Prawie dwa tygodnie temu PlanetSide 2 doczekało się w końcu premiery na PlayStation 4. Myślicie, że gry te są identyczne? To się mylicie.
Nie wszystkie rzeczy z PC trafiły na PS4 i odwrotnie.
Zacznijmy od wyspy Koltyr. Owszem była testowana przez graczy na PC, ale to gracze na PS4 mogą na niej uczyć się podstaw gry. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wyspa ta jest instancją, co oznacza, że w jednym momencie może być otwartych jej kilka wersji. Powoduje to lekkie zamieszanie – szczególnie jeśli gra się z przyjaciółmi.
Na tą chwilę nie wiadomo kiedy i czy w ogóle wyspa ta pojawi się w wersji na PC. Może w kolejnej odsłonie PlanetSide 2, ktora według zapowiedzi Smedleya ma nastąpić we wrześniu?
Kolejna różnica może Was lekko zszokować – w wersji na PS4 gracze nie mają dostępu do outfitów i plutonów! Wprowadzenie tych funkcji planowane jest na 6-tego lipca – oczywiście o ile aktualizacja ta zostanie zaakceptowana przez PlayStation.
Levelowanie postaci w w wersji na PC jest proste – wbija się poziom i można wydawać punkty Cert na co się chce. Gracze PS4 są ograniczeni właśnie przez posiadany poziom postaci. Tak, to właśnie tutaj wprowadzono omawiane jakiś czas temu w RoadMap odblokowywanie rzeczy po osiągnięciu odpowiedniego BR.
A czy wersja na PS4 wygląda lepiej od tej na PC? No cóż, to już zależy Was 🙂
Kolega z pracy rozpocza swoja przygode z PS2 na PS4. I jest niezbyt zadowolony nie gral nigdy w wersje PC ale gra go odpycha po kilku probach. Glownie przez ciagle umieranie wiekszosc serverow jest przytloczona jedna frakcja ktora kontorluje 3/4 terenu i dzieki overpopom nie daje rady sie nigdzie przebic, druga rzecz komunikacja na PS4 jest zdominowana przez wrzaski dzieci, udawanie pierdniec, bekanie, najdziwniejsze odlogsy kore moze wydac czlowiek. On sie dziwi jak moglem przez 2 lata grac w ta gre w takich warunkach, a na nasze szczescie wersja pc jest bardziej cywyilizowana.
Ja gram z wyłączonym chatem od samego początku, ponieważ posiadanie go włączonego to kompletny bezsens.
Faktycznie problem z populacją jest spory, gdyż populacja NC czasem sięga 50% serwera, na drugim miejscu TR i na końcu VS z 20%, gdzie zwykle jesteśmy wbici do warpgate :/ Jeżeli chodzi o grafikę to podoba mi się i na PC i PS4 jedyna różnica to jakość cieni, która na PC jest większa.
Co do Koltyr to była strata czasu, chociażby na to, że sunderer jest od 6 albo 8 BR i nowi gracze na koltyrze po każdej śmierci muszą zasuwać flashami do atakowanej bazy.