Parę dni temu Wrel, jeden z bardziej znanych graczy PlanetSide 2, rozpoczął na Reddit bardzo interesujący temat, który spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem fanów.

Jego pytanie było proste: Co mogłaby zrobić ekipa PlanetSide 2 aby przyciągnąć graczy z powrotem do gry?

Jest rzesza graczy, która z pewnością nigdy nie wróci do tej gry, bez względu na to co zostanie teraz zmienione. Ale nawet mają co na uwadze, co WY byście chcieli zobaczyć teraz grze co pomogłoby ja ożywić i ponownie zapełnić serwery?

Może być to cokolwiek:

  • naprawione błędy,
  • poprawiona mechanika gry,
  • dodanie więcej devsów do ekipy,
  • czy nawet ponowna premiera tej gry.

No więc co Wy o tym myślicie – co przyciągnęłoby graczy z powrotem do gry?

Jestem przekonana, że na bloga zaglądają nawet osoby, które z różnych powodów nie grają w PlanetSide 2. Co ewentualnie skłoniłoby Was do powrotu?

A jako zachętę do dyskusji – jedna osoba zostanie nagrodzona przeze mnie OSTATNIM kodem na złote pistolety frakcyjne. Wiecie – po tych ostatnich zmianach nie sądzę aby mi się udało wyrwać ich więcej – no chyba, że stanie się jakiś cud…

Poprzedni artykułMnóstwo nowych informacji o kolejnej aktualizacji w ArcheAge
Następny artykułSmoki, piraci i inne ciekawostki
37 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
lazaaaa

1. naprawione błędy muszą być naprawione czyli ” Naprawić to co jest popsute przez poprawianie”
2. OPTYMALIZACJA – gra nie działa dobrze nawet wtedy gdy wygląda jak prawie wszystkim znany minecraft
poboczne:
więcej różnorodności – może trochę klimat rpg? ( przykładowo umiejętność używania broni innej frakcji )
wprowadzenie dawno zapowiadanych zmian w życie bo zapowiadają a nic z tych zmian nie widać ( a to może najbardziej przyciągnęło by graczy gdyby łączył się z optymalizacją)

Polegeist

Zaciekawić starych graczy czymś nowym, bo nie mam jak grac, bo sie wypaliłem

PLooschacK

Naprawienie błędów to oczywista oczywistość 😉 No i AT Mana Turret. A poza tym musieliby przerobić mapy – zarówno jeśli chodzi o design samych lokacji (szczególnie dużych baz) jaki ten cały lattice system. W tej chwili to po prostu gunfest. Teren i design baz musi mieć ręce, nogi i znaczenie taktyczne – w tej chwili takie miejsca można policzyć na palcach jednej ręki. Jasne, żeby to się w pełni udałoby trzeba by też pogrzebać w przy paru innych elementach (np. balans niektórych broni jak Dalton; więcej możliwych do zakłócenia systemów bazy niż tylko zewnętrzne tarcza & zniszczenie wieżyczek Phalanx), ale cóż…

PLH

WYPIERDOLIĆ SMEDA I ZARZĄD!

Dobra, a teraz czytam artykuł 😀

PLH

Trzy rzeczy:
Raz – zoptymalizować i zbalansować grę od podstaw z tym co jest, by nie było wahań klatek 20-60 w dużych bitwach i żeby broń miała sens (dać większy rozrzut w połowie broni TR i znacznie większy wszystkim VS, tym ostatnim zmniejszyć obrażenia i dodać obrażenia obszarowe, dopasować pojemności magazynków, sprawić, żeby walka czołgami była lepsza – zwłaszcza dla poruszającego się Vanguarda i Prowlera).

Dwa – dodać jakiś sens gry a nie przepychanie się bez sensu przez placówki (niech placówki typu NC Arsenal dają unikalny bonus dla NC, NS dają wszystkim frakcjom jakiś bonus związany z nanitami, przykładowo skrócenie czasu „tiku” nanitów o 5 sekund na kontynencie albo +5% do każdego tiku dla innej…)

Trzy – wprowadzać to, co obiecują i nie psuć przy tym innych rzeczy – niech zapraszają randomowych graczy którzy mają już jakiś wkład w grę (grają długo, membershipy, and other shit) do testowania na specjalnym serwerze testowym Live (coś jak połączenie Live i PTSa, ale zamknięte dla niewielu osób tylko).

