Tak jak zapowiadano kilka dni temu, na forum zamieszczono zaktualizowany opis zmian dotyczących Liberatora i czołgów, który powstał po przeczytaniu przez developerów mnóstwa komentarzy od graczy.

Chcielibyśmy podziękować wszystkim za ich opinie w ubiegłym tygodniu w sprawie proponowanych zmian dla Liberatora i czołgów, które znaleźć możecie tutaj.

Zmiany te będą realizowane etapami i nieustannie oceniane w oparciu o wasze opinie i dane.

Zmiany dotyczące czołgów są już gotowe by trafić na serwer testowy, więc wkrótce zostaną wprowadzone. Co do zmian dotyczących Liberatora to oto kilka szczegółów, które wprowadzone będą w fazie 1:

  • Skupić się na określeniu ról dla broni umieszczanych pod kadłubem i zmniejszeniu ich skuteczności przeciwko piechocie;
  • Zrezygnować z ulepszeń podstawowej wersji pancerza Liberatora, które wprowadzone zostały wraz z aktualizacją tego samolotu;
  • Wyregulować głośność dźwięku Liberatora tak aby samolot ten był bardziej zauważalny.

Inne zmiany zostaną wprowadzone w trakcie fazy 2 i najprawdopodobniej będą to:

  • zmiany dotyczące Tank Buster oraz innych broni umieszczanych na nosie;
  • zmiany dotyczące Bulldog oraz innych broni umieszczanych na ogonie;
  • Dalsze dopracowywanie zmian z fazy 1.

A teraz kilka szczegółów na temat zmian w broniach umieszczanych pod kadłubem…

C150 Dalton

Aby zmniejszyć efektywność przeciwko piechocie, obszar wybuchu oraz obrażenia od wybuchu zadawane przez pociski Daltona będą podobne do tych zadawanych przez pociski AP czołgów. Prędkość pocisku oraz obrażenia pozostaną bez mian.

  • promień wybuchu zmniejszony do 0,5 m wewnątrz i 1m na zewnątrz;
  • obrażenia od wybuchu zmniejszone z 750 na 450;
  • obrażenia od wybuchu nie będą zadawały obrażeń pojazdom (armor)
    • obrażenia bezpośrednie będą zwiększone aby to skompensować.

L105 Zepher

Nadal pracujemy nad szczegółami, ale zasadniczo Zepher będzie mieć zmniejszone obrażenia przeciw-pancerne i zachowa swoją efektywność przeciwko piechocie.

  • obrażenia od wybuchu zmniejszone z 700 na 450;
  • zmniejszone zostaną obrażenie z trafień bezpośrednich przeciwko pojazdom (pracujemy nad liczbami).

AP30 Shredder

Shredder straci swoje obrażenia od wybuchu tak aby zmniejszyć jego skuteczność przeciwko jednostkom piechoty i MAX. Wszystkie inne atrybuty pozostana takie same, co powinno uczynić go bardzij uniwersalnym i niezawodnym rozwiązaniem.

  • usunięto obrażenia zadawane przez wybuch.

DUAL-75 Duster

Duster ma być podstawowym działem przeciwko-piechocie. Zwiększymy wewnętrzny oraz zewnętrzny zasięg wybuchu tak aby uczynić go bardziej skutecznym.

  • wewnętrzny promień wybuchu zwiększono z 0,75m do 2 metrów;
  • zewnętrzny promień wybuchu zwiększono z 4m do 6 metrów.

Zmiany te trafią wkrótce na serwer testowy.

Myślicie, że to dobrze iż ekipa PlanetSide 2 zdecydowała się na podział zmian dotyczących Liberatora na kilka etapów? Jak Wam się podobają ich propozycje?

Dokładne dane (statystyki) dotyczące wszelkich zmian (liberator, ESF – nerf air hammer i rocket pod, czołgi) znajdziecie w notkach zamieszczonych na naszym forum dotyczącym serwera testowego.

Poprzedni artykułJaskinie oraz poszukiwanie Gnarled Knot
Następny artykułKontrowersje wokół unikalnych przedmiotów w Landmarku
36 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
WabciuPL

Ciekawe czy po takim buffie Duster będzie w końcu grywalny. Jak dla mnie dobre by było zmniejszenie manewrowości w zamian za zwiększenie szybkości. (Będzie się zachowywał bardziej jak bombowiec ale będzie mógł łatwiej uciec).

Rachitynowy

Bedzie sie dalo suwaczkami zapchac jeszcze pare GU (ta nazwa chyba juz sie nie pojawia 🙂 )

Simion

Mnie ostatnio męczy tylko jedna rzecz. Dlaczego najpotężniejsza broń w myśliwcach, czyli hornet prawie nic nie robi innym pojazdom latającym, a najpotężniejsza broń liberatora – dalton nie ma takich kar.

