Aktualizacja wprowadzająca region Valencia oraz oblężenia do Black Desert Online może i jest opóźniona, ale w najnowszym wywiadzie wydawca tej gry – Daum Games EU, zdradził kilka interesujących informacji dotyczących właśnie tej aktualizacji.
- Ilość aktualizacji dla wersji NA/ Eu jest bardzo szybka. Jak blisko jesteśmy do dogonienia wersjo koreańskiej?
Pearl Abyss rozwija grę w bardzo szybkim tempie. Właśnie z tego powodu oraz dlatego, że musimy przetłumaczyć grę na jeżyki angielski, francuski i niemiecki, oczekujemy, że zawsze będziemy kilka miesięcy za wersja koreańską. Dzięki temu możemy udoskonalić nową zawartość zanim pojawi się w naszej wersji.
- Na jaki poziom przeznaczony jest region Valencji?
Valencia jest najsurowszym regionem z potężnymi przeciwnikami i ekstremalnymi warunkami pogodowymi, które przetestują nawet najpotężniejszych graczy. Właśnie dlatego Valencia przeznaczona jest dla postaci na poziomie 55, aby mogli rozpocząć progresję na poziom 60. Valencia oferuje oczywiście wiele interesujących nowych miejsc do odkrycia, szlaki handlowe oraz nowe funkcje przeznaczone dla graczy na wszystkich poziomach.
- W planach było aby walki o węzły (node) i zamki rozpoczęły się 15 czerwca. Czy możecie wyjaśnić jak to będzie działać i z czym się wiązać? Zasadniczo, to dlaczego jest to tak ważne dla gidlii i jak mogą one wziąć w tym udział?
Oblężenia w Black Desert są rdzeniem tej gry gdyż gracze zjednoczeni jako gildia rywalizują o cenne obszary ziemi, zarówno duże, jak i małe. Oblężenia zaprojektowane zostały z myślą o gildiach różnych rozmiarów. Mniejsze gildie mogą walczyć o węzły, które bazując na ich wartości są w ranking na 1-3, podczas gdy duże gildii mogą walczyć o kontrole całych regionów takich jak Velia, czy Calpheon.
Mniejsze z walk, te o węzły odbywać się będą przez 6 dni, podczas gdy oblężenie zamków odbywać się będzie raz na tydzień. Podstawową założeniem jest, że gildia używa swoich surowców oraz pracowników (worker) aby zbudować wieże oblężnicze, a następnie w pełni zaangażować się w walkę aby ją zwyciężyć.
Gildia może zajmować tylko 2 węzły w jednym czasie. Oznacza to, że wystarczy 2-3 wieczory w tygodniu aby brac udział w oblężeniach.
Niezależnie która gildia zdobędzie węzeł lub też region, otrzyma ona ogromną sumę srebra jako nagrodę ze wysiłek na polu bitwy. Pieniądze te mogą być podzielone na członków gildii lub też wykorzystane w przygotowaniach do kolejnego oblężenia.
Jest to bardzo krótki przegląd tego systemu, ale wprowadzi on stałe walki PvP. Z racji tego, że w naszej wersji zaczniemy od razu od Sezonu 4 oblężeń, w którym jest wiele zmian w stosunku do wcześniejszych wersji, postanowiliśmy, że opublikujemy porządny przewodnik po tym systemie. Dodatkowo, wraz z uruchomieniem oblężeń, rozpoczniemy 2-3 tygodniowy okres próbny, podczas którego gracze będą mieli czas aby zrozumieć mechanikę.
- Nowy system środowiskowy jaki wprowadzony zostanie razem z Valencia, zmusza gracza do utrzymania ciepła oraz bycia nawodnionym. Jak gracze będą mogli zarządzać tymi dwoma skrajnościami?
