Nie wiem jak Was, ale mnie osobiście wczorajszy panel prezentujący PlanetSide 2 kompletnie rozczarował.
Nie usłyszeliśmy nic nowego, czego byśmy już nie wiedzieli, a na scenie zamiast producenta Davida Careya mogliśmy zobaczyć dwóch przeterminowanych showmanów, którym wydaje się, że są zabawni – Higby i T-Ray.
Rozumiem, że ekipa PlanetSide 2 ma politykę prawie otwartych drzwi i wszystko to nad czym pracują developerzy jest od razu przekazywane fanom, ale mimo wszystko spodziewałam się usłyszeć więcej konkretów.
Byłam rozczarowana już w trakcie zeszłorocznego panelu Keynote, ale wydawało mi się, że w tym roku devsi będą mieli o czym rozmawiać. No cóż – myliłam się…
Więc co nowego na temat gry mogliśmy się dowiedzieć w trakcie tego Keynote na temat gry? (polecam oglądać od 32:30)
Jeszcze w sierpniu wprowadzony do gry ma zostać nowy samolot – Valkyrie. O ile na obecna chwilę zaprojektowany on jest jako pojazd 4-ososbowy, o tyle jest szansa, że może to ulec niewielkiej zmianie i wzrosnąć do 5 lub 6.
Kolejną nowością, która zostanie wprowadzona do gry w najbliższym czasie, jest mentorowanie przez lidera drużyny/ plutonu. Jeśli w drużynie znajdują się osoby z niskim BR i o ile zdobywają one kolejne poziomy, liczyc się to będzie do nowych baretek dla liderów. W planach jest aby zarządzanie drużyna i plutonem było nagradzane poprzez różnego rodzaju specjalne baretki, jak na przykład zdobycie punkty przez drużynę
A jakie są dalsze plany?
- wprowadzenie 4-osobowych frakcyjnych Buggy: Tresher, Enforcer, Maruder;
- ulepszenie systemu misji (np. umieszczenie waypointa przez lidera drużyny na Sundererze przeciwnika i misja na jego zniszczenie);
- dalsze zmiany w surowcach, czyli odcinanie dopływu surowców do baz, dostarczanie surowców do baz za pomocą specjalnych pojazdów, itd.;
- wyspy bojowe (na które czekamy już ponad rok).
Z informacji przekazywanych przez innych uczestników SOE Live 2014 wiemy o możliwości zmiany wyglądu jednostek MAX poprzez zakup nowych skórek/ pancerzy, nowej wersji Sunderera i o powrocie ekranu punktów Cert.
No więc? Co myślicie o tych przekazanych przez ekipę PlanetSide 2 informacjach na temat gry?
Najciekawsze komentarze zostaną przeze mnie nagrodzone kodami na złotą wersję podstawowego pistoletu (2) oraz na boosty +50% do XP (2). Jutro zadecyduję, kto je dostanie 🙂
To z baretkami za bycie dowodzącym brzmi fajnie ale nie wiem jakby to miało wyglądać.
A nie mogę się już doczekać Valkyri i ciekaw jestem jak będą wyglądać te frakcyjne buggy i nawet już wiem że NC to ten 3 z obrazka i nazywac się będzie Enforcer TR nazywać się będzie Tresher środkowy na obrazku i pozostaje VS pierwszy na obrazku i nazywać się będzie Maruder, przynajmniej tak mi się widzi, ze tak by pasowało wg frakcji xD
Boję się tylko tego „dostarczanie surowców do baz za pomocą specjalnych pojazdów” kompletnie nie wiem jak by to miało wyglądać i do czego służyć, lepiej byłoby jakby połączyli nanity ze starym systemem gdzie każda baza generowałaby ileś tam surowców na minutę, bo to że dostaje się 50 na min to jest tylko tymczasowe.
