Wygląda na to, że słowa Higbiego na temat NC słabszego w pewnych aspektach w porównaniu do innych frakcji wywołały burzę nie tylko na naszym forum, ale i na forum PlanetSide 2. I to burzę z piorunami można rzec…

maxPrzypomnijmy o co chodzi. Otóż w dniu wczorajszym w trakcie AMA z developerami PlanetSide 2 padło następujące pytanie, na które odpowiedział higby:

  • Czy możecie podać jakieś informacje na temat planowanych zmian balansowych opartych na danych uzyskanych z ostatnich kilku miesięcy? Mówię o danych z pre-season WDS, który wyraźnie pokazał iz New Conglomerate nie sprawują się za dobrze na każdym serwerze. Czy dostaniemy odrobinę miłości?

W najbliższych tygodniach gracze zobaczą wiele zmian w balansie gry. Chociaż wiele z tych zmian nie są specyficzne dla danych frakcji, to będzie też kilka frakcyjnych zmian. Istnieje kilka obszarów w których jest słabsza każda frakcja i w wielu przypadkach jest to w porządku, bo pomaga nam to osiągnąć asymetryczną równowagę do której dążymy. Jednakże New Conglomerate ma pewne bronie i zdolności które są słabsze w porównaniu do innych frakcji. Jedną z najbardziej interesujących rzeczy, która jest dla nas jednocześnie dużym wyzwaniem jest to, iż pomiędzy najlepszymi graczami te problemy w balansie, na przykład broni, nie są aż tak widoczne. A więc delikatnie wzmacniając większość graczy NC, jednocześnie bardzo wzmacniamy tych najlepszych graczy NC. To trudna zagadka do rozwiązania.

Jak to zwykle bywa, każda frakcja postrzega przeciwna jako zbyt mocną i z tego tez powodu zaczynają się dość zajadłe dyskusje. Na tyle zajadłe, że interweniować musiała Luperza prosząc graczy NC aby każdy z nich jednym zdaniem odpowiedział na trzy pytania:

  1. Co sprawia, że czujesz iz NC nie jest zrównoważone w stosunku do innych frakcji?
  2. Gdybyś mógł zmienić jedna rzecz w NC, co to by było?
  3. Jaki jest Twój ulubiony aspekt w NC?

No więc jakie wadach i zalety ma frakcja New Conglomerate?

12 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
bic.doc

1. Debilni liderzy.
2. Shotguny w pojazdach.
3. Czołg z tarczą.

HideoPL

No cóż, zabiłaś mi klina bo gdyby ktoś zapytał czy NC potrzebuje buff’a to bez wahania powiedziałbym, że tak, ale jak teraz mam odpowiedzieć na Twoje pytanie to mam dylemat – po prostu przyzwyczaiłem się do grania tym co ma NC i po nabraniu wprawy wykorzystując to co jest w garażu i zbrojowni da się naprawdę pograć. Problemem są nowi gracze, dla których granie po stronie NC jest zdecydowanie trudniejsze, niż gdyby zaczęli po stronie TR lub VS.

Ale odpowiadając na pytania (zresztą, naprawdę niejednoznaczne) oczywiście biorę pod uwagę wyłącznie mój sposób grania:

1. Nie posiadamy prawie żadnej broni, która byłaby wyjątkowa dla naszej nacji pod względem sposobu użycia… Chodzi mi o to, że musimy używać broni NS jak Halabarda, Fury, shotguny różnej maści, stockowe wyrzutnie rakiet… Każda z nacji ma jakieś bajery (Vulcany, Maraudery, Sarony), natomiast nam jakoś musi wystarczać Enforcer. Nie mamy raczej nic co sprawiałoby, że NC byłoby wyjątkowe pod względem ofensywnym – wszystkie nasze bajery dotyczą defensywy i jako tacy jesteśmy pod tym względem pokrzywdzeni ponieważ cóż z tego, że mamy tarcze i osłony, skoro nie możemy skutecznie niszczyć tego kto zadaje nam obrażenia – przedłużamy tylko walkę. Tak więc brakuje mi czegoś o zdecydowanie ofensywnym charakterze. Nie bez kozery 80% graczy z najwyższymi statami to TR i VS… Masz narzędzia – robisz wynik.

