Little game that can” – takimi właśnie słowami został zapowiedziany Vanguard: Saga of Heroes w czasie panelu powitalnego. I rzeczywiście, to małe old-schoolowe MMO, które było „lekko” zapomniane przez kilka lat, całkiem nieźle sobie radzi od zeszłego roku kiedy przeszło na system Free-to-Play.

vanguard statki 1000O ile w latach 2009-20111 Vanguard nie był obecny na SOE Live, to możemy teraz zauważyć znaczącą poprawę. W zeszłym roku zaprezentowano jeden panel poświęcony Vanguardowi. W tym roku paneli było już cztery.

Jeszcze bardzo dużo pracy czeka na tą kilku-osobowa ekipę developerów, ale można zauważyć, że są to ludzie bardzo oddani tej grze i widoczni na forum. Jeśli chodzi o community w Vanguardzie, to jest wspaniałe. Wiele z tych osób grało w Vanguarda, nawet w tych dniach kiedy nie było mowy o jakichkolwiek aktualizacjach.

No dobrze, to przyjrzyjmy się co zostało zmienione dotychczas i nad czym pracuja developerzy.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy wprowadzono do Vanguarda kilka znaczących zmian:

  • rozpoczęto prace przy zmianie stref początkowych, w taki sposób aby łatwiej było spotkać innych graczy na niskich levelach – zmieniono już Lomshir Plains;
  • nowy named rajdowy w okolicy Stirhaad – Alagan Dragonslayer;
  • zmieniono Old Targonor na level 45-50;
  • zmieniono Falgarholm, czyli miejsce dla graczy na levele 25+;

Falgarholm - Vanguard

  • zmieniono warstwę sieciową Vanguarda na podobną do tej co jest stosowana w Planetside 2, tak aby developerzy mieli w końcu narzędzie służące do diagnostyki lagów;
  • zmieniono funkcjonowanie buffów do biegania oraz trwają prace nad zmiana szybkości mountów.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że tak naprawdę niewiele zrobiono, ale zważywszy na to, że jeszcze 2 lata temu nie istniało coś takiego jak „ekipa developerów” w Vanguardzie, to ilość pracy włożona w ta grę w ciągu ostatniego roku jest naprawdę imponująca.

Obecnie trwają prace nad kilkoma rzeczami/ zmianami, które będą wprowadzone do Vanguarda w ciągu najbliższych miesięcy:

  • zmiany w Pankor Zhi, czyli nowe instancje dla leveli 55 – prace nad tym rejonem trwają już od dłuższego czasu, ale błędy w geometrii spowodowały, że zmiany będą wprowadzone w późniejszym czasie niż planowano;
  • Cave of Wonder to jedna z zaginionych instancji Vanguarda, która, co dziwne, była dostępna w czasie Beta testów. Zgodnie z najnowszą informacja ma to być instancja rajdowa, która gracze powinni zobaczyć pod koniec września.

Cave of Wonder (wejście)Cave of Wonder

  • zaczęto prace nad zmianami w terenie obok Stirhaad;
  • revamp systemu crafterskiego – konkretnie chodzi tutaj o to w jaki sposób działają recepty ponieważ po części są one odpowiedzialne za lag na serwerze. Developerzy będą przepisywać kod w jakim dodawane sa nowe recepty do gry, ponieważ obecnie zajmuje to zbyt wiele czasu (jedna rzecz – minimum 30 min);
  • developerzy ulepszają kod Vanguarda – stary jest tak bardzo zły i nieczytelny, że zmiana jednej małej rzeczy prowadzi do wielu innych nieudokumentowanych zmian;
  • Vanguard doczekał się w końcu artystę na pełnym etacie, w związku z tym gracze zobaczą dodane na początku nowe zwierzaki-pluszaki, jak i nowe bronie;
  • limit przedmiotów do ustawienie w domu i Guild Hallu będzie zwiększony (poprzez SC);
  • zmiany w mechanice epików dla klas Ranger, Dread Knight oraz Druid;
  • dodanie zostanie więcej łuków.

Z racji tego, że prawie wszyscy developerzy Vanguarda byli obecni w czasie SOE Live, i nie oszukujmy się, ale z pewnością mieli wiele wolnego czasu, fani tej gry mieli mnóstwo okazji do rozmów, jak i zadawania pytań.

Okazuje się, że gra ma przyszykowany zupełnie nowy kontynent zwany Avra, który miał ukazać się jako pierwszy dodatek do Vanguarda. Kontynent jest ten tak duży, że Thestra, Kojan i Qualia razem wzięte wyglądają przy nim jak wysepki. Oprócz tego, pomiędzy archipelagiem Kojan ukryta jest gotowa już wyspa Lothenland, na której znajduje się instancja Deriken’s Tower.

Jak widać sporo rzeczy jest już gotowych i z pewnością zostaną one kiedyś wprowadzone do gry. Najpierw jednak developerzy muszą ulepszyć istniejące strefy oraz zmniejszyć lagi i bugi.

Naprawdę trzymam kciuki za tą przepiękna i wymagającą grę 🙂

Poprzedni artykuł[D’sP] Pakiety „Skyhammer”
Następny artykuł[PS2] Drakon Armor…
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Corvus

Dziękuję Kinya!

Dok

Ktoś w to gra?Bo tak się zastanawiam nad czymś nowym w ramach odskoczni ;).