ForceManPL

Też już dawno nie zaglądałem na PS2, po długim graniu, znudził mi się, potrzebuję czegoś nowego :c
Tym oto sposobem wróciłem do SWTOR’a…

Rulas

– Usunąć z pojazdów bronie high explosive (usuniecie farmerów żerujących na nisko-lvlowych graczach)
– Usunąć Maxy i zmodyfikować je tak aby była to klasa supportu (usunięcie maszyn do zabijania nisko-lvlowych)
– Balans broni zachowując różnorodność frakcyjną ale w niewielkim stopniu bo obecnie są one zbyt głębokie
– Kill cam aby nowy gracz nie miał odczucia że co druga osoba to cheater
– Blokowanie baz po osiągnięciu limitu graczy, da się dojechać na własną rękę ale nie da się tam dostać za pomocą mapy (aby nowi gracze nie wpadali w pułapkę zergu)
– Jakiś lepszy, unikalny wystrój baz i budynków do każdej placówki niż obecny powtarzalny schemat elementów
– Dodatki, +, za zdobywanie baz aby zachęcić graczy do rozpoczynania walk w innych placówkach.

Ameba

Jakby nie było bugów, przez które często gra traci sens (np. katapulta przy wysiadaniu z pojazdów skutecznie uniemożliwia podjechanie ze snajperką na tyły wroga), to bym częściej kupował rzeczy z depotu. Poza tym czasami przydałoby się coś nowego w pojazdach, a nie tylko kolejne kopie karabinów.

Rodahk

gram od kilku tygodni, ale już wiem co bym zmienił.
1. Koniec z ujednolicaniem broni/pojazdów, bronie NS powinny zniknąć (jest to nic tylko i wyłącznie pójście na łatwiznę, ze strony twórców, wszyscy mają do tego dostęp, nikt nie narzeka na balans + mniej modelowania i kodowania), tak samo jak Flash, Lighting, Sunderer, Galaxy, Valkyrie, Liberator, używając tych pojazdów czuję się jak bym nie należał do mojej frakcji. Nie mówię o usuwaniu, ale o przemodelowaniu, dla TR surowy, zadbany elegancki sprzęt, NC ta sama technologia, tylko bardziej zniszczony, jakieś zaimprowizowane modyfikacje (taśma, plakaty panienek itp.), VS… no chcieli dodać fanatyków obcych, to niech się postarają, obca technologia wymagana, żeby to miało sens.
2. Dodanie smaczków fabularnych, NPC na warpgateach, baza oczywiście w stylu frakcji (jakiś klub/bar, zawsze jakaś zabawa dla odstresowania po mordowni, wiadomo jak jest). Fani Mass Effect łączcie się xD
3. Żywsze otoczenie i postacie, czasem się czuję jakbym jeździł resorakiem w wannie. Ale do rzeczy fajne rozwiązanie w Valkyrie, kiedy widać ziomków siedzących obok, ta sama opcja do sundka i galaxy dla pasażerów. Chciałbym zobaczyć pilotów i kierowców za szybą, dodać do szyby oraz pancerza wytrzymałość, aby po przestrzeleniu szyby/kabiny pojazdu można było trafić gracza wewnątrz, niektóre części pojazdów mniej podatne na zniszczenia inne mniej (zbyt duże wymagania? nie na te czasy a pomysły ściągnięte z oficjalnego kinowego zwiastuna…)
Uszkodzenia kończyn ( a skoro o tym mowa.. „Gdzie są moje nogi?”). Te rozwiązania mogą dać różne efekty, możliwe, że gracze będą ostrożniejsi, albo będzie wielka masakra, sądzę jednak, że nie byłoby tak źle.
4. Luźne przemyślenia: kreator postaci, niby bez znaczenia, ale się nie popisali. Optymalizacja, coś o tym wiem, i tu też się nie popisali, jak wpadłem pod tekstury, widziałem niewidoczne obiekty, po co one tam są? tylko niepotrzebnie się renderują. Żadnych daily rewards, gra w grę ma być przyjemnością, a nie pracą, to podtrzymywanie graczy na siłę. Więcej nie powiem, za więcej poproszę umowę o pracę a będę sypał pomysłami jak wywrotka piaskiem 😀 a jak już o tym mowa, player studio, niby ukłon w stronę graczy, jednak wydawcy jakoś mało tych przedmiotów dodają od siebie ^^, też bym tak zrobił, to działa tak samo jak ten temat. Jak dokładnie? no np. konkurs na stworzenie Logo nowego napoju, nagroda to jakieś grosze kilka tysi, a ludzie wysyłają za darmo setki logotypów, bez potrzeby płacenia za wykonaną pracę (czas, materiały).
To co tu wypisałem jest bardziej dla Was do poczytania, niż w trosce grę, gdyby chcieli to mieliby dobrą grę, ale wiadomo jak jest, wszystko jest dla kasy, w naszych czasach ciężko jest robić coś co się chce i mieć z tego przyjemność, jacyś szczęśliwcy zawsze się znajdą.. no ale dobra, nie będę schodził na temat polityki, przynajmniej nie pod tym tematem.
Pozdrawiam,
Mam nadzieję, że milo się czytało 🙂

