Zgodnie z informacjami zamieszonymi w ostatnim blogu ekipy H1Z1, w przeciągu najbliższych miesięcy graficy mają trzy główne cele: lepsze oświetlenie, bardziej szczegółowe środowisko i zmiana wyglądu postaci.
Jednym z najfajniejszych aspektów dotyczących pracy nad projektem znajdującym się we wczesnym dostępie jest ciągła wymiana opinii z graczami. Idealnym przykładem może tutaj być postać gracza, której to wygląd był zmieniany wielokrotnie przed startem gry. W przypadku H1Z1 developerzy mieli na celu stworzenie postaci typowego mężczyzny i kobiety, ale z osobowością z która mogą się utożsamić gracze.
Mimo wielu zmian w wyglądzie coś ciągle było „nie tak” z przedostatnią wersją postaci męskiej: za mała głowa, nogi i ramiona zbyt długie, a do tego zbyt kwadratowe barki. Objawy te były dodatkowo potęgowane przez animacje postaci. Model ten był był oparty na idealnych proporcjach gdzie wysokość głowy stanowiła 1/8 całkowitej wysokości postaci. Całe szczęście ekipa H1Z1 zdążyła zmienić proporcje postaci oraz animacje jeszcze przed uruchomieniem wczesnego dostępu.
Kiedy gra została udostępniona graczom, artyści H1Z1 rozpoczęli prace nad nową wersja postaci męskiej oraz systemem wyglądu postaci, takim który wspierać będzie więcej slotów oraz możliwości personalizacji.
Wcześniej postać męska gracza oraz model zombie były tworzone jako oddzielne postacie, ale teraz devsi chcą stworzyć wszystkie postacie humanoidalne (ludzie i zombie) z takim samym systemem wyglądu oraz szkieletem. To da możliwość tworzenia ciuchów na jeden model i użycie ich zarówno na postaci gracza, jak i zombie.
Nowa postać męska dostanie także nowy strój startowy, który wydaje się być bardziej interesujący niż początkowy T-shirt. Dodatkowo developerzy stworzyli specjalny rodzaj bransolety, tak aby była ona widoczna z widoku 1-ej osoby, ale nie wiadomo czy dodana ona zostanie jako element startowy.
Ostatnim etapem prac będzie dopasowanie wszystkich animacji do nowego modelu z nowym szkieletem.
Developerzy spodziewają się, że nowa postać męska dostępna będzie dla graczy już w połowie marca.
Oprócz postaci męskiej, trwają także prace nad postacią żeńską. Model męski będzie mieć mniej więcej tą sama wysokość co postać męska, tak aby nie było korzyści w trakcie walki (powierzchnia uderzenia). Dodatkowo developerzy tworzą męskie i żeńskie wersje ciuchów, a więc jedna para spodni może wyglądać jak męska oraz żeńska w zależności od tego, która postać je założy. Na tą chwilę żaden ciuch w grze ni będzie ograniczony do konkretnej płci.
Zgodnie z założeniami ekipy H1Z1 postać żeńska ma zostać wprowadzona do gry w kwietniu.
Spodnie będą się zmieniać w zależności od tego, kto je założy? Przypomina mi to o pewnej serii gier związaną ze starymi zwojami 😛
Ja sie utozsamiam z 2 metrowym gosciem i 150kg wagi 🙂 do czescias potrzebny tylko miecz czy buzdygan.
Powinna być wersja postaci z zakolami na głowie, inaczej u mnie brak identyfikacji z postacią 🙂