W sierpniu opisywałam plany związane z misjami dla graczy jakie mają, czy też wówczas mieli, developerzy PlanetSide 2. W ostatnim tygodniu 'odżył’ ten temat w RoadMap i mimo, że nie ma jeszcze podanej oficjalnej daty kiedy misje miałyby pojawić się w grze, to jednak widać, że prace nad nimi trwają.

misjeStatus: Zaprojektowany

Cele: Zapewnienie wytycznych, poprawa spójności drużyny, poprawa opłacalności bycia w drużynie.

Developerzy chcieliby wyeliminować te momenty, kiedy gracze zastanawiają się 'co teraz zrobić’. Przedyskutowano wiele projektów i na koniec zdecydowano się na ten, gdzie gracz dostaje dodatkowe punkty XP jeśli walczy w rejonie gdzie wysyła go misja.

Żadna interakcja nie jest potrzebna: brak NPC, brak akceptowania, brak przewijania przez listę misji. Gracz zawsze będzie mieć misję, która poprowadzi go w miejsce walk z celem pokazującym obronę lub atak. W typowym przypadku, waypoint wskaże najbliższe miejsce gdzie toczy się walka.

Istniec będą warunki w których gracz będzie mógł otrzymać misję znajdującą się w innym miejscu (poza liniami przepływu walk – lattice?). Ogólnie rzec biorąc nastąpić to będzie mogło tylko wtedy, gdy jest gdzieś aktywna walka w której dana frakcja potrzebuje wsparcia, a niewiele się dzieje w miejscu w którym znajduje się gracz. W takim przypadku gracz będzie mieć możliwość udania się w nowe miejsce, a waypoint i misja zostaną zaktualizowane.

To co opisałam powyżej to zautomatyzowana część systemu misji i to co developerzy uważają za istotne elementy tego systemu. W planach jest kolejne rozszerzanie systemu, jak i korzyści, oferując różne nagrody na przykład za zniszczenie generatorów, czy tez innych celów oraz hackowanie terminali. Na poczatku jednak developerzy chcą zobaczyć jak działać będzie podstawowa wersja systemu i upewnić się, że zniknie zamieszanie, które z pewnością będzie obecne po wprowadzeniu tego systemu.

Oprócz tego dostępne będą misje dla zorganizowanych drużyn i plutonów. Wszyscy członkowie drużyny będą mieć taką sama misję jak lider drużyny, więc ci co zazwyczaj biegają daleko od swojej drużyny będą chcieli trzymać się razem z drużyna. Przycisk Instant Action zostanie zmieniony na Squad Deploy tak aby gracze z danej drużyny szybciej mogli znaleźć się blisko siebie. Celem jest zapewnienie spójności drużynie i ułatwienie przebywania razem z drużyną.

Początkowo jako Lider drużyny gracz będzie w stanie szybko stworzyć misję dla swojej drużyny za pomocą menu szybkiego działania i celowanie na przykład w punkt kontrolny, czy też generator. Ta misja zostanie automatycznie wysłana do wszystkich osób w drużynie i każdy kto zdecyduje się walczyć w tym rejonie dostanie bonusowe punkty XP. Drużyna zawsze będzie mieć misję, albo taka tworzoną przez lidera lub tez zautomatyzowaną i zawsze będzie to ta sama  misja.

Z biegiem czasu intencja developerów jest rozszerzenie systemu poprzez dodanie różnego rodzaju misji, tak aby przywódcy plutonów i drużyn mogli tworzyć misje dla wszystkich osób znajdujących się w danym regionie. Oto przykładowe misje jakie są zaplanowane przez developerów:

  • atak powietrzny (air strike)
  • wsparcie pancerne (armor support)
  • walka w powietrzu (air superirity)
  • walka z czołgami (anti-armor)
  • prośba o posiłki (reinforcements)

Jak widać prace nad misjami trwają i niewiele się zmieniło w tym pomyśle od sierpnia. Zobaczymy, czy ikony misji pozostaną takie, jakie gracze zobaczyli w maju, czy też może ulegną one zmianie.

Poprzedni artykuł[P7S1] Promocja przy zakupie SC dla klientów P7S1
Następny artykuł[DF] Bezterminowy trial w Defiance
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
HideoPL

Myślę, że to doskonały pomysł. Skusi ludzi do grania w składach i – wreszcie – słuchania rozkazów. Tworzenie misji dla innych graczy przebywających w danym rejonie też jest doskonałym pomysłem – ale tylko z określoną specyfiką – wsparcie, czołgi, AA, nalot… Widząc takie misje na mapie randomowi gracze będą mogli łatwo wybrać sposób w jaki chcą grać… Kurcze, już widzę to naloty dywanowe Liberatorów, zlatujących się z całej mapy po extra XP;-))))

[PCPL]sH4maN

Planowac to sobie moga a prawda taka ze opoznienia maja ok pol roku . Zamiast sie zebrac i dac cos nowego np. amerish, nowe gnaty itp to oni karmia nas pomyslami na jakie wpadna a pozniej sie dziwia ze ludzie odchodza bo nudy , ile mozna zdobywac te same bazy w ten zam sposob [lattice]

Balrogos

Jebac SOE i ich pomysly

Balrogos

To proste brak refunda, przez takie zagrywki SOE pokazuje ze nie szanuje graczy ani kogokolwiek innego. Władowane ponad 20k certow i w prowlera i w harasshera a refunda brak.

Skaramanga

Jak dla mnie powinna być misja zniszczenia wrogiego sundka przy bronionej placówce. I odpowiednia ilość XP zależna od ilości spawn na minute.

Balgros a ile wybrałeś certów z tych prowlerów i haraserów ?
I zabawy ze strzelania takimi zabawkami ?