Kolejny beta weekend za nami i mimo, że NDA jest tylko częściowo zniesione (dla prasy do 15 lvl), to mogę napisać parę słów o Wildstar, oczywiście tak długo jak pozostanę w sferze tematów poruszonych dotychczas na różnego rodzaju portalach internetowych…
Wildstar jest zabawny w pełnym tego słowa znaczeniu. Jest wiele rzeczy, które mi się podobają, jak i również takie, które uważam, że są przeżytkiem. Za dużo, aby pisać o wszystkim na raz, dlatego też chciałabym opowiedzieć Wam o czymś, czego dotychczas nie spotkałam w żadnym innym MMO – ścieżki naszej kariery na planecie Nexus.
Tworzenie postaci w Wildstar wygląda dokładnie tak samo jak i w innych grach: wybór rasy, wyglądu postaci i na koniec wybór klasy, no może z małymi ograniczeniami. Jednakże już w momencie tworzenia postaci stajemy przed ciężkim wyborem naszej kariery, tak zwanej ścieżki.
Otóż developerzy stworzyli system, który absolutnie nie jest zależny od klasy, czy też rasy jaką wybierzemy, ale od naszego stylu gry. Wybór ścieżki naszej kariery, jest niby elementem pobocznym nie mającym wpływu na naszą klasę, ale jakże zabawny i nagradzający nas za to co lubimy robić w grze.
Gracze do wyboru mają cztery ścieżki:
- odkrywca (explorer) – to dobra ścieżka dla tych co lubią wtykać swój nos w najmniejsze szczeliny, odkrywać tajemnicze miejsca i wdrapywać się wszędzie tam, gdzie to możliwe;
- naukowiec (scientist) – to kariera dla tych graczy, którzy lubią poznawać historię świata po którym wędruje ich postać, badać rośliny i zwierzęta oraz rozwiązywać zagadki dzięki którym mogą dotrzeć do miejsc gdzie nikt inny nie da rady;
- żołnierz (soldier) – jak sama nazwa wskazuje, to wymarzona ścieżka kariery dla kogoś kto uwielbia walczyć i brutalnie eliminować przeszkody, które mogą pojawić się na jego drodze;
- budowniczy (settler) – to doskonała ścieżka rozwoju dla osób, które lubują się w upiększaniu miast, budowie różnego rodzaju stacji buffujacych dla graczy, po prostu ogólnie – lubią budować i dekorować wszystko dookoła.
Tak jak mówiłam, wybór ścieżki nie ma kompletnie wpływu na naszą klasę. Jako medyk mogę wybrać karierę żołnierza i uwierzcie mi, że jako medyk też można nieźle komuś przywalić, a na moim pasku umiejętności nie musi znajdować się ani jedna zdolność lecząca – ale to historia na inny dzień.
Więc co takiego daje mi wybór ścieżki, który niestety jest obowiązkowy już w momencie tworzenia postaci? Otóż dzięki temu mamy dostęp do wielu opcjonalnych misji, które pomogą nam być lepszym w naszej karierze, czyli najnormalniej w świecie podnoszą poziom ścieżki. Wraz ze wzrostem poziomu odblokowują się różnego rodzaju korzyści, na przykład: większe torby, tytuły, czy nawet specjalne zdolności których możemy używać, jak na przykład budowa ognia w środku lasu, jeśli boimy się potworów czy też stacji leczącej osoby znajdujące się w okolicy.
Gracze mają wiele różnego rodzaju zadań, do których potrzebują pomocy od innych osób. Załóżmy na przykład, że odkrywca znalazł tajemnicze drzwi, ale niestety potrzebuje on naukowca aby złamać szyfr potrzebny do ich otworzenia. No cóż, w końcu mogą być za nimi ukryte skarby…
Wildstar jest grą, która zachęca nas do gry w taki sposób jaki lubimy i jeszcze nas za to wynagradza. Coś nowego, fajnego, a przede wszystkim – zabawnego.
httpv://www.youtube.com/watch?v=ZBb3xOac–U
httpv://www.youtube.com/watch?v=AtYZ0lkwOMY
Może się skuszę na tego Wildstara jak będzie z kim pograć. Tylko nie wiem czy explorer czy settler.