Slimaczek

1. Sukcesywne wprowadzanie dawno zapowiedzianych nowości z Road-Mapa (kompletna podstawa ,czyli nie rzucanie słowami na wiatr.)

2. (podpatrzone z outfitu (Pitbooll)*) Rozszerzenie ekranu pośmiertnego o tabelki.
Przykładowo. Jedna tabelka z pojazdami (Harraser x3 Magrider x1 Scythe x4)
Kolejna z zabitymi przeciwnikami (zwykła ilość zabitych)
+ reszta (naprawy, podnoszenie ammo itp.)
Dałoby to o wiele większą przejrzystość swoich poczynań na polu bitwy.

3. Kwestia nowych graczy.
Nowy gracz->>> wow jaka ogromna bitwa->>> Ale co ja mam robić?->>> Meh nuda nic nie znaczę w tej walce ta gra tylko fajnie wygląda->>> Quit.
Chodzi tu o zachęcenie nowych graczy do przywiązania do gry.
Niedawno wspominano tu o tzw. Unlockach za levele. Nic tak nie cieszy gracza jak nowy unlock (oczywiście musi on być przydatny). Obecnie casualowy gracz zdobywa certy i wydaje je na niekoniecznie potrzebne rzeczy. Nie czuje rozwoju, gubi się. (Quit x2)
Takie unlocki występowałyby max. do 20 lvl i dalej „róbta co chceta”

4. Starałem się namówić kilku kumpli do grania w PS2. Niestety ale każdy zrażał się do gry.
Mówili zwyczajnie że nie rozumieją sensu gry i nie mogą się w tym połapać.
W tym miejscu devsi powinni popracować nad przekazaniem w większym stopniu sensu rozgrywki. Filmik instruktażowy który pokazuje benefity z posiadania danego kontynentu (w tym sens grania alertów).

5. Dla nowych-starych graczy powinno się przygotować paczki za powrót do gry.
Na czym miałoby to polegać?
Zakładam. 80 lvl. Sporo pograł, spodobało się jednak wypalił się i poszedł grać w „x” grę.
Powraca. Zapomina co z czymś się je i nie ma żadnego impulsu do działania.
Idealne były by tymczasowe odblokowania przedmiotów których gracz jeszcze nie ma.
Pogra. Przywiąże się. Po 3 dniach „extended trial” kończy się a gracz wciąż chce grać z daną bronią a tu trzeba odblokować. No to co? Expimy. (ten sposób podtrzymywałby w sztuczny sposób populację serwerów.)

P.S Dziękuje za uwagę jeśli ktokolwiek przeczytał te okropne wypociny 😉
P.S2 Z góry przepraszam za brak składu i ładu. Chciałem tylko przekazać swoje myśli 🙂
P.S3 CZY KTOŚ ZAUWAŻYŁ ŻE ZABRANO NAM CODZIENNE 5-10 CERTÓW ZA SAM POWRÓT DO GRY? 😀

PLH

Ad. 3 – tak, to była ich taktyka do zachęcenia do kupowanie AA, ale coś nie wyszło 😛

Skaramanga

@Rulas, czesciej zostaje zabity maxem przez nisko levelowca niz doswiadczonego gracza. Nowi to nieprzewidywalne bestie leci taki tylko z rakietnica bo to zabija za pierwszym i chodziaz zabije co 10 osobe to i tak biega z tym samym.

Po pierwsze optymalizacja, za rok moze dwa ludzie zaczna reguralnie miec lepsze sprzety, przynajmniej w Polsce. Z ameryka jest ten problem ze ichniejszy sprzecior za 4tysiace z znaczkiem przegryzionego jablka nadajacy sie tylko do przegladania facebooka nie uciagnie ps2, przez co reklama w usa im slabo pomoze. A o rozpowrzechaniu w europie moznemy zapomniec.

