Od prawie dwóch miesięcy, a konkretnie to od czasu wprowadzenia powietrznej aktualizacji w PlanetSide 2, wielu graczy skarży się na znaczny spadek wydajności gry.
Oczywiście od tego czasu ekipa PlanetSide 2 wprowadziła do gry kilka poprawek, które miałyby poprawić tą wydajność, jednak nie wszyscy gracze odczuli te zmiany. Kilkanaście godzin temu Joshua Kriegshauser, dyrektor techniczny PlanetSide 2, poinformował graczy w czym leży problem. I jest on większy, niż nam się wydaje.
Powietrzna aktualizacja PlanetSide 2
Jak z pewnością wiecie, nie jestem osobą techniczną, ale postaram się wytłumaczyć jaki problem znaleźli devsi i dlaczego nie mogą go tak łatwo usunąć.
Otóż, aktualizacja z 7 lipca wprowadziła do gry nie tylko zmiany w walce powietrznej, ale także coś, czego ekipa PlanetSide 2 nie zakomunikowała – długo przekładane ulepszenie Microsft Visual Studio z wersji 2012 na 2015. Idealnie, taka zmiana powinna zostać nie zauważalna dla graczy, ale tak się jednak nie stało.
Dlaczego ulepszyliśmy? Wcześniej używaliśmy wersji narzędzi programistycznych Microsoft z 2012 roku. Nowsza wersja dodaje mnóstwo nowych funkcji, z których to chcą korzystać nasi programiści. Ponadto duże ilości kodu dzielone są pomiędzy wszystkie tytuły DayBreak Games oraz w grupie technicznej. PlanetSide 2 był jedna z ostatnich gier, gdzie wersja tego oprogramowania była ulepszana do nowszej (H1Z1 korzysta z z wersji 2015 od kilku miesięcy). Z racji na używanie starszego oprogramowania, PlanetSide 2 nie był w stanie dzielić kodu z innymi ekipami oraz nie byliśmy w stanie korzystać z funkcji jakie oferuje nowa wersja.
Okazuje się, że przed aktualizacja tego oprogramowania, wewnętrzne testy nie ujawniły problemów z wydajnością gry. Niezależnie od tego ekipa PlanetSide 2, zaraz po pierwszych doniesieniach o problemie z wydajnością gry, zaczęła to sprawdzać. Po głębszej analizie okazało się, że niektóre bloki kodu generowanego przez Visual Studio 2015 są znacznie wolniejsze od ich odpowiedników z 2012 roku.
Na tą chwilę ekipa PlanetSide 2 jest w fazie katalogowania tych problemów, aby przekazać je do Microsoft, ponieważ DayBreak Games nie może zrobić nic ze sposobem w jaki generowany jest ten kod. Jednakże, w niektórych przypadkach devsi byli w stanie tymczasowo je obejść. Przynajmniej na jakiś czas.
Wydajność to trudny problem do rozwiązania. Mamy ograniczoną ilość osób, które są w stanie rozwiązać te problemy i ciężko one nad tym pracują.
W między czasie na serwer testowy trafiło kilka kolejnych zmian mających poprawić wydajność gry, więc możecie zalogować się i sprawdzić jak one działają.
Oprócz tego, na dzisiejszą noc, a konkretnie to na 1:00 w nocy, zaplanowano na serwerze testowym Wielkie Testowanie, mające na celu sprawdzenie wydajności, wprowadzonych poprawek, dziewięciu nowych konstrukcji oraz innych rzeczy, które – jeśli się uda, już w przyszłym tygodniu trafią na serwery Live. Kto z Was ma w planach tam być?
Nowe elementy konstrukcyjne na PTS
ja nie dam rady być. To za długo po dobranocce 😀
Dziękujemy za cenną informację :/
O 1 w nocy?! szkoda że muszę iść jutro do roboty, czyli wstać o 4.
M$ od kilku ładnych miesięcy psuje dosłownie wszystko. Jest wielki globalny problem z Windows Update i nie wiadomo kiedy go naprawią.
No proszę – choć raz mnie problem nie dotyczy. Załadowałem sterowniki Nvidi o numerze 369.00 w związku z premierą No Man’s Sky’a. Okazało się że Planetside 2 chodzi jak nigdy. Żadnych drastycznych skoków fps’ów, mikrościnek itp. Wszystko płynnie i w bardzo dobrej jakości. Oby ten stan potrwał jak najdłużej.
Wydajnosc kuleje w tej grze od 2 lat i nic z tym nie zrobili czy przywroca stara wieksza rozdzielczosc tekstur? czy bump mappingu? watpie!
i7 4790k+GTX 1070 i uzycie CPU 30-40% , uzcie GPU srednio 35% max 37% bez limitera FPS.
Ja na i5 4670+GTX 1070 mam tak samo. Nie wiem czy problem leży w grze czy w sprzęcie.