Podczas panelu poświęconego technologii EverQuest Next oraz Landmark mieliśmy szansę dowiedzieć się co wpłynęło na ich decyzje aby nowy świat Norrath zbudowany był z wokseli.

W panelu technicznym wzięli udział:

  • Miquel Cepero z Voxel Farm
  • Jeff Buttler – dyrektor kreatywny EQ Next i Landmark
  • Steven Klug – dyrektor techniczny EQ Next i Landmark

eqnext_tech_panel_feb2012 eqnext_tech_panel_may2012

Pierwsze prace związane z EverQuest Next wykonywane były na tym samym silniku, który posiada PlanetSide 2. Jednakże mimo, iż pierwotne Freeport nie wyglądało źle, developerzy ciągle mieli wrażenie, że nie jest to coś, co chcieliby zobaczyć w produkcie końcowym.

Na początku 2012 roku jeden z developerów pracujacych przy EQ Next trafił przypadkowo na blog prowadzony przez Miquel Cepero z Voxel Farm i zafascynował go świat zbudowany właśnie tą techniką. I właśnie wtedy narodził się pomysł aby nawiązać współpracę z Voxel Farm i stworzyć unikalna grę, jakiej jeszcze nie ma na rynku.

Kilka rzeczy skłoniło SOE do współpracy z Voxel Farm:

  • o wiele większe możliwości jeśli chodzi o kształty;
  • o wiele większy dystans renderowania;
  • możliwości proceduralnego tworzenia terenów.

httpv://www.youtube.com/watch?v=SfIjbidSncQ

W momencie uruchomienia Landmark, wiele możliwości oprogramowania Voxel Farm zostało odkryte przez samych graczy, na przykład mikro-woksele. Z każda aktualizacją Landmark oferuje coraz większe możliwości właśnie dzięki odkryciom dokonywanym przez graczy, jak i dzięki Miquelowi z Voxel Farm, który nieustannie pracuje nad ulepszeniem swojego oprogramowania.

Ekipa EQNext i Landmark ciągle pracuje nad nowymi rozwiązaniami – niektóre z nich mogą trafić do gier. Na obecną chwilę trwają prace przy specjalnych efektach PhysX dla wokseli, takich jak na przykład spadające fragmenty dachu w momencie gdy nie mają one żadnego połączenia z innymi wokselami… Więcej informacji na temat przeczytać i obejrzeć możecie na blogu Voxel Farm:

httpv://www.youtube.com/watch?v=on-0Ou48tak#t=84

Kolejnym elemntem nad którym pracuje ekipa EQ Next/ Landmark wraz z Miquelem Cepero to dynamiczne płyny takie jak woda, lawa i inne. Pierwsze próby wyglądają bardzo obiecująco i możecie je obejrzeć poniżej (od 03:30):

httpv://www.youtube.com/watch?v=bqN3ZYzpKXo

Oczywiście, gdy developerzy będą zadowoleni z prac  nad nowymi efektami PhysX oraz dynamicznymi płynami, to zostaną one wprowadzone w pierwszej kolejności do Landmark. A tam, zważywszy na pomysłowość niektórych graczy, wiele może się wydarzyć…