2. Kurcze, tylko jedną? Napiszę o trzech – sam nie wiem która ważniejsza. Po pierwsze primo: coś dla MAX’a, o dalszym zasięgu ale zmniejszonych obrażeniach. Po drugie primo: czołgi – skoro TR ma maszynkę do mielenia piechoty i czołgów z racji zadawanych łącznych obrażeń, Vanu uniwersalny czołg z doskonałą mobilnością i cholernie celnymi działami, to chciałbym aby nasze czołgi były najskuteczniejsze w zwalczaniu innych pojazdów. Albo dajcie nam większe obrażenia AP, albo jakieś działo główne (szynowe albo jakieś inne) o potężnych obrażeniach dla czołgów przeciwnika i celne. Po trzecie primo:) obrona przeciwlotnicza – chciałbym czegoś skuteczniejszego przeciwko samolotom – tutaj naprawdę nie mamy nic oprócz stockowych rzeczy – zdecydowanie jesteśmy tutaj na ostatniej pozycji…

3. Nie mam. Grając używam głównie broni Nanite system. Równie dobrze mógłbym grać TR albo VS. Jedynie Max i Vanguard są specyficzne (oczywiście ze sprzętów których używam). Jeśli musze walczyć z piechotą częściej wybieram lightninga, jeśli z czołgami – walcze wieżyczkami AV lub HA z wyrzutnią rakiet. Vanguard jest naprawdę fajny – ale tyczy to głównie wyglądu;-) Max zresztą też… Żebym naprawdę mógł stać się zagrożeniem dla przeciwnika czy to jeżdżąc Vanguardem czy biegając MAX’em muszę podejść blisko, a na to niestety nie zawsze pozwalają przeciwnicy. A tak naprawdę gram NC bo są najbardziej tradycyjni pod względem wyglądu i wyposażenia – i tak naprawdę ten styl mnie urzekł – wyglądają po prostu jak normalne, tradycyjne wojsko bez udziwnień;-)

Skaramanga

1 samoloty, czasem lecąc libkiem i widząc co pilot kosy robi z moim libkiem poprostu się klikało „wyskocz” ch ci w D za cheatowanie nie będzie killa. I ch samoloty są bardzo zwrotne szczególnie kosy które nie potrzebują czasu aby ten dyfuzor pod spacją zmienił kierunek [W-S]. Druga sprawą jest broń na odległość bo w shotgunach jesteśmy dobrzy bez problemów kładłem ludzi z Lasherami albo tym terrańskim ścierwem z milionem pocisków, ale potrzebny jest nam jakiś pistolet i to nie popierdółka desperado chciał bym jakąś lunete do rebelka ;D, chociaż i bez niej czasem cuda wychodziły.
Jest różnica jak lata się u vanu a jak w nc u nas nikt nie wybiera na początku samolotów bo ni to helikopter ni samolot a jak grałem 20 min vanusem to z bazy nawet która jest broniona każdy wylatywał z kosą z rakietami, dodatkowo ich skuteczność ostrzału a raczej jego zasięg jest dużo lepsza.

2. Shotgun w maxie to broń sztumowa dał bym mu kilka naboi aby wyrównać ilość zabójstw na magazynek, i dał bym naszym maxom zdolność zamiast tarczy do samej szybkośći z ZOE. Wtedy nikt by nie uciekał, jak się wpadnie na punkt ;]

3 Ideologia, jedyna normalna przez innym uważana przecież za terroryzm i jak to tak w ogóle może być…

Ale i tak niczego dużego nie zrobią, poprostu niech dodadzą pojazdy z PS1 i wszystko się wyrówna na samych nanite system nie mogą się opierać, powinni właśnie odchodzić o tego typu rozwiązań. Każda frakcja ma mocne i słabe strony chodze z shotgunem i mam za daleko do kogoś to go prowokuje, albo uciekam. Mam snajperke to trzymam odległość proste. Ale niestety nie we wszyskich aspektach można tak proste rozwiązanie wykonać.

T4NK fright1

HideoPL
Gram w outfcie T4NK który jest nastawiony na farmienie pojazdami w szczególności na prowlera. Czego najbardziej boi się czołgista prowlera?Odpowiedz jest prosta vangarda. W walce 1v1 vangard musi włączyć tarcze i jest koniec zabawy. Natomiast kierowca prowlera uczy się przed wszystkim pokory i cierpliwości jeśli widzi nick jakiegoś dobrego kolesia po stronie nc to wie że ma zrobiony czołg i musi przez 5-10 kombinować by go przechytrzyć.

