Na 3 marca 202o ekipa The Division 2 zapowiedziała premierę pierwszego rozszerzenia: Władcy Nowego Jorku. W tym samym dniu do gry wprowadzona zostanie także darmowa aktualizacja TU 8, która obejmie zmiany związane z wyposażeniem (Łupy 2.0), rekalibracją, umiejętnościami oraz Strefami Mroku.

Osoby, które nie zdecydują się na zakup rozszerzenia Władcy Nowego Jorku, nadal będą mieć maksymalny poziom 30, ale zamiast tego otrzymają dostęp do nowej Klasy Wyposażenia (GS) – 515, oraz wszystkich zmian wprowadzanych wraz z aktualizacją TU8.

ŁUPY 2.0

  • Zmieniono bonusy wynikające z marek (3 elementy) oraz zestawów (5 elementów), tak by lepiej pasowały do różnych stylów gry;
  • Powrót tzw. „god-roll”, co oznacza znalezienie przedmiotów z maksymalnymi statystykami;
  • Atrybuty podstawowe dla  wszystkich przedmiotów;
  • Ulepszony interfejs użytkownika pozwalający na łatwiejszą identyfikację jakości przedmiotu;
  • Usunięte wymagania związane z talentami;
  • Przerobienie egzotyków;
  • Silniejsze i bardziej definiujące talenty.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie w pod tym linkiem.

REKALIBRACJA

  • Możliwość wydobycia atrybutów oraz talentów i przechowywania ich w bibliotece;
  • Zapamiętane atrybuty można używać bezterminowo i nie znikają po rekalibracji;
  • Ulepszony interfejs użytkownika wskazujący lepsze statystyki na przedmiotach.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie w pod tym linkiem.

UMIEJĘTNOŚCI

  • Poziomy Umiejętności zastąpi moc;
  • Sześć poziomów zwiększających efektywność umiejętności;
  • Mechanika przeciążenia – w połączeniu z ekwipunkiem i talentami egzotycznymi, umiejętności będzie można na doładować na krótka chwilę znacznie zwiększając ich skuteczność.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie w pod tym linkiem.

STREFY MROKU

Rozszerzenie Władcy Nowego Jorku NIE doda nowej Strefy Mroku, a więc wszelkie przedstawione poniżej zmiany obejmują istniejące strefy w Waszyngtonie.

Strefa Mroku to miejsce dla Wilków, a nie Owiec.

Aktualizacja TU8 wprowadzi gruntowne zmiany w funkcjonowaniu Stref Mroku, sprawiając, że będą to miejsca skierowane wyłącznie do osób pragnących zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest walka z innym graczem. Oznacza to, że nie będą to miejsca skierowane do osób wolących rozgrywkę PvE.

  • Maksymalna ilość graczy w strefie wynosi 12 osób
    • Developerzy przeprowadzili testy z 16 graczami, ale według nich Strefy były wówczas zbyt zatłoczone.
  • VOIP
    • Podobnie jak w przypadku Strefy Mroku w The Division 1, czat głosowy będzie domyślnie włączony;
    • Można go wyłączyć w ustawieniach.
  • Nowe menu społecznościowe, pozwalające zobaczyć graczy w promieniu 100 metrów, a także wyciszyć tych toksycznych.
  • Brak dostępu do broni ze specjalizacji
    • W Strefach Mroku nie będzie można zdobyć specjalnej amunicji do broni ze specjalizacji.
  • Łupy wysokiej jakości
    • Strefy Mroku będą dobrym miejscem by zdobyć wysokiej jakości wyposażenie w grze, a także unikalne przedmioty dostępne tylko w tych miejscach.
  • Więcej punktów podejmowania (ekstrakcje)
    • Ponieważ wszystkie przedmioty w Strefach Mroku są skażone,  więc potrzeba więcej punktów, gdzie będzie można je wydobyć;
    • Ilość punktów zwiększono z 2 na 3.
  • „Czyste” łupy znikają
    • Wszystkie łupy zdobyte w Strefach Mroku są skażone i trzeba będzie je wydobyć poprzez użycie specjalnych punktów podejmowania;
    • Skażone przedmioty nie są już zakodowane, więc gracze widzą, co zdobywają i moga zdecydować, czy je wydobyć ze Strefy Mroku, czy też nie;
    • Skażony łup można zdekonstruować i wydobyć z niego zasoby Strefy Mroku;
    • Nawet waluta jest skażona i musi zostać wydobyta w specjalnych miejscach podejmowania.
  • Punkty doświadczenia i zasoby
    • Punkty doświadczenia potrzebne do levelowania rang oraz zasoby Strefy Mroku będzie można zdobyć tylko i wyłącznie z działań związanych z interakcją z innymi graczami: zabójstwa, ekstrakcje, ochrona ekstrakcji, zabijanie zbuntowanych agentów, obława.
  • Zbuntowani Agenci (Roque)
    • Wprowadzony w The Division 2 podział na trzy poziomy zbuntowanych agentów znika: albo jest się Zbuntowanych Agentem, albo nie.
  • Szybsze przełączanie na Zbuntowanego Agenta
    • Możliwość przełączenia się na Roque została znacznie przyspieszona – zajmuje teraz około 300ms;
    • Można się przełączyć nawet podczas wykonywania innych akcji (np. celowanie).
  • Profity
    • Zmieniono profity związane ze Strefami mroku;
    • Usunięto elementy, których celem było uniknięcie PvP (np. skrócenie czasu ekstrakcji przedmiotów).
  • Okupowane Strefy Mroku -> Inwazja
    • Wraz z TU8 zniknie podział na normalne i okupowane Strefy Mroku;
    • Wszystkie strefy będą mieć te same zasady;
    • Dawne Okupowane Strefy zostały najechane przez Czarne Kły;
    • Mechanika Obławy z dawnej Okupowanej Strefy ma teraz zastosowanie we wszystkich Strefach Mroku.

Warto dodać, że wprowadzane w aktualizacji TU8 zmiany w wyposażeniu (Łupy 2.0) oraz umiejętnościach, będą mieć wpływ na rozgrywkę PvP.

Dajcie znać, co sądzicie o tych zmianach. Nie jestem fanem PvP, ale jestem ciekawa Waszych opinii.

Poprzedni artykułESO: obchody Murkmire, premiera Harrwostorm oraz ponowna instalacja gry
Następny artykułEkipa New World opowiada o frakcjach i walce ze światem Aeternum