W dniu wczorajszym na Reddit miała miejsce sesja pytań i odpowiedzi w której brali udział developerzy PlanetSide 2.
Pytań było mnóstwo i wszystkie odpowiedzi możecie znaleźć na Reddit. Poniżej przytaczam te najważniejsze posegregowane na kategorie przez jednego z użytkowników Reddita:
Basy i kontynenty
- Xander, który wrócił niedawno do ekipy PlanetSide 2:
- pracuje obecnie wraz z innymi developerami nad funkcja konstrukcji, która ma zostać wprowadzona do gry;
- po tym być może popracuje nad Iknam Biolab oraz ma zamiar obniżyć obronność Subterrenean Nanite Analysis;
- oprócz tego chciałby obniżyć możliwości defensywne wszystkich Biolab;
- Searhus na pewno nie pojawi się w grze w tym roku.
System nagród (bounty)
- Nie ustalono jeszcze wartości nagród;
- Bounty ma przetrwać kilka śmierci lub przez określony czas;
- Najprawdopodobniej nagrodą będą bonusowe punkty XP;
- Aby móc zaoferować za gracza nagrodę, trzeba być wpierw przez niego zabitym jako, że funkcja ta będzie dostępna na ekranie śmierci;
- Gracze za których oferowana jest nagroda będą wyróżnieni;
- Nie będzie możliwości wybrania metody zabicia gracza;
- Devsi rozważają danie graczowi za którego zabicie oferowana jest nagroda bonusowe punkty XP za zabicie innych graczy w czasie gdy nagroda jest aktywna;
- Nie będzie leaderboard dla osób na które nałożona została nagroda;
- Być może będzie wiele różnych poziomów tych nagród.
Konstrukcje
- Na poczatku tylko wieżyczki AI/AA/AV, które będzie można ulepszać;
- Skonstruowane przedmioty będzie można zniszczyć;
- Plan aby co miesiąc dodawać jedną nową rzecz, która będą mogli budować gracze;
- W planach są rozstawiane osłony, pułapki na czołgi, generatory buffów, a nawet może całe budynki;
- Generatory Punktów Zwycięstwa, coś co będzie warto budować i bronić;
- Wieżyczki i generatory mogą mieć dodatkowe opcje dla infiltratorów;
- Będzie możliwość dekonstrukcji zbudowanego przedmiotu za pomocą specjalnego narzędzia;
- W planach długoterminowych – umożliwienie graczom budowy baz na nowych pustych kontynentach.
Dowodzenie
- W niedługim czasie ulepszone zostaną niektóre aspekty dowodzenia plutonem i drużyną:
- Możliwość usunięcia pojedynczych waypointów;
- Jeśli lider plutonu ma disconnect to dowodzenie plutonem przechodzi na lidera drużyny;
- Dodany przyciska dla liderów drużyn tak aby cała drużyna mogła opuścić pluton;
- Kontrola waypointów drużyn przez lidera plutonu – wraz z okienkami informującymi, kiedy zostają przesunięte;
- Zmiana wyglądu markerów defensywnych i ofensywnych tak aby były bardziej wyraziste na mapie;
- Pomysły:
- grupy uderzeniowe;
- zachowanie ustawień plutonów i drużyn – kiedy tworzy się pluton lub drużynę, zachowane ustawienia są domyślnymi;
- możliwość mentorowania w drużynie;
- dodanie rangi dowódcy;
- bonusy XP dla pojazdów w drużynie udających się na waypoint.
Meta
- Nowe możliwości wygrania Alertu:
- Jeśli połączycie Warpgate z Warpgate nieprzyjaciela poprzez aktywne połączenie lattice (przepływ walk) otrzymacie Punkty Zwysięstwa. To jest zadanie dodatkowe i może zostać osiągnięte dwa razy – raz na każde Warpgate. Jeśli w pewnym momencie połączycie oba Warpgate przeciwnika do swojego Warpgate w tym samym czasie to zablokujecie kontynent.
- Nie ma szans na przejmowanie Warpgate nieprzyjaciela;
Wspominane wcześniej nowości
- Grupa techniczna wstępnie zaczęła pracować nad XboxOne, ale nadal główymi platformami są PC i PS4;
- Devsi chcieliby zaktualizować wygląd broni, ale brak im czasu;
- Miotacze ognia – nadal trwają prace nad ogniem, który potrzebue pracy ze strony technicznej, jak i funkcjonalności jako broń;
- Nie ma planów by wprowadzić do gry najady NPC;
Inne
- Nie ma planów by powróciły streamy WIP;
- Nie ma planów by zweryfikować bronie za dyrektywy dla NC i TR;
- DX11 – ciągle za wysoki koszt wprowadzenia;
- PS4 – nowe funkcje wprowadzane na PC, powinny pojawić się na PS4 po 2-3 tygodniach;
- Priorytet – ulepszyć jakość aktualizacji dla PlanetSide 2
Każdy lubi mocne „Basy” ale chyba nie o to chodziło 😉 .
Dział „Konstrukcje” brzmi dobrze.
Sądzę że jeśli wprowadzą połowę z tych „konstrukcji” powinni się zająć promocją gry (znowu) bo przyciągnie to znacznie więcej graczy niż samo grindowanie lvl-ów 🙂
„W planach są rozstawiane osłony” tego mi właśnie brakuje np. na pustyniach Indaru. Są takie miejsca że atakujący są dosłownie masakrowani przez huraganowy ogień prowadzony z phalanxów albo maxów na lądowiskach dla samolotów.
A o Optymalizacji cisza…
Trza DX12, wtedy fps beda wieksze.
Racja. Nie trawię Indaru bo nie ma za czym się chować.
Raz już optymalizowali, nie liczyłbym na więcej.