XL Games zapowiedziało kolejną aktualizację (3.5) do ArcheAge, która trafi do koreańskiej wersji gry już 19 stycznia. Nazwana ona została „The Begining” i jak sama nazwa wskazuje, graczy czeka powrót do korzeni gry.
Aktualizacja ta ma zbalansować mnóstwo rzeczy, ulepszyć handel międzymorski, dodać nowe strefy, podwyższyć maksymalny poziom postaci, a co za tym idzie wprowadzić kolejny tier ekwipunku. oprócz tego XL Games ma zamiar skupić się bardziej na opowiedzeniu historii, jakie obecne są w grze gry, szczególnie tych mało znanych związanych z początkiem ArcheAge.
Jeden z fanów ArcheAge przetłumaczył ujawnione przez XL Games informacje i muszę powiedzieć, że niektóre z zapowiedzianych zmian, są dość zaskakujące.
Zwiększenie poziomu postaci
Dwa lata po zwiększeniu maksymalnego poziomu postaci z 50 na 55 (w wersji EU w styczniu 2015), twórcy gry zdecydowali się na ponowne podwyższyc poziom – tym razem na 60. Zgodnie ze słowami XL Games nowe poziomy nie będą związane jedynie z levelowaniem postaci, ale stworzony zostanie także nowy cel dla graczy, który ma znacznie poszerzyć rozgrywkę.
Devsi zapowiedzieli także, że proces levelowania postaci zostanie nie tylko znacznie zmieniony, ale dodaną zostaną nowe sposoby zdobywania XP potrzebnego do osiagnięcie kolejnego poziomu.
Więcej szczegółów na temat tych zmian ujawnione zostanie w przyszłym tygodniu.
Nowe strefy i zmiany
Wraz z aktualizacją 3.5 do gry dodana zostanie kolejna strefa znajdująca się na Aurorii – Whale Songs. W strefie tej gracze napotkają nowy rodzaje przeciwników, wliczając w to nowego Bossa, oraz nowe sposoby levelowania postaci. Przeciwnicy znajdujący się w tej strefie, rzucać podobno będą po ich zabiciu, o wiele lepszy sprzęt niż w obecnie istniejących strefach. Strefa ta będzie także oferować nowe sposoby na zdobycie punktów honoru.
Zgodnie z podpowiedziami developerów XL Games, przygotowują się oni także do wprowadzenie do gry kolejnych stref z Aurorii, ale na ten moment nie wiadomo, czy nastąpi to w aktualizacji 3.1, czy chodzi o te późniejsze.
Aktualizacja 3.1 wprowadzi także zmiany w strefach Golden Ruins oraz Reedwinds, zonie w której rezyduje olbrzymi latający Boss i która to jeszcze, nie została dodana przez TRION do naszej wersji gry. Obie te strefy otrzymają okresy Pokoju i Wojny, co oznacza, że gracze będą w stanie zdobywać w nich punkty honoru. Zmiana statusu strefy Reedwinds, będzie mieć także wpływ na nagrody, jakie otrzymają gracze walczący z Bossem – w czasie Wojny, będą one znacznie lepsze.
Zmiany w walkach z Bossami
W tej kwestii szykują się prawdziwe rewolucje.
W aktualizacji 3.5 XL Games wprowadza znaczące zmiany w czasach, kiedy pojawiać się będą Bossy, jakie obecne są w ArcheAge. Zarówno Kraken, jak i Lewiatan oraz Czerwony Smok pojawiać sie będą w grze w każdy wtorek, czwartek i sobotę o godzinie 22:35 i znikać będą po 3 godzinach.
Każdego dnia o godzinie 22:45 pojawiać się będą dwa Delphinad Ghost Ship. Podobne zmiany w czasie pojawiania i znikania czekają także Morpheus, Hanure oraz Rangore.
Dlaczego te zmiany?
Zgodnie ze słowami XL Games, zmiany te zostają wprowadzone aby przerwać dominacje olbrzymich gildii i ukrucic monopol tychże gildii na zabijanie Bossów. twórcy mają nadzieję, że wprowadzi to do gry także więcej walk PvP oraz zachęci graczy do walki o te Bossy.
Aktualizacja 3.5 nie tylko ulepszy nagrody, jakie otrzymuje się po zabiciu tych Bossów, ale wprowadzi także nowy system progresji, który będzie podobny do tego znanego z instancji PvE. Gracze będą mogli ulepszyć nagrody otrzymane z wyżej wymienionych Bossów, jak i te otrzymane po zabiciu Glenna i Meiny.
Złe wiadomości jeśli chodzi o nagrody, jakie otrzymuje się po zabiciu Czerwonego Smoka, bo akurat te doczekają się lekkiego nerfa. Aby móc ulepszyć nagrody po zabiciu tego Smoka do poziomu jaki obecnie jest w grze, trzeba będzie uskutecznić nieco grindu…
Warto dodać, że aktualizacja 3.5 znacznie wzmocni wszystkie Bossy, przez co będą one trudniejsze do zabicia. Nie ułatwi tego także debuff jaki otrzymywać będą postacie znajdujące się w okolicy Bossa, który to będzie zmniejszał obrażenia PvE oraz leczenie.
Najważniejsza jednak zmiana to taka – bez względu na to, czy Boss pojawia w strefie objętej Pokojem, znajdując się w jego pobliżu, gracze automatycznie oflagowani zostaną do walk PvP.
