Fani ArcheAge mogą powoli szykować się na kolejną, wielką aktualizację tej gry: Revelation. W miniony czwartek, wydawca gry w Europie – studio TRION, ogłosiło, iż rozszerzenie to trafi na serwery już 10 grudnia.
Po wprowadzeniu aktualizacji 3.0 na serwery koreańskie, sporo pisałam o tym, co się zmieni oraz co nowego pojawi się w grze wraz z tym rozszerzeniem. W najnowszym liście producenta ArcheAge – Merv „Khrolan” Lee Kwai, możemy w końcu spojrzeć na te nowości z perspektywy Trion i zapoznać się z nazwami, jaki zostaną zastosowane w naszej wersji językowej. Koniec z nazywaniem nowych umiejętności „Hatred” – czas zapamiętać, iż nazywać się one będą Abyssal.
Zacznijmy od tego, że na tą chwilę studio Trion nie ma w planach łączyć serwerów, chociaż „obserwuje sytuację i może to się zmienić”. O ile część serwerów uważana jest przez graczy za wymarłe, to wydawca tej gry rozumie obawy osób, które w momencie łączenia serwerów straciłyby działki. Na tą chwilę Trion polegać będzie na udostępnionej graczom funkcji przenoszenia postaci pomiędzy serwerami.
W planach jest także zrezygnowanie z wielu, krótkich co-tygodniowych eventów, które to jak czas pokazał nie interesują graczy. Zamiast tego większy nacisk położony zostanie na te większe eventy jak Rum Runner Rapidis, czy też Blue Salt Festival. W najbliższych miesiącach gracze będą mogli wziąc udział w kolejnych eventach takich jak Ishvaran Cooking na Hasla oraz powróci Pawesome Festival, podczas którego będzie można zdobyć unikalną nagrodę.
Czas pomówić o ArcheAge 3.0: Revelation. Lista nowości, jakie pojawią się wraz z tym rozszerzeniem jest tak olbrzymia, więc je po prostu wymienię:
- Nowe rasy: krasnoludy i warborn;
- Nowe strefy startowe
- krasnoludy (Nuia): Aubre Cradle i Airan Rock
- warborn (Haranya): Ezna Massacre i Sunbite Wilds
- Nowe strefy mieszkalne w których zawsze będzie panował pokój:
- Ahnimar, na zachód od Hellswamp;
- Rokhala Mountains, na północ od Hasla;
- będzie w nich można wytworzyć specjalistyczne paczki handlowe.
- NPC Community Centre we wszystkich strefach mieszkalnych na kontynencie Nuia i Haranya
- postać posiadająca dom w tym regionie automatycznie staje sie rezydentem i ma wpływ na rozwój centrum;
- Centra te mogą mieć maksymalnie poziom III;
- im większy poziom, tym więcej nowych funkcji dostępnych dla rezydentów danej zony, jak na przykład unikalne paczki handlowe, specyficzna hodowla (ananasy w Gweonid Forest, czy też arbuzy na Hasla).
- Rodzina (Family) zwiększona do 12 postaci z różnych frakcji
- rodzina może teraz wbijać poziomy, podobnie jak gildia, gdzie maksymalny to III;
- codzienne zadania z NPC Community Centre;
- członkowie rodziny mogą mieć różne role;
- nowe funkcje pozwalające na wspólne łowienie ryb za pomocą specjalnej mini-gry;
- Umiejętności Abyssal
- Tylko jedno drzewko może mieć aktywne te umiejętności.
- Broń, pancerz, ciuchy i biżuterię Ayanad będzie można zepsuć na Mana Wisp;
- Zmiana w systemie reforging pozwalająca na tworzenie przedmiotów Epherium gotowych do ulepszenia na Delphinad;
- Anchoring Emblems zapobiegające zniszczeniu przedmiotów w czasie ulepszania (regrade) na poziomie celestial i divine
- Przedmioty te będzie wytwarzał Master Kamieniarz (mason) oraz będą dostepne z Community Center na poziomie III;
- Zmiany w sklepie Loyality
- czas zrobić miejsce w sklepie na nowe przedmioty, a to oznacza, że niektóre z obecnych znikną.
- Nowy Boss rajdowy – Thunderwing Titan
Wraz z ArcheAge 3.0: Revelation uruchomione zostaną zupełnie nowe serwery, ale o nich napisze osobny artykuł, gdyż możliwość założenia tam postaci obwarowana została licznymi obostrzeniami.
No to kto z Was czeka na ta aktualizację? Ilu z Was, Drodzy czytelnicy, nadal pogrywa w ArcheAge?
Oczywiście że nie połączą bo na transferze każdej gildii zarabiają z 30+ apexów (10 osób, więcej to już wgl). Rodziny między frakcyjne? Hahahaha. Założenie frakcji jest chyba takie że się nie lubią. Jak chcą grać razem to mogą założyć własne frakcje. Ta gra coraz bardziej schodzi na potato. Za kilka miesięcy dostaniemy pierwszy serwer no-pvp.
Kurde AA z serverem PvE hmmm juz widzę te pociągi po 20 haulerów z serami jezdzace w te i z powrotem 🙂 Gra by sie zamieniła w farming simulator wtedy. Zresztą dla niektórych i tak już jest 🙂
20? Czuję że ludzie to 20 ts by wozili. No i 90% aa miałoby w końcu swój serwer.
Serwer Shatigon moim zdaniem jest teraz przepełniony i rekrutację nowych graczy ograniczyłbym do weekendów.