Jak dla mnie nie powwinni sie sluchac graczy i tworzyc gre na podstawie koncepcji gry brak balansu, jedna frakcja ma przewage w jednym aspekcie gry druga w innym itp. Narazie wieksza ilosc niezatrudnionych wylewajacych swoj placz na wszystkich forach PS2 jakie sie da steruja pojawiajacymi sie patchami. Sam nie lubie Battlegausa ale jakos z tym zyje i za kazdym razem gdy uda mi sie przezyc spotkanie z takim delikwentem mam takie wewnetrzne ” In your face biatch! ” 😉

Jakas personalizacja niby helmy, camo, pierdolki bez znaczenia ale chcial bym troche wiecej modeli twarzy albo calkowite modelowanie jak w Elders scroll czy cus.

Jakas wieksza swoboda chodzenia po placowkach. Na esamirze bez light assaluta sie ciezko gra. A napewno nowy model amp stacji mnie tak boli ze jak juz pamietam ktore ampy sa zniszczone przez nowe wszendobylskie sciany nawet sie tam nie pokazuje. Jak dla mnie placowki sa strasznie liniowe.

To tylko strzelanka i ciezko by bylo tu wprowadzic jakas fabule musieli by wprowadzic PvE a nie wiem czy to by sie przyjelo, albo w co tu strzelac jesli sie tylko ludzie strzelaja bez jakichs dziwnych kosmitow czy stworkow. ( chociaz tak myslac mogli by wrzucic troche kosmitow do ktorych vanu sie modli i nadstawia czarna dziure 😉 )

No i mogli by wprowadzic wkoncu te battle wyspy i rankingi i dzieki czemu by stworzylo sie prawdziwe PVP. Moze jakies fajne itemki dla najlepszych ?

Branoc

denat

Praca u podstaw!!!
Najpierw rzeczy ważne, potem bajery.
1 primo – bugi i błędy – irytuje mnie że wysiadając z czołgu jestem katapultowany w kosmos i ginę wskutek upadku, denarwuje mnie opóźnienie przy wsiadaniu, wysiadaniu z pojazdów- cisnę E z 5 razy aby wysiąść z płonącego pojazdu idupa, albo podchodze do panelu aby szybko wziąć pojazd bo wiem że snajper bkne czatuju, i dupa, cisnę E, zero reakcji, ginę. No i jak ja taki wkur…ony mam wydawać sc-ki? Irytują mnie ciągłe zmiany w kierowaniu pojazdami. Jak już sie naucze czymś kierować to zmieniają fizykę i znów jestem jak dziecko we mgle. Irytuje mnie brak równowagi w broniach frakcyjnych i pojazdach. Dlaczego naleśnik nie ma żadnych szans w starciu 1 na 1 z pralką lub tym bardziej vanguardem? I jak ja taki wkur…ony mam wydawać sc-ki na grę?

Myślę że powinni zacząć od reklamy np w TV. Oczywiście nasz kraj to dla nich czarna dziura ale odpowiednia reklama jak np ma world od tanks nawet z tej dziury mogłaby wydobyć opłacających abonament graczy. Większość ludzi z którymi gadam nawet o tej grze nie słyszała. Jak mówię że gram w gre online za free to pierwsze pytanie jest ZAWSZE: w czołgi? (Wot)
A przecież wot przy ps2 to szambo i muł

Gra ma potencjał i wstyd to przyznać… Jest jak wredna sooka z którą źle ale bez niej jeszcze gorzej. Wkurza mnie codziennie czasem do granic możliwości ale jednocześnie lubię ją i chcę grać!

RachitynowyJoe

Nic. Ta gra jest trupem. A wiecie jak nazywaja tych co się bawią trupami…

PoncjuszPiłat

To samo co wszyscy. Moge poprosić o te kody?

HideoPL

Co można byłoby zmienić, żeby utrzymać starych graczy i przyciągnąć nowych? Sporo rzeczy, jednak najważniejsze wg mnie to:

1. Naprawienie błędów i optymalizacja. Jeżeli jeszcze optymalizacja jest sprawą dosyć problematyczną (niestety gra ma swoje wymagania i na niezbyt wydajnym sprzęcie nie będzie dobrze chodzić nawet gdyby stawali na głowie), to już naprawienie błędów, drobnych i tych poważnych jest możliwe i naprawdę konieczne, gdyż nic tak nie wkurza jak śmierć przez exploit albo błąd gry. Do najważniejszych błędów które powinni poprawić na obecną chwilę zdecydowanie należy drganie (poruszanie się skokowo) postaci przeciwników podczas poruszania się na średnich dystansach (nie ma szans na trafienie) oraz identyfikacja i naliczanie obrażeń. Drobniejszych jak używanie granatów przez osłony, wyrzucanie z pojazdów czy wybiórcze działanie implantów które potrafią skutecznie zepsuć granie nie wspomnę, bo jest progres w ich lokalizowaniu i usuwaniu. Jednak możliwość skutecznego raportowania błędów i informacje o tym, że twój ticket został przeczytany (lub możliwość sprawdzenia jaki jest jego los na jakiejś zrobionej w tym celu stronie) zdecydowanie poprawiłby zaangażowanie niektórych graczy w wykrywanie błędów. Jeśli na dodatek najlepsi „wykrywacze” błędów i exploitów byliby nagradzani w jakiś sposób za swoją pracę (np. jakimś kosmetycznym drobiazgiem czy tytułem) to byłby krok w dobrym kierunku.

