W dniu wczorajszym Smedley ogłosił iż ekipa Planetside 2 zmienia swoje priorytety i zajmie się w pierwszej kolejności optymalizacją gry.

Oto kilka dodatkowych informacji podanych przez Smedleya, które dotyczą tego komunikatu:

1. Czy to oznacza, że prace nad Hossin oraz innymi nowościami są wstrzymane?

  • Poprosiłem aby zaprzestano pracy nad czymkolwiek innym niż optymalizacja do czasu aż wydajność gry znacząco się poprawi. Co to znaczy? Oznacza, że ma być szybciej przy mniejszym zużyciu pamięci i ogólnie lepiej. Trzeba poczekać i zobaczyć.

2. Czy to oznacza, że AMD będą brane w końcu pod uwagę?

  • Tak

3. Czy to oznacza, że w końcu będzie wsparcie dla wielu rdzeni?

  • Tak

4. Dlaczego SOE nie zrobiło tego wcześniej?

  • Próbowaliśmy robić jednocześnie wiele rzeczy, ale nie możemy ciągle dodawać nowych rzeczy, a potem spędzać sporo czasu nad ich dopracowywaniem. Tak robiliśmy i to był błąd.

5. Czy decyzja ta będzie miała jakiś wpływ na EverQuest Next?

  • Nie

6. Jak szybko gra będzie działać po tych zmianach?

  • Jeszcze nie wiadomo.

Co ja o tym myślę? Z jednej strony uważam, że był to najwyższy czas gdyż właśnie ze względu na brak optymalizacji gry wielu graczy traciło nią zainteresowanie. Wprowadzenie nowego kontynentu, czy tez wyspy bitewnej nie rozwiązałoby problemu. Owszem walki przeniosły by się na nowe mapy, ale problemy z lagami by pozostały…

Z drugiej strony nowe rzeczy trzymają graczy i zachęcają ich do logowania, więc możemy spodziewać się utraty graczy w następnych 2-3 miesiącach.

Według mnie, gdy przepisane zostaną pewne części kodu gry i zmiany wprowadzone zostaną na serwery Live, to prawdopodobnie zobaczymy kolejna dużą kampanię SOE informującą o tych zmianach. Być może do tego czasu gotowe będą także inne wyspy bitewne i wprowadzone zostaną wszystkie inne nowości nad którymi pracowała ekipa developerów.

Poza tym nie wierzę, że 100% ekipy będzie pracować nad wydajnością gry. Bardziej prawdopodobne wydaje mi się to o czym poinformował Higby w czasie ostatniego Command Center, że jest dedykowana grupa, która pracuje tylko nad kodem gry. Nie oszukujmy się, Smedley od wielu lat uwielbia szokować i przyciągać uwagę…

Jakby nie patrzeć na wczorajszej konferencji Sony, ogłoszono iż Planetside 2 będzie wśród tytułów jakie znajdą się na PS4 w czasie debiutu. Debiut ogłoszono na listopad więc najbliższe dwa miesiące pokażą jak bardzo developerzy dadzą radę zwiększyć wydajność gry.

Może to się Wam wyda dziwne, ale obecnie SOE zarabia więcej na EverQuest 2, niż na Planetside 2, a z pewnością nie tego się spodziewali…

5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
teheiron8

No cóż, mimo wszystko PS 2 to gra bardzo dobra, ale do bycia „hitem” wciąż sporo jej brakuje. Optymalizacja na pewno tu zawiniła (to zadziwiające jak wielu graczy nie może odpalić tej gry i grać przy przyzwoitych FPS’ach), ale moim zdaniem również takie rzeczy jak stylizacja graficzna, której przydałoby się trochę klasy i stylu. SOE na pewno też straciło wielu graczy przez wszechobecne bugi. Serwer testowy powstał rzekomo, by uniknąć kontaminacji serwera Live bugami, ale jakoś – mając na uwadze kilka poprzednich update’ów chociażby – średnio to zadziałało.

Moim zdaniem kampania, o której wspomniałaś jest rzeczą wręcz konieczną i na pewno będą musiały jej towarzyszyć duże promocje i tego typu rzeczy. Zauważmy, że trochę trzeba będzie włożyć pracy by zachęcić ludzi, którzy zirytowani zrezygnowali z tej gry do powrotu.

Co do nowych graczy natomiast… cóż to nie jest premiera gry, czyli czegoś zupełnie nowego. Serwisy poświęcone grom nie będą więc jakoś specjalnie nagłaśniały sprawy.
Myślę więc, że nie należy się spodziewać kosmicznego napływu nowych graczy.

Przydałby się również jakiś sensowny pomysł na Lattice system, bo sprawia on wrażenie co najwięcej dokończonego w połowie. Ok jest jakiś tam przepływ walk, ale właściwie co z tego? Ok, więc zergi są większe i to by było na tyle. W międzyczasie gra straciła masę ze swojego waloru taktycznego. Teraz idziesz po jednym sznurku, albo drugim. Jeśli więc SOE nie ma sensownego pomysłu na rozwinięcie tego debilizmu i nie wprowadzi go prędko, to moim zdaniem będą na tym konsekwentnie tracić.

Dla przykładu: odkąd Lattice pojawił się na Esamirze na którym do tej pory grała średnia ilość graczy, tak ta średnia ilość zamieniła się w małą, aż byłem zaskoczony. Ogrom ludzi nienawidzi lattice system i wcale im się nie dziwię.

Teraz znaleźć tam dobry squad z dobrym dowódcą to wielki rarytas, podczas gdy kiedyś nie stanowiło to żadnego problemu…

kociamafia

„Może to się Wam wyda dziwne, ale obecnie SOE zarabia więcej na EverQuest 2, niż na Planetside 2, a z pewnością nie tego się spodziewali”

– Skąd ta informacja?

Simion

Znam dwie osoby które przez ciągłe zmiany i pojawianie się co rusz nowych broni zrezygnowały, więc pójście w stronę optymalizacji to dobry ruch. Ba, wręcz konieczny. Ciągle w grze są bugi z dnia premiery.

Bocian

Mogli by więcej zarabiać, gdyby zmienili makropłatności na mikro. 🙂