Na serwery ArcheAge trafiła już najnowsza aktualizacja – Maelstrom, która dodała morską arenę PvP, ulepszyła system lunagemów oraz wprowadziła wiele innych zmian.
Zacznijmy od Aren PvP, bo od dzisiaj gracze ArcheAge mogą stanąć w szranki z przeciwnikami z innych serwerów. Niestety, nowa funkcja dostępna jest w tej chwili jedynie dla Aren zbalansowanych oraz nowo dodanej morskiej, ale w przyszłości systemem tym objęte mają zostać także i inne areny.
W nowo dodanej morskiej arenie do walk PvP – Bloodsalt Bay, gdzie graczy otaczać ma „huk morskich fal, przez które słychać będzie krzyk martwych wołających o ratunek”. Gracze dołączą do pięcioosobowych drużyn i ich zadaniem będzie zebrać jak najwięcej dusz przeciwników. Zadanie wydaje się w miarę proste, gdyby nie fakt, że prócz graczy na arenie tej obecny będzie także olbrzymi morski boss oraz trzy inne statki próbujące powstrzymać walczących. Niezwykle dynamiczna walka trwać ma jedynie 12 minut, a w przetrwaniu pomóc maja buffy ukryte za ścianami zbudowanych z kruchych koralowców.
Ulepszony system Lunagemów, jaki trafił do ArcheAge wraz z aktualizacją 4.0 nie tylko znacznie ułatwił ich umieszczanie, ale i zmienił ich kolorystykę przypisując je do różnych kategorii. Niestety, koszt umieszczanie w slotach nowych lunagemów znacznie się zwiększył, a dodatkowo gracze muszą przeznaczyć na to 500 punktów labora. Skąd ta zmiana? Otóż nowe lunagemy maja 100% szansę na umieszczenie w slotach, a więc znikło ryzyko zniszczenia tych wcześniej umieszczonych. Jeśli jednak macie stare lunagemy i będziecie próbowali je umieszczać w swoim wyposażeniu, to warto pamiętać, że zachowały one mechanikę losowości i mogą Wam zniszczyć lunagemy umieszczone wcześniej. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.
Także i nowa funkcja tablicy rajdów oraz możliwość łączenia dwóch rajdów w jeden składający się z maksymalnie 100 osób, z pewnością przypadnie graczom ArcheAge do gustu. Koniec z walką o zaliczenie zadań związanych z publicznymi eventami pomiędzy dwoma rajdami – od teraz w spokoju gracze z obu rajdów będą mogły ukończyć swoje zadania.
Warto wspomnieć o ulepszonym ekranie rzemiosła (folio) otrzymał znaczne ulepszenia, pozwalając graczowi znaleźć dokładnie to czego szuka. Gracze mogą także mieszać tytuły i ich statystyki, a zdobywanie kolejnych tytułów nagradzane będzie specjalnymi punktami doświadczenia i kosmetykami.
Z innych ulepszeń, jakie dzisiaj w nocy trafiły do gry, warto wspomnieć o wytwarzaniu sprzętu Obsidian T5 i T6. Od teraz gracze skorzystać muszą z przedmiotu Spellshift Orb aby zamienić element, który chcą ulepszyć, w przedmiot służący do craftu, który zachowuje swój dotychczasowym poziom. Po ulepszeniu na Tier 5 i 6, gracze otrzymuja zamaskowany element, a po jego otwarciu mogą wybrać ostateczną wersję.
Oprócz tego twórcy ArcheAge postanowili się pozbyć zbyt dużej ilości walut. Od dzisiaj Warrior Medale zamieniają się w punkty honoru (1:100), a Merit Badges w Gilda Star (1:2). Za walkę na Arenie otrzymywać się będzie nową walutę – Kyrios Medals, za które będzie można zakupić gemy, charmy do regrade oraz wiele innych rzeczy.
Wraz z nową aktualizacją w ArcheAge uruchomiono także specjalne wydarzenia dla fanów tego darmowego MMORPG’a.
Od dzisiaj do 11 stycznia, gracze odebrać mogą z MarketPlace specjalny zestaw Homecoming Warrior, który przygotowany został w dwóch wersjach: poniżej levelu 50 oraz powyżej. Znaleźć w nim można będzie czasowe zestawy wyposażenia, wierzchowce oraz pety bojowe.
Dodatkowo, pomiędzy 13 grudnia, a 10 stycznia, w czasie wszystkich weekendów gracze ArcheAge zarabiać będą dwa razy więcej punktów doświadczenia, vocation, honoru, medali Kyrios, a do tego zwiększono szansę na otrzymanie łupu. Bonus ten będzie także aktywny od poniedziałku do piątku, ale zamiast 2x szybciej, modyfikator ustawiono na 1,5 x szybciej.
I co myślicie o najnowszej aktualizacji do ArcheAge? Jak Wam się podobają wprowadzone zmiany?