Wczoraj zaczęło mnie to zastanawiać, kiedy to trafiłem na gościa który zawsze mnie trafiał daltonem (trzy razy z rzędu, mimo że latałem jak pijany). Już nie dociekam czy to był hak czy skill, ale wydało mi się to trochę nieuczciwe w stosunku do moich szerszeni.

I tak trochę z innej beczki. Czy ludzie z SOE jakoś ustosunkowali się do faktu, że praktycznie żadnej z nowych broni do samolotów ludzie nie używają? Z nowych broni tylko kojoty widziałam na wyposażeniu przez ostatni miesiąc.

Skaramanga

oni nie wiedzą co robią, najlepiej zrobić żeby pocisk AP w głowe zabierał tylko 50% hp bo przecież piechota nie może sobie poradzić z czołgiem…
Dlaczego shredder ma skuteczność na piechotę przecież to pociski Ppanc zdolne przebiijać górny pancerz pojazdów więc co oni chą przeciwpancernych mięśni ?
Z tej gry zaczyna się robić kupa

bartosz277

Na tym plakacie, w tej sytuacji to raczej liberator powinien się palić.
No chyba że to jest vanuski libek, i nie vanuski myśliwiec, to się zgodze

RachitynowyJoe

To jest fanart galaxy z działkami jak w lockheed, nie libek
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_AC-130

A moskit się pali bo dostał z bulldoga 😀

bartosz277

tego libka prowadzi jakiś cziter z kodem na nieśmiertelność, i auto namierzaniem, albo atakuje go kompletny nuub

bartosz277

zmyliła mnie tresc posta

balrogos

Bo hornety sa na drucie i musisz sie patrzrec na cel i stac w miejscu i latwo cie zestrzelic i maja krotki zasieg. Z libka hovera powinni usunac tylko do ladowania/startowania dac

bartosz277

a ten buldok jest tak celny, jak by rzucać kamieniami do lecącej muchy, bez czitowskiego auto namierzania bez użyteczna broń

bartosz277

gra o przyszłości a celność średniowiecznej katapulty

WabciuPL

Buldog to AI granatnik. Sprawuje się całkiem dobrze w swojej zamierzonej roli. Jeśli chcesz AA a sprawia ci problem trafianie z niego to zostań przy drake’u lub zmień na walkera.

bartosz277

mam walkera, bo buldogiem w nic trafić nie idzie, po za nieporuszającymi się pojazdami, lepsze to, niż czekać na trafienie po 10 wystrzale

WabciuPL

^^ Jak napisałem buldog to AI. Ma bardzo duży splash i niezłe obrażenia. Więc nic dziwnego, że trudno z niego trafić lotnictwo. A jak trafisz to ESF na pewno to poczuje.

bartosz277

dokładnie jak trafisz. a przeważnie nie trafiasz, a jak już trafisz co jest jak wygrana na loterii, to potrzebne jest drugie trafienie, do tego czasu jest już dawno po Tobie.
śmiać mi się chce jak widzę te fuksiarskie filmiki na youtube, cały dzień nagrywania dla jednego udanego strzału w ESF z buldoga, ale ile przedtem było pudeł to już nie pokażą

WabciuPL

Ale zrozum, że to nie jest broń przeciwlotnicza, TO JEST BROŃ PRZECIWPIECHOTNA. To tak jakby narzekać, że z kobalta/maraudera/PPA/canistera nie zniszczysz czołgu. A tu masz tą możliwość, tylko wymaga dużego skilla. Jeśli potrafisz trafić to radzi sobie lepiej niż walker a jeśli nie potrafisz to pogódź się z tym, że będziesz bezbronny gdyż nikt nie zamieni tej broni w anty-everything. Nie można mieć wszystkiego naraz.

bartosz277

a to Al? to znaczy na wszystko, z tego co mi wiadomo, czyli nie Al

WabciuPL

AI znaczy Anti Infantry. W libku masz podział:
Drake – All rounder (uniwersalny, jednak gorszy w wybranych czynnościach od wyspecjalizowanych broni)
Walker – Przeciwlotnicze, można wykorzystać także do AV i AI (jeśli masz cela)
Buldog – Przeciwpiechotne, ale przy odpowiednim wykorzystaniu skuteczne także na pojazdy oraz lotnictwo
Hyena – Przeciwlotnicze

bartosz277

odpowiednie wykorzystanie, czyli zagranie w lotka, na 10 strzałów, jedno trafienie

WabciuPL

Trudno, tak powinno być. Na piechotę sprawdza się dobrze, a jak nie miałbyś żadnych problemów z trafieniem z tej broni w samolot, to oznaczałoby, że z tą bronią jest coś nie tak i trzeba to „naprawić”.

