Jeden z developerów Planetside 2, CodeForge, który pracuje nad poprawą wydajności gry, napisał w dniu wczorajszym bardzo interesującego i motywującego posta skierowanego do wszystkich graczy.

Postanowiłam przetłumaczyć cały post bo według mnie jest tego warty.

Przede wszystkim, i mówię to ze szczerością i pokorą, dziękuję za każdą otrzymaną od Was opinię i wszelki wysiłek, który może pomóc w ulepszeniu wydajności Planetside 2.

Wyzwaniem każdego developera gier na PC jest tak naprawdę nieskończona liczba konfiguracji sprzętu i oprogramowania.

Znam to, bo mam z tym do czynienia od 35 lat.

Wierzę również, że powodem dlaczego niektórzy gracze są tak źli, że nie wszystko działa tak jak powinno, bo tak naprawdę chcieliby aby Planetside 2 była ICH grą. Wolę Wasz gniew niż sprzeczne emocje. Więc nie martwcie się, jeśli w jakiś sposób ranicie nasze uczucia. W końcu to internet.

Ponadto fakt, że nawet na tym forum jest tak wiele osób podających wiele sprzecznych informacji (np. poprawa o 1000% versus braku jakiejkolwiek poprawy) udowadnia fakt, że optymalizacja wydajności wszystkich komputerów jednocześnie to bardzo ciężka sprawa. Gry, które nie mają aż tak dużych problemów z optymalizacją, to po prostu gry, które nie docierają aż tak daleko (jak Planestide 2).

Jak to się mówi w starej szkole, najlepszym sposobem na optymalizację jest prostota (Keep it Simple).

Tak, my tego nie zrobiliśmy. Rozmiar (do 2000 graczy na jednej mapie), czyli nasz dar i nasza zmora jednocześnie, tylko to się dla Nas liczy.

Kilka podstawowych faktów:

1) Nie mamy magicznej formuły do prawidłowego renderowania setki graczy wokół Was, szczególnie w wysokiej rozdzielczości, ze szczegółami, z dźwiękiem, prawidłowymi teksturami, itd. W pewnym momencie jest bardzo wiele pracy do zrobienia, dlatego nie każda gra decyduje się na to co my zrobiliśmy. Niezależnie od Waszej opinii, nad Planestide 2 pracują najlepsi programiści w tym biznesie i jestem dumny z tego co udało im się do tej pory osiągnąć.

2) Średnio wśród wszystkich graczy liczba klatek (FPS) uległ lekkiej poprawie a do tego dodaliśmy mnóstwo innych funkcji. Przy każdym wzroście prędkości/ wydajności gry dodajemy także coś nowego do gry co zużywa część tego ulepszenia. Wiedzcie o tym, że jak gracie zbieramy informacje o waszym FPS  i dokładnie wiemy jaki impakt miały na waszą grę nasze prace nad optymalizacją. Dla niektórych FPS spadł… dla innych wzrósł… ale można powiedzieć, że średnio FPS poprawił się dla większości graczy.

Przy każdej aktualizacji (i tak, nawet przy aktualizacjach, które nie maja nic wspólnego z renderowaniem) słyszymy, że Wasze FPS polepszyło się, pogorszyło, podwoiło i poszło na boki, czy nawet, że Wasz kot zaczął muczeć zamiast miauczeć. To wszystko jest częścią zabawy w ulepszaniu gier na PC. Nadal zbieramy nasze dane, prowadzimy testy kompatybilności i pracujemy nas ulepszeniami wydajności chociaż o kilka milisekund.

Mówię to wszystko w nadziei, że może zobaczycie iż nie tylko wy jesteście sfrustrowani ale i ja. To nie jest usprawiedliwienie dlaczego pewne rzeczy dzieją się wolniej niż powinny, ale próba wyjaśnienia dlaczego.

Podsumowując, po prostu chciałem, abyście wiedzieli, że nadal ciężko walczymy (developerzy) nad poprawieniem wydajności gry, nie tylko by dać ludziom więcej FPS ale także by dodawać nowe elementy do waszej gry. Cały czas słuchamy i słuchać będziemy Waszych opinii, zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Rozmawiamy o Was w biurze każdego dnia i o tym co możemy zrobić aby grało się wam lepiej. Nasi małzonkowie mogą nie myśleć ciepło o Was, skoro obiecaliśmy pomalować pokój kilka tygodni temu… ale my ciągle próbujemy, każdego dnia i każdej nocy, ulepszyć Planetside 2.

Zachowajcie wiarę (Keep the Faith)”

No więc co Wy o tym sądzicie? Bo ja osobiście uważam, że to jeden z najbardziej motywacyjnych postów od developera, jakie czytałam w ostatnim czasie…

7 KOMENTARZE

  1. ja gram na 6-letnim kompie i nie narzekam, grafika nie poraża u mnie szczegółami ale lagi naprawdę uprzykrzające życie tylko w biolabach, podczas dużych i większych starć, także nie mam nic do zarzucenia. Jak uda im się coś poprawić to spoko 🙂

  2. No teraz Dok to „przegiąłeś„… 🙂 Jak to EQ2 jest nudna? Jak może być nudna skoro w nią gramy juz tyle lat? To najlepsza i najbardziej wciągająca gra na świecie i do tego ze wspaniałymi ludźmi! Zgrana ekipa, to jest właśnie to co każdy znajdzie w EQ2 😀

  3. Kurcze zazdroszcze wam (grającym w PS2) takich developerów…widać że kolesiowi zależy ehhh kiedy to można było powiedzieć od devach z EQ2 :(.

    Co do meritum tego co napisał to 100% prawda nie da się tworzyć wysoko wydajnych gier na PC z gatunku Mmorpg bez updatownia kodu żródłowego co aktualicje driverów na przykład, bo to się zwyczajnie nie opłaca.Stąd też widzimy lekką zapaść (jestem optymistą nic nie będę pisał o śmierci) tego gatunku i zastąpienie go wersjami muliplayer najpopularniejszych tytułów konsolowych w których walka odbywa się zupełnie w innej skali.

  4. Coś ci się posty pomyliły ;)…a co do tej nudy to ja tylko w ramach reklamy dla innych co by nas wsparli…rajdy po polsku to jest to….pare razy uświadaczyliśmy (niestety tylko X2) i było świetnie.

    /ps fajnie by było gdyby można było edytować raz napisane posty 🙂

  5. „Przy każdej aktualizacji (i tak, nawet przy aktualizacjach, które nie maja nic wspólnego z renderowaniem) słyszymy, że Wasze FPS polepszyło się, pogorszyło, podwoiło i poszło na boki, czy nawet, że Wasz kot zaczął muczeć zamiast miauczeć.”

    Padłem 😀

  6. Jak przeczytałam ten post napisany przez CodeForge, to naprawdę stwierdziłam iż jest wart tłumaczenia. Nie wiem, czy udało mi się to tłumaczenie, ale i tak miałam niezłą zabawę to robiąc 🙂

Comments are closed.