W najnowszym blogu developerskim, zarówno w wersji pisanej jak i video, fani H1Z1 maja szansę poznać Grega Spence – architekta technicznego tej gry.
Greg jest osoba odpowiedzialną w ekipa H1Z1 za dźwięk oraz za system chwytania.
Okazuje się, że głośne dźwięki takie jak deszcz mogą zagłuszyć kroki graczy, jak i zombie znajdujących się w okolicy. Z racji tego, że Greg oprócz dźwięku pracuje także nad systemem chwytania/ mocowania jaki będą mieć zombie w H1Z1, gracze mogą się spodziewać iż jeśli zostaną chwyceni przez zombie to mogą zostać także przez niego ugryzieni. Umiejętne odpychanie zombi w tej grze z pewnością będzie kluczem do przetrwania.
Zgodnie ze słowami Grega: „kiedy audio w grze zrobione jest dobrze, to gracze ledwo je zauważają, lecz kiedy mu czegoś brakuje lub jest wykonane źle, to może to zrazić graczy„.
W swoim wpisie na oficjalnej stronie H1Z1 Greg zamieścił kilka filmów przedstawiających testy dźwięku w grze.
Ehm w kazdej grze dzwiek jest wazny, ale od dawien dawna symulacja dzwieku stoji w miejscu EAX juz nie uzywany AD3D czy jakos tak w erze cs 1.6 przestal byc rozwijany, kiedys kupywalo sie dzwiekowke zeby wspierala te formaty i moglismy cieszyc sie dobrym dzwiekiem nie to co teraz ;/
https://www.youtube.com/watch?v=MQt1jtDBNK4