No dobra, więc na pewno wszyscy widzieli już najnowszy film przedstawiający wyspę przeznaczoną do walk plutonów – Nexus, to teraz czas ujawnić kilka szczegółów dotyczących tej nowej mapy.PS2_Nexus 13

Zacznijmy od lekcji historii. W Planetside 1 wyspy do walk pojawiły się po tym jak został zniszczony Oshur i to właśnie na bazie tego kontynentu stworzono te małe mapy służące do walk plutonów.

Na obecna chwilę nie wiadomo kiedy Nexus pojawi się na serwerach Live w PlanetSide 2. To, że widzieliśmy wyreżyserowany film promocyjny, wcale nie znaczy iż mapa ta jest już gotowa i że developerzy wiedza jak ja wprowadzić do gry tak, aby miało to jakiś sens.

PS2_Nexus 7W założeniu, wyspy maja być bardziej kontrolowanym środowiskiem, gdzie walczyć będą dwa plutony… Najprawdopodobniej mapy te zostaną wpierw wprowadzone dla MLG, a dopiero z biegiem czasu zintegrowane z grą. Widziałam urywek wywiadu jaki Higby udzielił dla MLG, niestety ale jest on na kanale, który trzeba opłacić aby móc go obejrzeć więc mam nadzieję, że uda mi się trafić gdzieś na jakąś darmowa wersję. W tych 2-óch minutach, które udało mi się obejrzeć, Higby stwierdził, że o ile dla MLG wyspy te są przeznaczone dla walk 48 vs. 48, to kiedy Nexus trafi na serwery Live będzie on mapą przeznaczoną dla 250 graczy. 250 graczy oznacza 125 vs. 125, bo tylko dwie drużyny będą mogły tam walczyć przeciwko sobie.

PS2_Nexus 8Nexus ma być połączeniem pomiędzy kontynentami Esamir i Hossin i odgrywać dużą rolę kiedy zostanie wprowadzony „lock” na kontynentach. Z tego co zdąrzyłam wywnioskować, to trzeba będzie zdobyć przeciwne Warpgate prowadzące na podbity kontynent, aby móc go odblokować. Niestety, ale udało mi się podejrzeć tylko dwie minuty tego wywiadu i bardzo chciałabym zobaczyć go w całości…

Problemem jest to, że Nexus zaprojektowany jest dla walk dwóch przeciwnych drużyn, podczas gdy w grze mamy trzy przeciwne frakcje. Jestem ciekawa jak developerzy rozwiążą ten problem. Czyżbyśmy mogli formować tam alians dwóch frakcji i walczyć przeciwko tej, która podbiła kontynent. Higby mówił również, że na wyspie tej pluton danej frakcji będzie mógł walczyć przeciwko plutonowi z tej samej frakcji, ale wydaje mi się, że to dotyczyć będzie tylko zawodów MLG.

PS2_Nexus 9

Oprócz wywiadu z Higbym, mogliśmy obejrzeć także wywiad z Xander Clauss (zaczyna się 3:55:00), który to jest Level Designer, a więc jednym z developerów tworzących Nexus. Zaraz na początku rozmowy Xander stwierdził, że na obecna chwilę developerzy próbują rozstrzygnąć w jaki sposób dodać Nexus na serwery Live i że na pewno nie nastąpi to szybko.

Sama wyspa jest zbudowana bardzo symetrycznie, tak aby żadna z drużyn nie miała przewagi. Odległość od Warpgate do środkowej bazy jest dokładnie 700 metrów z każdej strony, nadal jednak będziemy widzieć różnice w terenie, jako, że teren nie jest symetryczny. w sumie na Nexus będzie 11 lokacji, które będzie można zdobyć: cztery małe posterunki, trzy większe posterunki, dwie „bazy domowe„. Teraz nasuwa mi się pytanie: 4+3+2 = 9, a mimo to wielokrotnie wspominane jest 11 lokacji do zdobycia… Czy to możliwe, że kiedy Nexus trafi na serwery Live to Warpgate też będzie można zdobyć?

PS2_Nexus 3Jeśli chodzi o MLG, to przy każdym Warpgate znajduje się bardzo mocno ufortyfikowana baza z podziemnymi korytarzami, która traktowana będzie jako „baza domowa„. „Baza domowa” posiada dwa generatory osłon, które należy zniszczyć zanim będzie można wejść do środka. W bazie tej znajdują się terminale na wszystkie pojazdy oprócz Galaxy, które na całej mapie przywoływać będzie można jedynie w Warpgate. Strata „bazy domowej” to koniec rozgrywki.

Poza tym postacie biorące udział w walkach MLG nie będą mieć dostępu do punktów Cert, które maja na serwerach Live, ale będą mieć dostęp do określonej ilości punktów Cert oraz surowców.

PS2_Nexus 6Z informacji podanej przez Xandera wynika, że to co widzimy na filmie promocyjnym nie zostało już zmienione poprzez dodanie olbrzymiej ilości drzew, a więc bezpiecznie możemy założyć, że wiele z tych rzeczy zostanie po drodze zmienione. Poza tym na całej mapie jaki w bazach znajduje się wiele miejsc gdzie będzie można ukryć Sunderer. Jaskinia znajduje się w samym centrum masy, o ile ESF może tam wlecieć, Galaxy raczej nie będzie miał szans. Do tego przez centrum jaskini prowadzić będzie droga dla pojazdów, ale pojazdy raczej nie będą miały szans walczyć tam z piechotą.

PS2_Nexus 16

Małe posterunki, są praktycznie lustrzanymi odbiciami, które mogą się różnić od siebie małymi szczegółami. Wszystkie bazy na Nexus są unikalne w porównaniu do tych które znajdują się na dotychczasowych kontynentów. Dwa posterunki północne przypominają bardziej przełęcz przez którą trzeba przejechać aby dostać się na przeciwną stronę. Na mapie tej będzie istniał przepływ walk, jaki w tej chwili mamy na Indar (lattice), z tym, że maksymalna ilość połączeń do największej bazy to trzy.

PS2_Nexus 2Obecnie tworzone są kolejne Battle Islands, ale tworzenie jednej wyspy zajmuje od 6-8 tygodni, podczas gdy stworzenie kontynentu około 8 miesięcy…

P.S. Pamiętajcie, że jeśli posiadacie konto na Facebook, to możecie być na bieżąco z wiadomościami z bloga. Wystarczy polubić stronę Babagra.pl na Facebook.

A oto pozostałe screenshoty z Nexus:

PS2_Nexus 5 PS2_Nexus 4 PS2_Nexus 15 PS2_Nexus 14 PS2_Nexus 12 PS2_Nexus 11 PS2_Nexus 10

Poprzedni artykuł[PS2] Zmiany w klasie Infiltrator
Następny artykuł[PS2] Zmiany w samolotach ESF i XP
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Viruz

Przypomina mi to CTF-Facing world z UT, zobaczymy co z tego wyrośnie, zapowiada się ciekawie.

Teheiron

Coś na wzór CTF w ogóle przydałoby się w PS2, szkoda że obecne rodzaje alertów są takie repetytywne. Najlepiej jakby dodali ten „paczkami”, który z resztą kiedyś mieli w planach. To by bardzo mocno wpłynęło na rozgrywkę i było tchnieniem świeżości w grę owładniętą ostatnio masowymi zergami i generalną rzeźnią bez finezji.