Po kilku tygodniach nieobecności doczekaliśmy się kolejnego odcinka programu „Higby Pls.” w którym to Matt Higby zaprezentował jakie zmiany na nas czekają w najbliższych tygodniach.
Zacznijmy od tego, że spodziewana przez wszystkich opóźniona aktualizacja listopadowa wprowadzona zostanie na serwery Live dopiero za dwa tygodnie, czyli około 18 grudnia…
Oto pokrótce tematy jakie zostały omówione w trakcie trwania tego programu (w nawiasach minuty programu):
- Zaprezentowane zostały nowe aktywowane noże frakcyjne wraz ze specjalnymi efektami. Noże te są odrobinę wolniejsze od dotychczasowych, ale po aktywacji są naprawdę śmiercionośna bronią, a oprócz unikalnych efektów animacyjnych maja także bardzo oryginalne efekty dźwiękowe, które słyszalne są gdy nóż jest aktywowany(0:8:00).
- W najbliższej aktualizacji Vulcan zostanie zmieniony: zwiększono początkowy CoF ale nie większa się on w miarę strzelania. Jeden wystrzelony magazynek zadaje prawie 70% obrażeń Vanguardowi z przodu (0:15:00).
- Spodziewać się można się także zmian w Banshee, nad którymi pracują developerzy. Jednym z pomysłów było dodanie przyspieszania wystrzału w miarę strzelania co byłoby podobne do innych broni TR, niestety ale wynikły z tego powodu pewne błędy związane z dźwiękiem. W tej chwili zwiększony zostanie wygląd wybuchów od pocisków, a szczególnie ich efektywny zasięg i będą one bardziej słyszalne (0:18:00).
- Automatyczne wieżyczki są już prawie gotowe i można je wypróbować na serwerze PTS. Niestety jest w tek chwili z nimi kilka problemów takich jak brak renderowania pocisków oraz brak punktów XP dla osoby, którą ją postawiła. Higby ma nadzieję, że devsi zdążą to naprawić przed aktualizacja planowaną na 18 grudnia, ale ekipa PlanetSide 2 nie będzie się z nimi spieszyć, szczególnie przed Świetami Bożego Narodzenia (0:23:00).
- Bożo-Narodzeniowe dyrektywy nie będą aż tak wymagające jak te, które wprowadzone były w czasie Halloween. Złoty Bałwan nagradzać będzie 10.000 XP! (0:26:15)
- Higby omówił poza tym zmiany w kamuflażach jakie wprowadza nowy dyrektor kreatywny. Jest wielce prawdopodobne, że Vanu zobaczy te zmiany już w najbliższej aktualizacji (o:29:00).
- [2015] W przyszłym roku planowane są zmiany w bonusach za posiadanie baz. Devsi chcą dać więcej korzyści za posiadanie BioLab, Tech Plant i Amp Station, tak aby frakcjom naprawdę zależało na ich posiadaniu. W pierwszych planach devsi myślą o tym, aby posiadanie trzech baz danego typu dawało bonusy na pierwszym poziomie (tier 1), sześć baz tego samego typu nagradzało by bonusami na kolejnym poziomie (tier 2). Każda frakcja zawsze będzie miała jako swoja frakcyjną cechę tier 1 jednego z bonusów (TR – Produkcja, NC – Moc, VS – Nauka). Na razie to tylko plany, które nie są jeszcze do końca sprecyzowane ale na przykład posiadanie wszystkich BioLabów odblokowywało by najwyższy poziom bonusu, którym mogłoby być atak orbitalny, posiadanie wszystkich Tech Plantów przez Vanu mogłoby odblokować przywoływanie Magriderów w każdym możliwym miejscu bez względu na to gdzie znajdują się gracze. To dopiero plany, które nie są na razie sprecyzowane więc wszystko może się zmienić (od 0:38:00).
- [2015] Kolejnym planem developerów jest możliwość ulepszania bazy przez outfit, który ją przejął. Na razie w planach jest umieszczanie dodatkowych wieżyczek, ale być może dojdą do tego jeszcze jakieś bonusy dla outfitów tak aby zmusiłoby je to do obrony tej bazy, co spowodowało by utratę bonusów (od 0:47:00).