2. Walki w Planetside 2 polegają na zdobywaniu baz, to dzięki temu przesuwa się front. Jednak znaczna ilość rozwiązań w grze umożliwia niezbyt wg mnie uczciwe farmienie próbującej obronić albo zdobyć placówkę piechoty. To zraża graczy i nowych, i starych. I to zraża właśnie tych próbujących zdobyć lub utrzymać bazę. Aby zmienić nieco ten stan powinno się dokonać zmian utrudniających masowe zabijanie piechoty przez pojazdy i lataczy. Jeśli chodzi o pojazdy to ograniczyć splash i zmniejszyć drastycznie zasięg termo. Jeżeli chodzi o lataczy ograniczyć myśliwcom rolę narzędzia do farmienia piechoty – zabrać całkowicie splash i termo – niech służą do niszczenia liberatorów które to właśnie powinny być przeznaczone do niszczenia piechoty i czołgów.
3. Ułatwić maksymalnie dołączanie, organizowanie i zarządzanie plutonem oraz znacznie zwiększyć korzyści z grania zespołowego. Do drzewka dowodzenia dołączyć znacznie więcej narzędzi ułatwiających organizowanie plutonem i informowanie randomów o potrzebie wsparcia. Np. potrzeba wsparcia lotniczego? Random wsiada do myśliwca i widzi od razu gdzie ma lecieć. Ikonki powinny być znacznie bardziej zróżnicowane i więcej mówiące o sytuacji na placówce niż tylko potrzeba ataku i obrony. Co więcej, postawienie takiej ikonki mogłoby kosztować odpowiednią ilość certów lub zasobów i wpływałoby znacząco na np. exp.
Odmienną sprawą jest stworzenie przejrzystego sposobu informowania graczy o tym co chcemy osiągnąć. Bariera językowa może być czasami ciężka do przeskoczenia więc dowódcy plutonów i składów (z naciskiem na nich właśnie) powinni mieć narzędzia wizualne do zaznaczania celów i informowania w ten sposób ludzi co chcemy osiągnąć bez wrzeszczenia na nich. Znaczniki typu: sunderer jest tam, czołgi są tam, a piechota tam znacznie ułatwiłyby zarządzanie ludźmi.
Ogólnie wszystkie sprawy związane z dowodzeniem zasobami na mapie powinny zostać rozszerzone. Mogłoby to nawet doprowadzić do powstania nawet oddzielnej specjalizacji: dowódca. Może ktoś odkryje w sobie talent taktyczny – nie zawsze dobra zabawa oznacza wyskilowane eliminowanie przeciwników, w Planetside 2 bardziej niż w innych grach można rozwijać taktyczne i strategiczne talenta, tylko powinni dać do tego odpowiednie narzędzia. I oczywiście nagrody: decale i tytuły, wyróżniające dowódców w wyraźny sposób. Tak na marginesie to oni właśnie przechodzą do historii więc devsi powinni o nich dbać;-)) A nowi gracze skorzystają na tym najbardziej, gdyż niezorientowanemu, zielonemu jak szczypiorek na wiosnę graczowi potrzeba po prostu pomocnej dłoni i wskazówek co ma robić i gdzie.
4. Zergi potrafią skutecznie zniszczyć przyjemność z gry. To, że kiedyś gracze narzekali na ghostcapping nie zmienia faktu że teraz sytuacja się odwróciła. Nie dosyć, że zergi przetaczają się po obronie nie dając najmniejszych szans na reakcję, zniechęcając graczy do uczestnictwa w alertach albo do stawiania czoła takiemu tłumowi to jeszcze zmniejszają wydajność graczy posiadających słabsze komputery. Inna sprawa że 96+ przeciwko 1-12 albo 12-24 też nie jest żadną zabawą dla tych w zergu. Rozwiązania są dwa (nie liczę usunięcia przepływu walk): albo karać za uczestnictwo w zergu albo ułatwić stronie przeciwnej obronę przed nim. Karą mogłoby być znaczące ograniczenie expa za zabijanie żołnierzy znacznie mniej licznych (przelicznik za zabitego piechociarza czy zniszczony czołg byłby modyfikowany przez stosunek ilości obrońców i atakujących) w jakimś ograniczonym obszarze wokół bazy. I powinna być to kara bolesna. Np. jest was o połowę więcej? To dostajecie o połowę mniej XP. A obrońcy odwrotnie.
Innym sposobem na zergi jest własny zerg, ale tworzony w sposób zorganizowany. Jest to o tyle trudne że współpraca pomiędzy dowódcami plutonów i składów praktycznie ogranicza się do komunikacji głosowej i to nie ograniczonej do jednego kontynentu. Dowódcy plutonów powinni mieć możliwości i narzędzia do tworzenia spójnej i skutecznej strategicznej inicjatywy. Poprzez odpowiednie nakładki na mapę, rozgraniczenie komunikacji do konkretnego kontynentu jak również do wpływania w ograniczony sposób na randomowych graczy którzy nie należą do żadnego zorganizowanego składu. Narzędzia dostępne z drzewka strategicznego dowodzenia powinny umożliwiać kontrolowanie instant action, uaktywnienie spawnu w wybranych regionach z dowolnego miejsca na mapie, automatyczne tworzenie składów i plutonów w zadanym obszarze z randomowych graczy na nim przebywających z wybranym przez nas dowódcą plutonu czy składu, możliwość tworzenia mobilnych punktów przywołania wybranych przez nas pojazdów (odpowiednio kosztowny aby nie było przegięcia).