Moim zdaniem będzie fajnie. Dzięki valkyrie będzie można robić szybkie i taktyczne przeloty. 😀 Co do „misji” moim zdaniem jest to bardzo dobry pomysł, gdyż nieraz gdy gramy w mieszanym plutonie, połowa nie rozumie rozkazów. Jedni kompletnie nie znają angielskiego a inni nie są w stanie zrozumieć lidera bo sepleni. To na pewno pomoże w niszczeniu taktycznych celów przez nisko levelowców. Jeśli chodzi natomiast o dostarczanie surowców do baz, to według mnie jest to dziwaczny, ale fajny pomysł. Jeśli trzeba będzie organizować konwoje z zaopatrzeniem do baz, to powinien być jakiś większy sens, na przykład większe profity z posiadania bio laba czy tech plantów; gdyby natomiast zabrakło surowców dana frakcja traciłaby wszystkie benefity z posiadania takowych placówek. Trzeba czekać co czas przyniesie, ale jak dla mnie planetside 2 zmierza w dobrym kierunku, mogliby jedynie popracować nad starymi bugami i wyeliminować je kompletnie raz na zawsze 🙂
To zacznę ja. Myślałem, że będą mieli więcej do powiedzenia, ale może to nawet lepiej, że nie raczą nas informacjami o nowościach które do gry trafią najwcześniej z 5 lat. Frakcyjne buggy nie są złe, ale to nie to czego oczekiwałem. Na concept artach wyglądały jakoś lepiej (NC i TR). Wersja VS jest ok. Natomiast dla NC zwiększyłbym wysokość pojazdu (jest strasznie płaski) natomiast dla TR zmieniłbym model by wyglądał bardziej militarnie i SF. Lub zrobił z niego Jeepa jak w PS1. Jeszcze widziałem zmianę modeli pojazdów NS. Lightning wygląda bardziej SF a nie jak dziecięca zabawka. Sunderer też wygląda nieźle. Natomiast przy harraserze nie mogłem się zdecydować jaka wersja wygląda lepiej (stara/nowa). No i bardzo mnie ucieszył nowy loadscreen dla TR.
Marauder będzie TR, Thresher VS
Eh, wszystko okaże się w praniu. Mam nadzieję, że tak jak zapowiadali Valkirie w tym miesiącu to wprowadza ją i MAM NADZIEJĘ, że jej nie znerfią po pierwszym miesiącu 😛 Wyspy bojowe, yeah, wałkowane od początku PlanetSajda, jednak nigdy żadnych konkretów. Powiem tak, i tak zostane z tą grą ponieważ jest zaskakująca! Tak zaskakująca. Czasami do takiego poziomu, że łapie się za głowę. Mam nadzieję, że za rok na SOE Live nie usłyszymy znowu o wyspach bojowych, tylko jeszcze w 2014 zagramy na nich. Baretki dla liderów? Misje na zniszczenie Sundka wroga. Co do Buggy… Sam nie wiem jak to będzie finalnie wyglądać, ale czemu nie? Ten VS mi już się zajebiście podoba, chyba wrzuce go do fap foleru xDDDD
Szybkie przeloty Val? Ona jest wolniejsza od Gala i to o połowę.
nie o połowe, ale jest wolna :P. Co jest fajnego w Val, to ze jest zwrotna
…dokładnie Otori, jeśli nie zwiększą prędkości dla Val, to będzie ona łatwym kąskiem dla ESF i HA z Lockon’ami i Decimatorami czy wręcz dla zwykłego żołnierza, który ją zestrzeli dwoma seriami z karabinu (w przypadku gdy w Val nie będzie akurat pasażerów)…
Ale nie o to mi chodziło 😛 Chodzi o to że niczym uzbierasz nawet 3 typa do galaxy rano to jest cud, bo wolą sobie latać piechotą. Galaxy trudno coś zrobić w trudnych miejscach np. Hossin a tutaj masz środek transportu powietrznego, gdzie możesz dowolnie manewrować. Nie boisz się że walniesz o drzewo czy coś 😀 Moim zdaniem jest bardziej „poręczna” niż lib czy galaxy i dzięki temu będzie można szybciej zwalczać jakieś małe odziały piechoty, tak jak jest to zazwyczaj z rana (max 5 typa).