- [2015] No i na koniec informacje, dotyczące punktów Cert. Na ta chwilę punkt Cert to 250XP. Nowi gracze zarabiają punkty Cert bardzo wolno i dlatego developerzy zdecydowali, że w niektórych przypadkach ilość nagradzanych punktów cert zostanie zwiększona – na przykład zdobycie medalu brązowego w tej chwili nagradza 2 pkt Cert, a w planach jest by nagradzało 50 pkt Cert. Do tego punkty Cert zostaną dodane do dyrektyw baretek oraz zmniejszona zostanie ilość punktów cert zdobywana za punkty XP. Oznacza to, że po zmianach punkty (score) nie będą powiązane z rozwijaniem postaci i Boosty nie będą wpływać na tą statystykę. Co ważne, boosty będą zwiększały ilość zarabianych punktów Cert (od 0:49:30).
- Na sam koniec fani PS4 mogli zobaczyć rozgrywkę na serwerze PTS. W najbliższy weekend odbywać się będzie event PlayStation Experience na którym to ujawniona ma zostać data rozpoczęcia Bety.
[…] na przykład zdobycie medalu brązowego w tej chwili nagradza 2 pkt Cert, a w planach jest by nagradzało 50 pkt Cert […]
Ciekawe czy zwrócą różnicę tym graczom którzy ten medal maja już dawno osiągnięty i ile maja zamiar dawać za auraxium D: ?
No i zapomnieli o najważniejszym jak zawsze, o optymalizacji …
Już odkładam kasę na działka. będę mógł zabezpieczyć punkt i polecieć w inne miejsce. Jestem tylko ciekawy czy jak radar odsłoni przeciwnika na mapie to działko z góry będzie wiedzieć gdzie strzelać.
Fajny ten nowy kamuflaż NC.
Dlaczego za XP mniej certów? Teraz 1 cert będzie dawany za 500 XP?
Jeszcze mała dygresja: Wszystkiego Najlepszego drogie Basie! I niech jasny szlag trafi górniczą orkiestrę!
1. Już widzę, jak będą narzekać na zbyt szybkie ubijanie ulepszonym nożem i będą chcieli jego nerfa 😀
2. Vulcan znów będzie strasznie OP? Jak tak to chcę by Enforcer ubijał na strzał piechotę jak kiedyś.
3. Certy nie lecą wolno nowym tylko tym, co nie wiedzą jak grać.
Nie wiem czy dobrze przemyśleli pomysł zwiększenia obszaru obrażeń zadawanych przez Banshee. Raczej spodziewałem się zmian w kierunku zmniejszenia skuteczności tej broni a nie dodawania jej dodatkowego powera. Już na obecną chwilę obrażenia mają promień 2 m, a nie wiem ile będzie po zmianach – 5? Z takimi charakterystykami wystarczy wisieć poza zasięgiem wrogich lock-onów i na pałę strzelać w tłum – licznik będzie stukał aż miło:(
Co do Vulcana – sukcesywnie starają się zwiększyć siłę tej broni na dalszych dystansach… Po ostatnich zmianach – G20 Vulcan i G20 Vulcan-H magazynek zwiększony z 60 na 90, zasięg minimalnych obrażeń zwiększony 130->230m (dla Prowler), 65->95m ( dla Harasser) oraz poprawieniu celności przez zniesienie rozrzutu broni podczas strzelania to może naprawdę sporo namieszać.
Onie nie zwiększają obrażen. Z tego co ja zrozumialam to zmieniają animację wybuchu pocisków bo w tej chwili jest bardzo myląca i o wiele za mała w stosunku do promienia zadawanych obrażeń.
Vulcan nie będzie OP tylko będzie w końcu porównywalny z Saronem i Enforcerem. Niestety gracze z innych frakcji przyzwyczaili się, że jest gównem i chcieliby by takim został.
Aha, to w takim razie tylko zmiana kosmetyczna;-) Dobre i to, chociaż spodziewałem się lekkiej modernizacji, może nie nerfu ale delikatnej modernizacji…
Boski pomysł z modyfikacją baz przez outfity po ich zdobyciu. Brakuje tutaj właśnie takiej „taktyczności” jako grup i możliwości stosowania taktyk ataku, obrony. Byle by rozwinęli to ciekawiej niż „odmroź” dwa dodatkowe działka.