Bocian

1. Dużo mniejsza ilość zorganizowanych outfitów, działo w Vanguard żyjące własnym życiem, latająca trumna.
2. Gauss SAW S = TMG 50 jako podstawka dla HA.
3. Anarchia i chaos. 😀

HideoPL

@T4NK fright1 – masz racje – Vanguard w konfiguracji AP jest dobry, ale wg mnie niewystarczająco dobry. Prowler w konfiguracji AP jest równie skuteczny, na dodatek ma przewagę dystansu – anchor zwiększa oprócz szybkostrzelności również i prędkość pocisków (o kilkadziesiąt procent) co powoduje, że tor lotu pocisków AP przypomina strzał z Saurona – opadanie jest minimalne. To plus szybkostrzelność daje sporą przewagę na dalekie dystanse. Dodajmy do tego jeszcze ruchliwość i mobilność… Ogólnie użytkownicy Prowlerów mogą sobie narzekać na Vanguarda, ale tak naprawdę co innego mogłoby im realnie zagrozić na dystansach z których farmią piechotę? Jak dla mnie to zbyt łatwe certy…

PanMłody

1. Bronie specjalne jak shotguny na pojazdy, phoenix, nikt tego nie używa bo używanie tego jest po prostu bez sensu więc po co one w ogóle są w grze? Raveny też są dużo mniej popularne niż fracture czy cosmosy (czy jakoś tak), poza tym reaver, różnica pomiędzy esf jest za duża, dużo latam reaverem i wiem jak zminimalizować nim czas przejścia w dogfight a mimo to dalej jest on na tyle długi że jeżeli tylko przeciwnik mnie widzi to zanim odwrócę silniki nie mam już połowy HP.

2. Zwiększył bym prędkość poruszania – ciężkiego czołgu, maxa. nasze aktualne bronie są skuteczne na mały dystans i jesteśmy najwolniejsi co w moim odczuciu się strasznie gryzie. Sam zaczynając grę NC grałem tylko snajperem, bo po prostu reszta broni okazała się beznadziejna na dominującym w grze dużym i średnim dystansie.

3. http://youtu.be/6DT-PWfIQOE?t=2m17s 😀

A tak na poważnie to nie wiem, gra wydaje mi się dość zbalansowana bo umiem w nią grać i unikać OP czyli, idzie ZOE = idę gdzie indziej, jedzie harasser z vulcanem = uciekam czołgiem póki mnie nie zobaczył, nadlatuje kosa = widze ją z daleka to przechodzę w df a jak widzę że nie zdążę uciekam bo mnie zjedzie zanim się ruszę tym klocem.

JunoR3actor

NC pokrzywdzeni są w wielu aspektach wolne Rate of fire wysoki Recoil i kiepskie hipfire.
Grając NC, gra się jakby na wyższym poziomie trudności takie mam wrażenie.

Simion

Ja już nawet nie zaglądam na ten temat. Pierwszy raz napisałem, że trzeba coś znerfić i uraczono mnie komplementem, że nie umiem grac :/ .

BlackJDragon

1. Lotnictwo, a właściwie jego brak – przypadek? nie sądzę! Reaverem nie można się pochwalić. Oraz jako frakcja z najgorszym lotnictwem mamy też najgorszą obronę przeciwlotniczą. I tylko bezpośrednie uderzenie naszej rakiety w głowę (z phoenixa) można przeżyć. To jest śmieszne przecież…

2. Dodałbym bombę atomową na galaxy (tylko dla NC)
i to wyrównałoby wszystkie frakcje 😀

3. Tutaj można by dużo wymieniać przez ideologię, styl, wygląd itd. Ale myślę, że jeśli chodzi o broń to niepodważalnie najlepszym sprzętem NC jest Vanguard AP.

PLH

> Co sprawia, że czujesz iz NC nie jest zrównoważone w stosunku do innych frakcji?

Brak zwinności w Reaverze, skracanie zasięgu na siłę (Phoenix i shotguny na MAXie), potężny odrzut w każdej broni bez dodatków.

Gdybyś mógł zmienić jedna rzecz w NC, co to by było?

Albo zmiana shotgunów w MAXie na Gauss Saw S, albo zmiana Aegis na MAXowy odpowiednik z Vanguarda (bo tak samo działa ZOE VS i Anchor u TR)

Jaki jest Twój ulubiony aspekt w NC?

Muzyka, wolność, prawicowa (nie skrajnie prawicowa!) ideologia, wolny rynek, Bitcoin, woda, halucynacje, takie sytuacje…

DreDpl

Simion nie przesadzasz aby? Czytałem forum i kolega zwrócił Ci jedynie uwagę na to co sam wypisywałeś odnośnie MAX-ów NC. W zwarciu może i są zabójcze, ale co ma takowy zrobić na dystans? Machać ręką i zachęcać przeciwnika żeby się zbliżył? Nam nie potrzebny jest nerf shotgunów … nam nie potrzebna jest taka ilość shotgunów dla MAX’a. Wszystkie pozostałe frakcje mają różne uzbrojenie podstawowe. Tylko nam dostało się jednolite :/