Skaramanga

drake 20mm ciężki wolny pocisk
walker 30mmm lekki szybki pocisk
buldog 60mm! powolny GRANATNIK wybuch kontaktowy
hiena rakieta nakierowana na ciepło

nie powinno być czegoś takiego jak AA AI AT po prostu niektóre rzeczy nadają się i mają penetracje a niektóre nie, sztuczne kary tez są dziwne

nowe updejty psują tą gre

WabciuPL

Masz rację. Strzelając z walkera czuję jakby to było 7,62 mm natomiast z drake’a 12,7. Nie czuć tej „mocy”. I skoro te bronie mają „30” i „20” mm to dlaczego nie rozrywają na strzępy piechoty jednym strzałem? Już lepiej by było zmienić te nazwy na M.50 Drake i A7.62 Walker. Tylko wtedy jak wyjaśnić, że tak mały kaliber zadaje szkody czołgom.

Zbrojny

ale gadanie. zestrzelić esf z granatnika jest banalne jezeli pilot nie jest super pro ( tylko tacy trzymają się na dystans ) zadne granie w lotka czy jakis super skill, ta bron prawie nie ma opadu, jezeli przeciwnik nie zmienia toru lotu to pozostaje Ci tylko odmierzyć kąt wyprzedzenia, rownie dobrze mozesz narzekać na strzelanie z czolgu… no i kolejna sprawa to nie jest bron na samoloty ani na nic co lata, dziękuje za uwagę i przepraszam za ton ale juz mnie męczyło to co pisałeś.

WabciuPL

Gdyby się dało, dałbym ci like’a

Simion

Tylko chodzi o to że nawet jak trafisz hornetem w jakiś inny samolot to nie oberwie za mocno. Miesiąc z nimi latałem to się wprawiłem w strzelanie w dziury i ruchome obiekty.
W sumie fajna broń ale ma trochę za mały wybuch i w porównaniu do salwy z hellfire ma za mało rakiet. Cztery by było w sam raz.

Skaramanga

Server DNS nie odpowiada, chyba będe kopiować tekst przed publikacją tak na wszelki.

Kaliber ma małe znaczenie, liczy się siła nadana pociskowi. Jest taki samolot A 10 thunderbolt korzysta on z pewnego działka 30mm, chyba w 1991 roku zniszczył prawie 1000 samych czołgów atakując prawie pionowo. Wspominam o tym gdyż w planetside 2 jest takie działko CAS30 Tank Buster i oni chca zrobić z niego byle co do kij wie czego. Te działko jest skuteczne i robi furore tylko atakując od tyłu, czołg poprostu wybucha po dotknięciu spustu, i to jest piękne.

SOE jest słabe pod naciskiem na forum zmienia wszystko, powinni się trzymać cech określonych frakcji/ broni. Na tym polegała zarąbistość tej gry, teraz płaczą że ich zabija libek jak są w czołgu.
Dlaczego nie znajdą sobie kogoś do pomocy w ESF kto zdejmie im libka z dupki podczas gdy on będzie się cieszył czystym niebem robiąc furorę na ziemi.
Ta gra zmienia się w call of duty ( te dziwne nowe ), niszcząc współprace która jest niezbędna gdy walczy się na kilku płaszczyznach ziemia- powietrze – może kiedyś woda

bartosz277

No właśnie to nie jest broń na samoloty, ale co rusz słyszę że nie ma opadu, i że można jakiegoś ESF ustrzelić, może i można, ale to wtedy jest jak gra w lotka

Ameba

Użalacie się nad tym że ludzie was z Daltona zdejmują? To jest wykonalne, trzeba tylko ćwiczyć a nie użalać się na forum.

Niedowiarkom filmik od mojego dowódcy 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=R-qDQKIwoAU

A co do piechoty – powinna być mięsem armatnim i ginąć w starciu z pojazdami.

WolandPL

Nie ma mowy, prędkość liba ma pozostać bez zmian. Już mam dosyć tego że moja kosa nie potrafi przed nim uciec… ze wszystkich myśliwców tylko moskit bez ulepszonego na maxa boostera daje radę uciekać przed libem…

bartosz277

z tym daltonem to jak rzucaniem kamieniami w muchy, jedna akcja na cały dzień nagrywania, a druga, na druga na drugi dzień

Ameba

Otóż nie. Latałem z chłopakami libkiem, praktycznie każdy myśliwiec podlatujący bliżej niż 100 metrów padał trupem. Kluczem do sukcesu jest znajomość tego, jak lata pilot i branie poprawek na manewry.

bartosz277

czyli gra w lotka, bo przeważnie podlatują od góry bądź z tyłu, czy też strzelają z 5 kilometrów, jak to robią kosy. i przeważnie nie zawsze jest takie zgranie, czyli cały dzień strzelania jak kamieniem w muchy

balrogos

Mozna miec Hieny 😛

balrogos

Dlatego ze model latania w planecie jest dla noobow zero symulacji.

balrogos

Scythe jest zwinniejszy, Moskit szybciej przyspiesza, a Reaver ma najlepsze turbo i najszybciej lata.