Nie należy lekceważyć pustyni Valencji, w to wlicza się pogoda. Zanim gracze wyruszą na pustynię, będą musieli przygotować się na ekstremalne warunki tam panujące. Aby utrzymać ciepło i nawodnienie, gracze będą musieli przygotować dwa specjalne napoje, które pomogą im w ich przygodach. Woda może zostać oczyszczona poprzez podgrzanie, dzięki czemu gracze będą otrzymywać nawodnienie. W nocy natomiast gracze będa mogli wypić specjalną herbatę przygotowaną z liści roślin rosnących w tym rejonie. Jako dodatkowy element przetrwania gracze będą mogli być wciągnięci w burze piaskowe, które ograniczą zasięg widzenia oraz będą zadawać obrażenia, tak długo jak gracz nie znajdzie schronienia w namiocie.
- Wielbłądy i Słonie Wojenne brzmią jak nowy epicki sposób na zwiedzanie tego świata. Jakie są ich wady i zalety oraz czy mogą być używane jedynie w klimacie pustynnym?
Wielbłądy będą podstawowym wierzchowcem używanym do podróży na pustyni, ponieważ nie są one spowalniane przez piasek tak jak osły, konie czy wozy. O ile nie są tak szybkie jak konie poza pustynią, dają większą ilość miejsca w ekwipunku, dzięki czemu gracze maja wystarczająco dużo miejsca aby mieć ze sobą rzeczy potrzebne do przetrwania, jak i możliwośc przetransportowania cennych łupów zdobytych z przeciwników w Valencji.
Słonie są zupełnie odmiennym wierzchowcem, gdyż nie są własnością jednego gracza, ale całej gidii i potrzeba domu gildiowego aby móc go wytrenować. Gracze będą w stanie znaleźc je na pustyni i oswoić używając orzechów, po czym będą musiały one zostać wyszkolone. Kiedy słoń stanie się dorosły, gildia posiadać będzie wierzchowca pomagającego w oblężeniach. Słonie są unikalne gdyż siedzieć na nich może trzech graczy i zaprojektowane zostały z myślą o walce, a to oznacza że posiadają bardzo mocne ataki, które zadają obrażenia strukturom takim jak na przykład wieże.
Oba te wierzchowce zaprojektowane zostały specjalnie na pustynie, ale nie ma żadnych przeciwwskazań aby nie używać ich w innych rejonach.
- System Enhancement pozwoli na ulepszanie sprzętu +20. Jak myślicie, że wpłynie to na różnicę pomiędzy normalnymi graczami, a tymi którzy spędzają znacznie więcej czasu na grindzie i ulepszaniu sprzętu?
Zaawansowane ulepszanie sprzętu jest od dłuższego czasu dyskutowane z graczami, ze szczególną troską jak wpłynie to na równowagę pomiędzy graczami. Biorąc pod uwagę opinie graczy pracujemy z Pearl Abyss nad tym aby można było bezpiecznie ulepszyć sprzęt do +17.
- Jakie inne funkcje ułatwiające życie graczom zostaną wprowadzone w tej aktualizacji?
W ramach przygotowań do tej aktualizacji i oblężeń dołożyliśmy starań, aby poprawić strukturę serwerów w celu zapewnienie stabilności podczas walk o węzły i zamki.
Wprowadzimy także nową funkcję do MarketPlace, która pozwoli graczom na złożenie zamówienia na poszukiwane przez nich przedmioty, co oznacza, że powinno skończy się campowanie w celu zdobycia rzadkiej broni lub idealnego gemu.
Dodatkowo an życzenie graczy wprowadzimy system pojedynków 1vs 1, 1vs grupa, grupa vs grupa.
I na koniec dodamy więcej różnych rodzajów konie na tier 7, dzięki czemu będa one mieć większą różnorodność kolorów.
Szczerze tym fragmentem troche jestem rozczarowany … zwycięstwo daje srebro… nawet powiedzmy ze to będzie 1 000 000 000 … bezsensu ponieważ zdobycie srebra w ilości 1 000 000 000 dla średniej gildii myślę ze nie będzie problemu
w rzeczywistości w BD opłaca się jedynie gr-indować – Handel jest bezsensu,
rzemiosło na większą skalę także >_>
racja, wystarczy pogrindować coś w Mediah przez 20m i 500.000 srebra wpada