5. Nowe bronie, dodatki do nich oraz specjalności w slotach. Tego nigdy nie za wiele. Jednak to, co często napędza dyskusje i spory na forach, a więc balans między broniami powinien być traktowany ze szczególną uwagą. Nie można pozwolić na przegięcie któregoś z narzędzi i utrzymywać w tym stanie gry przez dłuższy czas. A decydowanie o tym czy dana broń jest op, czy nie jest powinno być wyłącznie osądzane przez devsów na podstawie statystyk KPU (kill per user) i KPH (kill per hour) w odniesieniu do odpowiedników we wszystkich trzech nacjach, a nie płaczy na forach. Subiektywne oceny graczy jakkolwiek nie byliby wylewni nie powinny mieć decydującego znaczenia przy nerfieniu czy buffowaniu czegokolwiek. Jak devsi poddają się takiemu naciskowi to wpadają w błędne koło i zaczynają gonić za własnym ogonem, bo nerf powoduje zawsze płacze strony przeciwnej i tak w koło macieju.

6. Problem z hackerami i ofensywnym zachowaniem graczy wobec innych graczy. Wg. DB ten problem niemal nie istnieje, jednak każdy kto gra w Planetside 2 wie, że jest inaczej. Nawet jeżeli nam się tylko wydaje, to brak jakiejkolwiek reakcji czy znaku, że nasze podejrzenia co do konkretnego gracza zostały gdzieś zauważone albo że ktoś na nie zareagował wpływają deprymująco głównie na starych, doświadczonych graczy. Wypisanie raportu na kogoś przypomina wysłanie listu do Św. Mikołaja… Brak informacji na oficjalnych stronach o zbanowaniu kogoś za to lub za tamto. To wszystko przypomina brak jakiejkolwiek kontroli, a co za tym idzie brak szacunku dla graczy i ich pieniędzy. A to strzał w stopę. Poprawić community management w tym zakresie i to szybko. Potrafili to zrobić w przypadku H1Z1 to nie rozumiem dlaczego nie potrafią w Planetside 2.

