Wspólne granie z kilkoma osobami jest z pewnością bardzo ważnym elementem gier online, a jeśli chodzi o Skyforge, to jest to tutaj wręcz wymagane.
Z racji tego, że grupowanie się w tej grze jest tak ważnym elementem developerzy przygotowali kilka istotnych wskazówek – zarówno dla nowych graczy, jak i weteranów gier MMO.
Poniżej przedstawiam kilka najistotniejszych podpowiedzi:
- Kończenie przygód w grupie zwiększa wielkość nagrody końcowej jaką można otrzymać – przy 3 graczach jest to o 10%, a przy 5 graczach o 15%.
- Wykonywanie zadań pobocznych ma wpływ na wielkość nagrody końcowej. Trzeba pamiętać o tym, że zadania te należy wykonać przed zabiciem końcowego Bossa.
- Zanim aktywujecie narzędzie do szukania grupy zastanówcie się jaką klasą chcecie zagrać – jest to szczególnie ważne w przypadku grup 5-osobowych.
- Nieaktywni członkowie grupy mogą zostać wykopani poprzez wciśnięcie Y i wybranie opcji Kick.
- Jeśli nie wiecie jak ukończyć pewne zadania związane z przygodą lub tez pokonać bossa, informacje na ten temat można znaleźć w encyklopedii dostępnej przez Aelinet.
- W niektórych instancjach można napotkać przeciwników, którzy są zdecydowanie łatwiejsi do ominięcia niż do zabicia.
- Tank ma pierwszeństwo przy podnoszeniu kulek leczących, w drugiej kolejności są klasy wspierające. Oczywiście zależy to od sytuacji i strategii przyjętej przez grupę.
- Jeśli większość grupy nie żyje, może być łatwiej po prostu rozpocząć walkę od nowa, a nie samotnie próbując pokonać przeciwnika.
- Nauczenie się podstawowych zdolności dla klas tankujących (Paladin lub Knight) oraz wspierających (Alchemist lub Lightbinder) może okazać się bardzo przydatne.
- W trakcie eliminowania przeciwników grupa powinna najpierw zabić przeciwników najsłabszych (ikona trzech diamentów), potem magów (ikona oka), następnie opryszków (ikona miecza), a na sam koniec skoncentrować się na tanku (ikona tarczy), który zazwyczaj zadaje najmniejsze obrażenia.
- Klasy wspierające mogą zablokować swój cel na innej osobie z grupy poprzez wciśniecie [T].
- Niektórzy przeciwnicy mają zdolności, które powinny być unikane przez wszystkie osoby z grupy. W przypadku gejzera wody, czy też okręgu ognia pojawiającego się w miejscu gdzie stoi gracz, powinien on natychmiast uciec z tego miejsca. Inne efekty wymagają uwolnienia siebie samych lub przez innych graczy.
No i najważniejsza rada, którą przestrzegam od wielu lat, ale do tej pory widzę, że niektórzy o tym zapominają:
- Pamiętajcie, że klasy tankujące powinny rozpocząć walkę jako pierwsze tak aby mieć szansę skupić uwagę przeciwników. DPS powinien dołączyć do walki po kilku sekundach.
Takie pierdu pierdu …
Moze i pierdu, ale jak zrobisz pierdu przede mna, to pozniej juz tylko patrzysz na walke z podlogi 😀