Oto lista rzeczy, jakie będzie można ulepszyć w 3.5:
- Rangora Cold Anguish
- Morpheus Searing Oath
- Jola Shield
- Kraken Weapons
- Vyrava’s Scepter
HERO System
We wprowadzonej niedawno aktualizacji 3.o, zmieniono nieco system nagród w systemie Hero, jakie otrzymywali dotychczas gracze. Usunięto z nich złoto, a zamiast tego dodano punkty honoru.
Aktualizacja 3.5 wprowadzi dalsze zmiany, poprzez dodanie nagrody w postaci specjalnych, czasowych broni. Bronie te nie będą może zadawać olbrzymich obrażeń, ale zamiast tego oferować będą unikalne efekty pasywne, jakich nie znajdzie się na innych broniach obecnych w grze, wliczając w to olbrzymi bonus do punktów życia (HP).
Rekompensata za problemy z aktualizacją 3.0
Zmiany w rzemiośle
Obecny system rzemiosła w ArcheAge, zostanie nieco zmieniony, a to po to by ułatwić zdobycie sprzętu. W tym celu XL Games zdecydowało się usunąć z gry niektóre poziomy sprzętu, które nie są przez graczy używane.
Obecnie: Apprentice – Craftsman’s – Artificer’s – Artisan’s – Conqueror’s- Illustrious- Magnificent- Epherium- Delphinad – Ayanad
Po zmianie: Illustrious – Magnificent- Epherium- Delphinad – Ayanad – Erenor
Dodatkowo, w czasie wytwarzania przedmiotu, pojawić się może nowy efekt który pozwoli wybrać konkretny set, jaki chce się uzyskać (np. Flame, Wave, itd.).
Ekwipunek
Po Ayanad pojawi się kolejny poziom sprzętu – Erenor, który ma być znacznie silniejszy od tych z poziomów Ayanad i Obsidian T7. Co ciekawe, to wygląda na to, że elementy z poziomu Erenor będzie trzeba w jakiś sposób ulepszać, aby osiągnąć ich maksymalne statystyki.
Wraz z dodatkiem poziomu Erenor, XL Games zdecydował się na dodanie więcej miejsca na lunagemy i tak w przypadku „chest’ów”, ilość ta zostanie zwiększona z 7 na 8. Nie martwcie się systemem RNG, jaki obecny jest przy wkładaniu lunagemów z sloty, bo podobno szansa na sukces ma zostać znacznie zwiekszona, tak aby ułatwić zdobywanie lepszego sprzętu.
Regrade
Aktualizacja 3.1 wprowadzi także do ArcheAge zmiany w ulepszaniu przedmiotów poprzez regrede. Nie tylko zmieniony zostanie interfejs, ale i zwiększona nieco zostanie zostanie szansa na proc.
Handel morski oraz na Aurorii
Coś na co od dawna czekali właściciele działek na Aurorii – aktualizacja 3.5 wprowadzi możliwość handlowania paczkami na tym kontynencie. Gracze będą w stanie nie tylko wytworzyć paczki, ale i sprzedać je na Aurorii, co oznacza, że czas odkurzyć te haulery, które z pewnością stoją bezużyteczne w Waszych garażach 😀
I teraz zmiana, która może nie spodobać się wielu osobom przewożącym paczki przez morze. Koniec z wstawaniem o 5:00 rano by bezpiecznie przewieźć paczki i sprzedać je wtedy, gdy większość graczy śpi. Aktualizacja 3.5 wprowadzi okres czasu, w którym będzie można sprzedawać te paczki u NPC. Znowu, zmiana ta ma dodać nieco adrenaliny i zachęcić graczy do większej ilości walk PvP, a także dać uszczęśliwić piratów.
Aktualizacja 3.5 to także niewielkie zmiany w koszcie labora, za sadzenie rzeczy poza granicami działki. Otóż, po wprowadzeniu tej aktualizacji na serwery, koszt ten zostanie usunięty – ale tylko na kontynentach Haranya i Nuia.
Podsumowanie
Całkiem sporo zmian, nie sądzicie? Oczywiście detale będą ujawniane przez XL Games w nadchodzących tygodniach, więc wiele z powyższych informacji zostanie z pewnością sprecyzowane.
Pamiętajcie także, że opis ten dotyczy wersji koreańskiej ArcheAge , a to oznacza, że trafia one do naszej wersji gry za około 3-4 miesiące. Koniec końców Trion może się nie zgodzić na wprowadzenie niektórych z tych zmian.
I co o tym myślicie? Czy zmiany wprowadzane przez XL Games, które zachęcają do większej ilości potyczek PvP, są tym czego ta gra potrzebuje?
Czemu to jest 3.1? Ta aktualizacja wprowadza chyba więcej niż 3.0,
LvL spoko o ile znowu nie dodadzą jakiś op skilli dla sorca (jak w 55 i abbysal) i gówno skilli dla innych (55 occ, abbysal br/shadow).
Bossy, no może w końcu te itemy z rangory i morfeusza będą usufull bo ten brak regredu to była porażka na nich. A co do zmian w bossach, hmm może będzie więcej walk o nie choć wątpię, małe gildie i tak ich nie zabiją więc zwiększenie dropu jest jedynie buffem (jest to spoko opcja gdzie na serwie są 2+ silne gildie i rzeczywiście jest walka o te bossy tam gdzie dominuje jedna gildia będzie odwrotnie).
Rzemiosło, i tak wszyscy crafta w domkach gdzie jest illu więc no O_)O.
Paczki, no to zabili handel morski O_)O, nie serio, nie w8 co ja piszę, wystarczy te paczki dać na farmę i cisnąć haulerem, jedynie rip procenty bo wszyscy w tym samym czasie będą oddawać, ale w sumie w 3.0 paczki dostały buffa więc w sumie spoko, trzeba je dorównać do drzewek i craftu.