7. System nagród, leaderboard’ów i statystyk. Granie w Planetside 2 stanowi błedne koło, bo nie da się tej gry „wygrać”;-) System dyrektyw był krokiem w dobrym kierunku, jednakże endgame jest niesamowicie ubogi, po 100 BR nie ma nic oprócz dyrektyw co pozwalałoby na dalsze rozwijanie postaci w jakiś widoczny dla innych sposób. Powinno być więcej możliwości wyróżnienia się od innych i zaakcentowania swojej odmienności i stylu. Marzą mi się również eventy w stylu: najwięcej zabitych graczy granatami na mapie, albo najwięcej taranów galaxy – oczywiście nagradzane. Brakuje mi również eventów tworzonych przez devsów uczestniczących w grze, np. komunikat pojawiający się na ekranie że 5 devsów leci w galaxy o 300 krotnie większej wytrzymałości – ta osoba która zniszczy to galaxy dostanie coś fajnego;-))) A nie w kółko alerty i alerty typu zając całą mapę. Staje się to po prostu nudne i powtarzalne. Nie widać ręki Boga jak to mówią. A oni (w sensie bogowie gry) istnieją i powinni pokazywać się oraz grać z całą resztą. Potrzebne jest od czasu do czasu zróżnicowanie i pokazanie graczom, że ktoś ma oko na wszystkich i dba o to, żeby fajnie się grało. Brakuje mi zwłaszcza zróżnicowanych eventów tak jak wspominałem. Np. na Hossinie pojawia się nagle wisząca w powietrzu wyspa (np. z pięcioma punktami przejęcia) na którą można się dostać wyłącznie samolotami. I dwie godziny na przejęcie. Albo zgoła inaczej – konkurs na najładniejszy sunderer z głosowaniem na stronie;-) Przykłady można by mnożyć… A za wszystko powinny być nagrody. Decale, dodatki i kamo nie wpłyną na jakość gry, a te elementy to przecież nie mydło, nie wymydlą się.

8. Problem graczy nowych i tych już bardzo zaawansowanych, można rozwiązać w dwojaki sposób. Wyspa Koltyr jest krokiem w dobrym kierunku, jednakże nie powinno być na niej naliczanych dyrektyw – tworzenie nowych postaci i nabijanie na nich punktów (na nowych niedoświadczonych graczach) sumujących się na całym koncie będzie stanowić problem. Dla starych wyjadaczy brakuje mi czegoś w rodzaju punktów lojalnościowych. Powinny być naliczane za logowanie, przebywanie w grze i wydawanie pieniędzy. I powinny być nagradzane takimi rzeczami, które nie można by dostać nawet za realną kasę.

9. Zadbanie o community tworzące filmy i strony. Wspieranie ich poprzez umożliwianie im rozwiju i dawanie dostępu do narzędzi (jak np. observer cam). Nie muszą wydawać nic na reklamę – ludzie sami się tym zajmą, ale trzeba im pomóc. Nie ma naprawdę wielkiej filozofii w stworzeniu kanału (oficjalnego) na Youtube z filmami stworzonymi przez graczy, albo cykliczne kręcenie filmików z nadesłanych przez graczy najlepszych, wyskilowanych akcji. Z komentarzem i nagrodami… Nawet wystarczyłoby namaścić jakiegoś gościa – założę się, że będą to robić za darmo – tylko trzeba ich zachęcić…

I wiele wiele innych rzeczy… Tylko trzeba chcieć. Oddajcie ludziom zarządzanie tą grą, a będzie bajka. A devsi niech zajmą się stroną techniczną i liczą kasę.

lazaaaa

@Skaramanga ma racje personalizacja postaci to jest coś. Są różne typy graczy ale powiedzmy dla przeciętnego 12 latka ważne jest żeby Heavy assault wyglądał jak poważny koksu i miał jakąś tam twarz inną niż wszyscy – czyli dać użytkownikom możliwość dopasowania całego modelu postaci ( rożny rodzaj hełmu, kolor wygląd twarzy, rozstawienie oczu i takie tam dalej bajery dobre mmo powinno to mieć 😀 ) powyższe z połączeniu z killcam dawało by chociaż jakiś zalążek śmiechu nawet w przypadku śmierci postaci.

Nieznajomy

Po długiej przerwie powróciłem, spędziłem kilkanaście godzin i jestem niesamowicie zniechęcony do tej gry. Nie dziwi, ze nowi gracze szybko porzucają ten tytuł. Największa bolączka tak myślę, są cheaterzy i balans (zwłaszcza broni frakcyjnych jest zbyt duża dysproporcja)

Nieznajomy

Mam jeszcze pytanko, gdzie jest umiejscowiony serwer Miller? Ping na tym serwerze mam koło 60ms, a czasami nawet wyższy 🙁

Simion

– Usunąć przepływ zergów i przywrócić system w którym można było przejmować tereny przyległe. Teraz jak trafi się na zerg to rozgrywka praktycznie się zatrzymuje. A tak można było ich oskrzydlić i zająć placówki z boku lub tyłu.
– Przerobić biolaby które już otrzymały miano „dead trap”.
– Dokończyć nowy system surowców lub przywrócić stary. Kiedyś przejmowało się określone placówki ponieważ dawały konkretny zysk w surowcach. Teraz tak naprawdę przejmowanie mniejszych placówek nie ma sensu.
– Więcej eventów. W grze MUSI SIĘ COŚ DZIAĆ.

