Na początku czerwca studio Facepunch wprowadziło do Rust pierwszą wersję systemu związanego z wierzchowcami, a w tym miesiącu znacznie go ulepszyło. Prócz tego usprawniono minikopter, znacznie poprawiono optymalizację serwerów oraz dodano nowe animacje.
Do Rust zawitały nowe, znacznie ulepszone modele koni, a do tego podzielono je na kilka ras. Prócz tego, szczęśliwi posiadacze wierzchowców pragnący poczuć się jak prawdziwi kowboje, mogą je w końcu przywiązać do żłoba, dzięki czemu nie znikną one po wylogowaniu. A z racji tego, że stały się one bardzo popularnym środkiem transportu, twórcy postanowili także zwiększyć ich ilość na serwerach.
Ponadto twórcy naprawili błędy z minikopterem negatywnie wpływające na wydajność serwerów, a przy okazji odświeżyli jego wygląd. Twórcy materiałów filmowych będący jednocześnie adminami serwerów dostali dostęp do nowych animacji, a do tego naprawiono niedziałający od długiego czasu oczyszczacz wody, dzięki czemu słoną wodę można w końcu zmieniać w pitną.
Jeśli chodzi o optymalizację gry, to naprawiono błędy negatywnie wpływające na ten aspekt: zarządzanie ekwipunkiem i wytwarzaniem rzeczy, dystansem drzew, a także zużyciem pamięci w przypadku ładowania monumentów.
Dobra wiadomość także dla graczy z Europy, bo studio Facepunch uruchomiło kolejny mały serwer wspierający mniejszą mapę w Rust, który skierowany jest do osób mających słabsze komputery.