Z pewnością większość graczy H1Z1 oraz PlanetSide 2 wie o tym, ze obie te gry bazują na tym samym kodzie.
Dlatego też wiadomość przekazana przez jednego z programistów H1Z1 powinna zaciekawić fanów obu gier. Chodzi mianowicie o to, że H1Z1 nie będzie wspierało DX 12, ale za to… trwaja prace nad DX11.
Mogę powiedzieć, ze nie pracujemy nad wprowadzeniem DX12 do H1Z1. Ale za to trwają prace nad DirectX11. Są dwie części tych prac: wersja DX11 do renderowania oraz nowy system tworzenia terenów, który pozwoli na o wiele większe mapy.
Kod wykorzystujący DX11 jest już gotowy i działający, ale nadal nie jest kompletny, a nawet kiedy będzie kompletny to ciągle będziemy musieli wykonać pracę aby zintegrować go do H1Z1 (zastępując renderowanie DX9).
Nadal trwają prace nad systemem odpowiedzialnym za tworzenie terenów.
Kiedy obie te rzeczy będą gotowe, zintegrujemy je z kodem H1Z1.
A co do DX2 – jest świetny, i jest wielce prawdopodobne, że będziemy go używać w przyszłości w DayBreak, ale jest mało prawdopodobne, że H1Z1 będzie z niego korzystał.
Jest wielce prawdopodobne, iz po wprowadzeniu do H1Z1 wsparcia dla DX11, także PlanetSide 2 może się doczekać ulepszenia kodu.
Co zmiana ta może oznaczać dla PlanetSide 2 – to może Wy mi wytłumaczycie, zważywszy na to, że ja nie jestem do końca „techniczna” 😀
W teorii: Więcej wodotrysków dla ludzi z dobrym sprzętem (jeśli je włączą) i lepsza optymalizacja dla ludzi ze słabszym (przy takich samych ustawieniach).
To taka róznica jak z 90KM silnikem w samochodzie z lat 80 a tym z 2015 roku. Niby ta sama moc ale samochód z 2015 ma 90 konny silnik z lepszych i nowocześniejszych komponentów, przez co jedzie szybciej, ciszej i spala mniej paliwa. Taka jest różnica między DirectX 9/9.0c a DirectX 11/12