Zgodnie z informacjami zamieszonymi w ostatnim blogu ekipy H1Z1, w przeciągu najbliższych miesięcy graficy mają trzy główne cele: lepsze oświetlenie, bardziej szczegółowe środowisko i zmiana wyglądu postaci.

Jednym z najfajniejszych aspektów dotyczących pracy nad projektem znajdującym się we wczesnym dostępie jest ciągła wymiana opinii z graczami. Idealnym przykładem może tutaj być postać gracza, której to wygląd był zmieniany wielokrotnie przed startem gry. W przypadku H1Z1 developerzy mieli na celu stworzenie postaci typowego mężczyzny i kobiety, ale z osobowością z która mogą się utożsamić gracze.

201503_h1z1_old_male

Mimo wielu zmian w wyglądzie coś ciągle było „nie tak” z przedostatnią wersją postaci męskiej: za mała głowa, nogi i ramiona zbyt długie, a do tego zbyt kwadratowe barki. Objawy te były dodatkowo potęgowane przez animacje postaci. Model ten był był oparty na idealnych proporcjach gdzie wysokość głowy stanowiła 1/8 całkowitej wysokości postaci. Całe szczęście ekipa H1Z1 zdążyła zmienić proporcje postaci oraz animacje jeszcze przed uruchomieniem wczesnego dostępu.

201503_h1z1_male

Kiedy gra została udostępniona graczom, artyści H1Z1 rozpoczęli prace nad nową wersja postaci męskiej oraz systemem wyglądu postaci, takim który wspierać będzie więcej slotów oraz możliwości personalizacji.

201503_h1z1_kostiumy

 

Wcześniej postać męska gracza oraz model zombie były tworzone jako oddzielne postacie, ale teraz devsi chcą stworzyć wszystkie postacie humanoidalne (ludzie i zombie) z takim samym systemem wyglądu oraz szkieletem. To da możliwość tworzenia ciuchów na jeden model i użycie ich zarówno na postaci gracza, jak i zombie.

201503_h1z1_male2

Nowa postać męska dostanie także nowy strój startowy, który wydaje się być bardziej interesujący niż początkowy T-shirt. Dodatkowo developerzy stworzyli specjalny rodzaj bransolety, tak aby była ona widoczna z widoku 1-ej osoby, ale nie wiadomo czy dodana ona zostanie jako element startowy.

201503_h1z1_male_starter

Ostatnim etapem prac będzie dopasowanie wszystkich animacji do nowego modelu z nowym szkieletem.

Developerzy spodziewają się, że nowa postać męska dostępna będzie dla graczy już w połowie marca.

Oprócz postaci męskiej, trwają także prace nad postacią żeńską. Model męski będzie mieć mniej więcej tą sama wysokość co postać męska, tak aby nie było korzyści w trakcie walki (powierzchnia uderzenia). Dodatkowo developerzy tworzą męskie i żeńskie wersje ciuchów, a więc jedna para spodni może wyglądać jak męska oraz żeńska w zależności od tego, która postać je założy. Na tą chwilę żaden ciuch w grze ni będzie ograniczony do konkretnej płci.

201503_h1z1_female2 201503_h1z1_female

Zgodnie z założeniami ekipy H1Z1 postać żeńska ma zostać wprowadzona do gry w kwietniu.

Poprzedni artykułKolejne wpisy w RoadMap
Następny artykułZdjęcia dnia: Kości zostały rzucone
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
PLH

Spodnie będą się zmieniać w zależności od tego, kto je założy? Przypomina mi to o pewnej serii gier związaną ze starymi zwojami 😛

balrogos

Ja sie utozsamiam z 2 metrowym gosciem i 150kg wagi 🙂 do czescias potrzebny tylko miecz czy buzdygan.

PoncjuszPiłat

Powinna być wersja postaci z zakolami na głowie, inaczej u mnie brak identyfikacji z postacią 🙂