… to sporo „małych” spraw wokół GU60.
I tak:
Adornmenty, czyli informacje tekstowe na naszym sprzęcie (White, Yellow, Red) które zastąpiono okropnymi (wg. mnie) ikonami:
Oczywiście rozgorzała dość spora dyskusja na ten temat na forum SOE, gdzie większości graczom nie podoba się ta zmiana. No bo po co zmieniać coś co działało?
1 czerwca pojawiła się zaskakująca wiadomość od SmokeJumpera, że Oasis i Permafrost dostały już nowe serwery. Czyżby były one wymienione podczas dwu-tygodniowej przerwy, gdy serwery SOE były wyłączone? Naprawdę nie mogę się doczekać, kiedy w końcu Splitpaw będzie mieć wymienione hardware na nowe, a niby ma się to stać już niedługo… Mam też nadzieje, że SOE zrobi to cichaczem, bez konieczności wyłączania serwerów tak jak to było wcześniej.
Sporo graczy ucieszyło się na wieść o SOLO questach na sharda, które do tego nie jest aż tak nudne jak te z poprzednich dodatków. Questów jest 3 i każdy kieruje nas do specjalnej instancji Iceshard Keep, gdzie w zależności od tego czy zostaniemy zauważeni przez moby, czy też przejdziemy niezauważeni, taką też dostaniemy liczbę shardów (1 Cloudy Velium oraz 1 Primal Velium jeśli przejdziemy niezauważeni). Wymagania są dwa: minimum 90 lvl oraz min 10.000 frakcji z City of Thurgadin. Questy oferuje nam Provocateur Bas Darkfrost w dokach Thurgadin (1191, -457, 644). Doskonale opisane są one na EQ2Zam wraz z mapką na której zaznaczone są updaty do każdego questu. Mała podpowiedź: omijajcie pułapki czyli stojaki na broń, szerokim łukiem 🙂
GU60 przyniosło także nowy Heritage quest – Tangled Roots of Growth.
Przed GU60 wszystkie debuffy zmniejszające STAminę były, lekko rzecz ujmując „over-powered”. Moby / namedy były zaprojektowane na sposób STA x muliplier = HP, a więc przy dobrym ustawieniu i zastosowaniu debuffów, można było zmniejszyć ilość HP moba nawet o 30%! Debuffy, które redukowały bezpośrednio HP mobów, miały o wiele mniejsze oddziaływanie i dlatego też Xelgad zdecydował się na ujednolicenie systemu. Od GU60 wszystkie debuffy redukujące STA zostały zmienione na redukujące HP.
Nowe zony w Drunder spędzały sen z powiek graczy od GU60. Wymagania były bardzo wysokie jeśli chodzi o crit chance oraz crit mitigation ((np. 190 crit mit do zony grupowej)). Zony rajdowe x4 na easy mode wymagały min 200 crit mit oraz 300% crit chance a nawet więcej, co oznaczało, że gracze powinni mieć na sobie głównie rzeczy z hard mode. Bardzo wysokie były również wymagania jeśli chodzi o zony grupowe. Z dzisiejszym Hotfixem, wymagania te zostaną trochę zredukowane w odniesieniu do wszystkich zon z twierdzy Drunder.
Wiele osób grających klasa berserków miało nadzieje na jakieś ulepszenia wraz z GU60, ale wychodzi na to że dość mocno zmieniono drzewko guardianów (stare / nowe), podczas, gdy zmiany i zerków były minimalne wywołując ponowne niezadowolenie wśród graczy lubujących się w tej klasie.
Scouci również powinni czuć się zadowoleni, że w końcu zobaczą inne niż łuk ranged weapons , jak i tarcze. Będzie można je kupić od merchantów, lub też mieć nadzieję, że trafi się na nie w zonach Drunder lub Crystal Caverns.
Pewnie jeszcze o czymś zapomniałam…
Narzekania tego pana od zerkerów cokolwiek śmieszne. Gość twierdzi, że Open Wounds jest słabe, bo widać nie zna kreatywnych zastosowań dla tego skilla. Ale niech jęczy, SOE robi dobrze takim jak on, nie mam nic przeciwko temu żeby jeszcze bardziej dopakowali tę klasę.