W najbliższym czasie (miało być dzisiaj, ale…) tereny mieszkalne w ArcheAge zostaną powiększone o około 30%, a to ze względu na otworzenie nowego kontynentu: Aurorii.
Auroria to kontynent położony na północy i na ta chwilę gracze będą mieć do dyspozycji jedynie sześć stref. W czterech z nich: Marcala, Dalmlands, Heedmar oraz Nuimari gracze mogą się natknąć na magiczne kryształy Archeum Lodestone. Po oczyszczeniu przez lidera gildii tych kryształów za pomocą specjalnych paczek z Archeum, gildia jest w stanie przejąć tą strefę w posiadanie i wybudować na niej zamek. Oczywiście wszystkie strefy na Aurorii są strefami PvP, a do tego nie będzie na nich czasu pokoju, tak jak to się dzieje w przypadku innych stref PvP.
Paczki Archeum tworzyć się będzie przy użyciu 100 sztabek Anya oraz 40 kryształów Blood Archeum. O ile kryształy mogą zostać zakupione od merchanta (40g każdy), o tyle sztabki Anya uzyskuje się po wykopaniu i przerobieniu kamyczków Anya. Aby móc to zrobić gracze odpowiedzialni za kopanie i przerabianie powinni mieć ponad 50.000 punktów w kopaniu oraz 50.000 punktów w przerabianiu (metalworking).
W poszczególnych strefach znajduje się nawet kilka Archeum Lodestone, ale tylko jeden może być aktywny w każdej zonie. W momencie aktywacji pierwszego kryształu, reszta zostaje wyłączona.
W sumie wydaje się iż nowe tereny i zamki nie są niczym specjalnym, gdyby nie fakt, że sześć tygodni po oczyszczeniu kryształu na rynku, a konkretnie na Auction House, pojawi się przedmiot w specjalnej kategorii: Oblężenie zamku. Osoba, która wygra aukcję na ten przedmiot będzie mogła rozpocząć oblężonej strefy w której znajduje się oczyszczone Archeum Lodestone. Oczywiście licytację może także wygrać panująca w danej strefie gildia, co zapewni im bezpieczeństwo na kilka kolejnych tygodni.
Gdy zwycięzca aukcji wypowie wojnę panującej gildii, to aby przejąć zamek i całą strefę pod swoje panowanie musi przełamać istniejące umocnienia, zniszczyć Archeum Lodestone, a następnie naprawić zniszczone Archeum Lodestone co zajmuje kilka minut. Jeśli atakujący zniszczył Archeum Lodestone, a następnie je naprawił w określonym czasie, to w tym samym momencie cała strefa przechodzi pod jego panowanie.
Jeśli jednak obrona zamku była skuteczna i oblężenie zostało odparte, to lider gildii nagradzany jest specjalnymi monetami za które może dokonywać zakupów na wyspie Mirage.
Ciekawostka jest fakt iż w początkowej fazie obrony zamku może wziąć udział 50 graczy, podczas gdy atakujących może być 70. Po kilku minutach oblężenia do obrony zamku dołączyć jednak może kolejne 20 osób, co daje walkę 70 vs 70 graczy. XL Games, producent ArcheAge rozwiązał problem nadmiarowych graczy dość interesująco. Otóż w momencie gdy rozpoczyna się atak na zamek, wokół niego zostaje ustawiona bariera, która mogą przekroczyć osoby będące w jednym z rajdzów. Gdy ktoś z poza rajdu zdecyduje się pomóc przekraczając magiczna granicę – zginie. Także powstrzymajcie się od pomocy jeśli nie zostaliście oficjalnie wyznaczeni przez lidera do ataku/ obrony.
No dobrze, ale Auroria to nie tylko zdobywanie zamku, ale także wiele nowych obszarów mieszkalnych w czterech strefach.
Działki na Aurorii gracze mogą zajmować dopiero po tym jak oczyszczony został Archeum Lodestone w danej zonie i można je podzielić na dwie strefy:
- strefa wokół zamku, która widoczna jest na mapie
- i strefa poza promieniem zamku.
Domy i działki znajdujące się wokół zamku wliczają się zazwyczaj w działki należące do gildii, której własnością jest zamek i moga zostać oznaczone do wyburzenia przez lidera tej gildii. Każda inna działka, która znajduje się poza granicami zamku nie może zostać oznaczona do rozbiórki przez właściciela zamku, ale może podlegać dodatkowemu opodatkowaniu. Właściciele nieruchomości nadal płacą podatki w formie „taxów”, ale właściciel ziemi otrzyma ekwiwalent wartości tych podatków w złocie.
Oprócz tego, że Auroria otwiera nowe możliwości pod zabudowę, to garcze znajdą tam także kilka innych udogodnień. Przede wszystkim każdy z rejonów Aurorii ma podwójny klimat co pozwala na znacznie więcej możliwości hodowalnych:
- Heedmar – arktyczny i umiarkowany
- Nuimari – arktyczny i umiarkowany
- Calmlands – suchy i umiarkowany
- Markala – suchy i umiarkowany
Poza tym na Aurorii gracze znajdą unikalne surowce, takie chociażby jak woda mineralna służąca do podlewania specjalnych drzewek Archeum, które można zakupić na wyspie Mirage i które to mogą się stać źródłem cennego składnika do craftu: archeum.
Oprócz tego do gry zostanie dodanych kilka nowych przepisów, takich jak ulepszone wersji broni z Hasla, czy też Farm Wagon mieszczący 4 paczki do którego budowy potrzebujemy Farm Cart oraz inny specjalny surowiec z Aurorii – Flaming Log, z płonącego drzewa o którym napiszę innym razem 🙂
No to co… do zobaczenia na Aurorii? Kto ma w planach zdobyć zamek? Wiem, że Celestial Lust mocno się na to szykuje organizując róznego rodzaju szkolenia i manewry, ale czy im się to uda – czas pokaże. Mam nadzieję, że tak 😀
ArcheAge robi się tak rozbudowane, że aż strach zacząć w niego grać 😀