Może być i tak strzelałem w ciemno jak mi się nazwa kojarzy 🙂
i znowu vanu będą latać tam i z powrotem na tych swoich poduszkowcach
Tych całych informacji nie jest zbyt wiele. Można by sądzić ,że devsi nie chcą przedobrzać z obiecywaniem nowości albo pomysły na tą grę zaczynają im się powoli kończyć. Mam cichą nadzieję ,że następne update’y będą starannie zaplanowane, przemyślane i przetestowane zanim wejdą na serwer live. Nie chciałbym ,żeby valkiria była zbyt mocna tak jak harasser na początku (wtedy wszyscy by wywalili na nią certy i sc a po wielkim hype dostałaby kompleksowego nerfa. Buggy w sumie są mi obojętne, być może będą m.in do przewożenia tych surowców ale w tym momencie wydają mi się bezużyteczne. W tych zapowiedziach najbardziej obiecujące są chyba wyspy bojowe i to właśnie na nie będę z niecierpliwością czekał ( no może pomijając naprawieniem lagów, które pojawiły się po ostatnim patchu).
Roadmap w tej chwili:
Mogliby powiedzieć, jakie są wyniki testów bitewnych wysepek, o których mówili – miejska oraz latające skałki 😛
Emm… Ten Pojazd Buggy Vanu wygląda ciekawie ale jeżeli Terranie i Konglemerat będą mieli Te pojazdy Buggy niemalże tego samego wyglądu to ja się chyba zastrzelę. Moim zdaniem powinni dodać lekkie lekkie oraz średnie Czołgi które będą się różniły zależnie od Frakcji. A tak przy okazji to się zawiodłem tym co Zobaczymy, nie wspominając już o tym ja tego mało. Przydało by się gdyby zrobili nowe ładniejsze animacje dla każdej broni, ponieważ Każda nowa broń ma nową inną oraz ładną animacje, ale jak kupuję nowy np: karabin za 250 Certyfikacji i widzę Znowu tą samą Animację to żal mi słów…
bocian podsumował wszystko ale, przydało by się zrobić tą optymalizacje wreszcie i chciałbym starych balansów broni bo sie słabo robi… Ogólnie miło by było gdyby dewsi sugerowali się koncepcja gry a nie ilością płaczy na forum…
O optymalizacje to nie mamy co prosić. Ten Silnik Graficzny po prostu już taki jest a Firma SoE raczej już nie wiele może z tym zrobić… oglądałem wszystkie odcinki ”OMFG” i widziałem że żeby Gra lepiej działała to musieli pogorszyć trochę niektóre Textury, zmniejszyć zasięg Renderowania Animacji i niektórych obiektów już nie wspominając o tym że usuneli z niektórych Placówek prawie 1/3 obiektów typu ”Skrzynka” żeby Gra lepiej działała. Więc jeżeli chcemy dobrej Optymalizacji Gry to Developerzy musieli by usunąć drugie tyle a Gra wyglądała by wtedy już nie najlepiej. Jedyna Rada na Optymalizacje i moim zdaniem Jedyna to po prostu wydać Nowego, ładniejszego oraz lepiej działającego PlanetSide 3. Zresztą nie pewnie nie tylko ja czekam na nową odsłonę PlanetSide. 🙁
malcom, ja miałem w lutym tamtego roku 60fps w srodku najwiekszej bitki jaka mozna bylo wtedy znlesc
teraz ten sam „lapek” ciagnie 15-30fps
wiec oni zebali cos w trakcie a nie przy tworzeniu gry jak myslisz
kod na pistolet wędruje do Bociana z racji bardzo konkretnego podsumowania RoadMap 🙂
Gratki – drugi kod na pistolet wędruje do Ciebie 🙂
Skaramanga – za „te płacze na forum” dostaniesz ode mnie kod na boost do XP 😀
Korwin – kod na boost +50% do XP należy do Ciebie – wyslij mi pw na forum proszę aby go otrzymać 😀
😐
Nie chciał byś PlanetSide 3? 😀