To się będzie działo w PlanetSide 2… Prawdę powiedziawszy to nie spodziewałam się, że devsi maja w planach wprowadzenie aż tak poważnych zmian, ale być może wyjdą one tej grze na dobre.

W celu promowania skuteczniejszych i bardziej strategicznych walk o kontynenty, a także większego zadowolenia podczas podbicia takowego, kolejna aktualizacja PlanetSide 2, znacznie zmieni dotychczasową mechanikę blokowania kontynentów. Większość planowanych zmian skupia sie wokół Punktów Zywcięstwa (VP), który to poddany został rewizji, celem stworzenia prostszych i możliwych do osiągnięcia celów, które podkreślą znaczenie kontroli terytorialnej.

Do tej pory system VP działał jako pewnego rodzaju lista kontrolna, gdzie gracze mogli wypełnić różne cele nagradzające punktami. Niestety, zarabianie tych punktów często nagradzało frakcje za to co zrobili w przeszłości, zamiast odzwierciedlać obecny stan kontynentu. Było to szczególnie zauważalne pod koniec procesu, gdzie kontynenty były gwałtownie blokowane, często przerywając walki o wysokiej intensywności, co wywoływało spore niezadowolenie graczy.

Zaplanowana na koniec miesiąca aktualizacja, została dość przewrotnie nazwana przez ekipę PlanetSide 2Masa Krytyczna. O tym w jaki sposób przywróci ona silniejsze poczucie wpływu graczy na walki o kontynenty, rozmawiano podczas wczorajszego streamu. Co ciekawe, przedstawiono podczas niego także i (nie takiego) nowego, ale z pewnością dotychczas nieznanego projektanta o polsko brzmiącym nazwisku – Paul Dziadzio. I nie ma co ukrywać, że zarówno on, jak i jego fryzura, podbiły serca graczy NC.

Wróćmy do zmian, bo jest ich mnóstwo.

Zacznijmy od tego, że usunięto losowe alerty z gry – przynajmniej na razie. Ekipa PlanetSide 2 lubi skoncentrowany charakter tej funkcji oraz walki, jakie one generują, ale zwycięstwa oraz straty nie miały tak naprawdę znaczenia. To nie tak, że alerty całkowicie znikną z gry. Jeden z nich pozostanie i jego wynik będzie dość decydujący.

Po drugie, większość celów z dotychczasowej listy punktów zwycięstwa została usunięta. Niektóre z tych celów niepotrzebnie komplikowały procedurę blokowania kontynentu. W nowym systemie, frakcje nadal będą musiały zdobyć punkty by zablokować kontynent, ale pozyskiwane one będą tylko i wyłącznie ze zdobywania nowych terytoriów oraz wydobywania cortium i obie te rzeczy będą musiały być spełnione, aby osiągnąć punkty potrzebne do blokady. Osiem punktów zdobywać się będzie dzięki kontroli terytoriów, dwa punkty uzyskiwane są dzięki aktywnym rdzeniom przerabiającym cortium, a w sumie dziesięć jest potrzebnych by mieć szansę na blokadę kontynentu.

Po trzecie, zdobycie dziesięciu punktów nie będzie automatycznie blokowało kontynentu. Zamiast tego, kiedy dana frakcja zdobędzie 10 punktów, uruchomiony zostanie specjalny godzinny alert – Meltdown Alert. Alert ten wymaga, aby frakcja go inicjująca, utrzymała terytorium przez czas jego trwania. Jeśli frakcja obroni posiadane terytorium (może stracić zaledwie okolo 5%), to ich zwycięstwo zablokuje kontynent. Jeśli frakcja nie da rady obronić terytorium, to straci punkty zdobyte dzięki przerobieniu cortium i będzie musiała je ponownie odzyskać – podobnie jak utracone terytoria, aby mieć szansę na kolejna próbę blokady kontynentu.

Ta porażka, da dwóm pozostałym frakcjom czas, aby nadgonić ewentualne zaległości.

To co jednak najciekawsze, to nagrody, jakie będą mogli zdobyć gracze podczas Meltdown Alert.

Wszyscy uczestniczący w nim gracze otrzymają ISO-4  -walutę potrzebną do progresji implantów. Ta nagroda będzie skalować się w zależności od czasu spędzonego na walce podczas Alertu, a także czy gracz należy do zwycięskiej frakcji.

  • Jeśli frakcja gracza skończyła z najmniejszą ilością terytorium podczas Meltdown Alert, to otrzyma najmniejszą ilość ISO-4;
  • Jeśli Wasza frakcja nie zapoczątkowała Alertu, ale ukończyła z największa ilością zajętego terytorium (uniemożliwiając inicjującej frakcji zwycięstwo), to otrzymacie średnia ilość ISO-4;
  • Jeśli Wasza frakcja zainicjowała Alert i go wygrała, to otrzymacie największą ilość ISO-4, a także dodatkową nagrodę.

Frakcja, która zainicjuje Maltdown Alert i go wygra, otrzyma dodatkową nagrodę w postaci lootboxa. Ze skrzynki tej będzie można otrzymać artykuły konsumpcyjne, takie jak boosty, bronie, a nawet unikalne artykuły kosmetyczne, których nie znajdziecie w Depot. W czasie streamu wspomniano, że znajduje się w nim nawet Composite Armor. Dobra wiadomość jest taka, że zawsze otrzymacie przedmiot, jakiego nie macie – wyjątkiem są oczywiście artykuły konsumpcyjne.

Podobnie jak w przypadku ISO-4, otrzymanie lootboxa jest uwarunkowane tym, jak długo uczestniczyliście w Meltdown Alert na tej postaci. Zmiana frakcji na tę zwycięską, aby otrzymać nagrody, nie będzie tolerowana i system ten będzie dokładnie monitorowany przez ekipę PlanetSide 2.

Opisane powyżej zmiany, trafią już niedługo na serwer testowy, więc będziecie mieli okazje je wypróbować zanim trafia na serwery Live. Ale to nie wszystkie nowości. W trakcie streamu zdradzono także kilka innych rzeczy, jakie niedługo trafią do gry. Prócz ulepszenia pewnych elementów interfejsu, o które już od dawna prosili gracze, inżynierzy oraz LA otrzymają nowe zabawki.

W przypadku inżynierów będą to przylepne granaty, generujące pole naprawcze o krótkim zasięgu, które to uruchamiają się po 3 sekundach i działają przez 10 sekund. Oczywiście dalsza certyfikacja ulepszy ich funkcjonowanie.

Wielbiciele lekkich szturmowców otrzymają natomiast kolejny plecak odrzutowy – i to nie byle jaki. Ambusher Jump Jet służyć będzie do szybkiego i efektywnego skoku, zużywając całe paliwo w momencie jego aktywacji. Z racji tego, że nie jest on polecany dla nowych graczy, jego koszt zakupu będzie większy od pozostałych. Warto dodać, że w przypadku certyfikacji na ostatnia rangę, zabicie przeciwnika natychmiast likwiduje cooldown na jego ponowne użycie.

 

No i co myślicie o tych zmianach?