– Konsultacje z graczami na OFICJALNYM FORUM.
– Informowanie o update, wydarzeniach a nawet banach MAILOWO.
– Przydałoby się w końcu rozpocząć kampanie marketingową.

PS: Nie brać mnie pod uwagę przy konkursie.

HideoPL

No właśnie, zapomniałem napisać – mnie też Kinuś nie bierz pod uwagę w konkursie;-)

Raido Lato

Ciągle mam nadzieje że wprowadzą więcej strategii do gry, gdy to zrobią to powrócę do PS2. Na razie siekam w APB:R ze swoją kobietą (bez niej bym w to nie grał).

RachitynowyJoe

Nie jestem pesymistą. Gry umierają cały czas. To nie jest pesymizm. To naturalna kolej rzeczy. Ta gra nie miała aktualizacji od czasów zmian w zasobach czy zmian dla outfitu. Nie mówię nawet o dobrej aktualizacji. Oczywiście to subiektywne, niektórzy uważają, że suwaki, jakaś tam valkiria(upośledzona siostra galaxy z której nie wolno się śmiać gdy jest w pokoju), jakiś śmieszny „wsadźmy na commisionera lunetę i może ktoś kto kupi” czy zmienianie texturek na broniach bo gracze ps4 nie przeżyją już tak wielkiej tandety… to są aktualizacje. Ale dla mnie ta gra od roku nie przeżyła zmian. I żeby nie było, ta gra w mojej opinii musi mieć zmiany.

Obecnie to co powinna gra zapewniać trzeba robić samemu. Trzeba aktywizować community, tworzyć sobie cele i ambicje. To jest satysfakcjonujące, nie powiem, zabawa z moim outfitem jest najlepsza z całej mojej kariery w grach ale… robię to w martwej grze. Nie obwiniam jej. Jest fajna. Ale martwa.

Może, kiedyś… wskrzeszą ją. Zrobią jakiegoś potwora frankenstaina i zaczną coś w niej robić. Ale póki co jest martwa, dead, kaput.

A ty Kinya jesteś innego zdania? Można uczciwie porównać tę grę do chodźby archeage’a? Co tak naprawde stan obecnie tej gry przypomina 😛

A skoro przy tym jesteśmy http://9gag.com/gag/ap0Vpp5

elostalkerr

ps2 jest już stracony… Planetside 3 proszę

Raido Lato

Należy zrobić z tej gry rts w której gracze są jednostkami.

bartosz277

Skończyć z reklamowaniem innych gier po przez Planetside, to jest jeden z powodów dlaczego gracze odchodzą, ta gra ma też wielki potencjał, można w niej grać na wiele sposobów, i różnymi jednostkami, rozleklamować graczom inne funkcje grania, tak by się szybko nie nudzili, mam też pomysły na inne, o wiele większe zmiany w tej grze, tylko musiał bym je przetłumaczyć na język angielski.

bartosz277

wprowadzić siekiery, do ścinania drzew 🙂

bartosz277

po za tymi zmianami, które wymyśliłem, a teraz nie powiem, to mogli by wprowadzić prawdziwe gąsiennice do czołgów, a nie że by czołg ważący kilkanaście ton, ślizgał się po gruncie, czy na ulicy jak zwykły samochód z oponami po lodzie.

Skrux

Przestałem grać w PS2, bo mam obrzydzenie i zniechęcenie do tej gry (wypalenie), a po przeczytaniu powyższych pomysłów moje zniechęcenie i obrzydzenie wzrosło jeszcze bardziej… żeby gra mnie przyciągnęła musiałaby być mixem Planetside1&2, Crysis 1&2&3, Project Legion, Tom Clancy Division, Prototype1&2, Borderlands1&2, Star Citizen,Destiny, Half Life, Deus Ex, i GTA V…ale niestety nikt nie jest w stanie obecnie takiej gry zrobić…a nawet gdyby się komuś to udało to i tak nie udźwignąłby jej żaden z obecnych PC.

bartosz277

To może pograj, w szachy, warcaby, chinczyka, w karty, albo w piłkę z kolegami:)

balrogos

Wystarczy usunac lattice.

Skrux

he he he bardzo mądra porada…to prawda trzeba dać odpocząć zwojom mózgowym (o ile z nich coś jeszcze zostało…;)) odpowiedzialnym za aktywność komputerową i przerzuciwszy się na inne aktywności odczekać z 5 lat na Planetside3… ;D