W dniu dzisiejszym, po długim wyczekiwaniu, na serwery Gloria Victis trafiła aktualizacja, która wprowadziła system rozbudowy fortyfikacji oraz usprawnienia systemie walki.
Gracze Gloria Victis będą mogli w końcu rozbudować fortyfikacje, poprzez ulepszanie murów, wież i bram.
Dodatkowo wprowadzono szereg zapowiadanych wcześniej usprawnień dotyczących systemu walki oraz AI przeciwników NPC. Gracze otrzymali możliwość wykonywania zwodów w trakcie walki, a także przełamania bloku przeciwnika kopnięciem. Jednak uwaga – tę umiejętność otrzymali również przeciwnicy NPC, dzięki czemu znacznie wzrosła dynamika starć!
Na tą chwilę trwają ostatnie prace nad kolejnymi zmianami jakie trafią w niedługim czasie do gry: system gildiowy oraz zmiany w ekwipunku.
Warto wspomnieć o tym, że developerzy Gloria Victis zaczęli także prace nad survivalowym aspektem gry. Kiedy stworzone zostaną podstawy do gry wprowadzone zostaną takie rzeczy jak głód, alchemia, toksyczność czy też wpływ pogody na postacie. Tych nowości spodziewać się można w grze najwcześniej za kilka tygodni.
Oto lista zmian jaka trafiły do gry wraz z dzisiejszą aktualizacją:
- dodano rozbudowę fortyfikacji – mury, wieże i bramy są teraz wznoszone od zera. W niedalekiej przyszłości dodana zostanie możliwość budowania obiektów w obrębie fortyfikacji, takich jak domy czy warsztaty rzemieślnicze.
- wprowadzono różne poziomy rozbudowy murów, wież i bram. W przyszłości, kiedy lokacje będą kontrolowane przez gildie, poziomy rozbudowy zostaną wzbogacone o dodatkowe możliwości;
- dodano możliwość kupowania punktów rozbudowy lokacji za gotówkę z gry w oknie rozbudowy lokacji;
- wprowadzono kopnięcie, które przerywa blok przeciwnika;
- wprowadzono zwody – przerywanie własnych ataków za pomocą bloku lub kopnięcia;
- wprowadzono ograniczenie zadawania obrażeń – otrzymuje je teraz tylko pierwszy trafiony przeciwnik;
- zmniejszono wartość modyfikatora do obrażeń łuków i noży ze zwinności postaci;
- zmniejszono obrażenia zadawane przez noże;
- zwiększono obrażenia zadawane przez broń obuchową;
- wprowadzono blokowanie ciosów gracza przez przeciwników NPC;
- wprowadzono przerywanie bloku gracza kopnięciem przez przeciwników NPC;
- oraz dodano ręcznie rysowaną mapę świata.