Po kilku tygodniach opóźnienia, na serwery PlanetSide 2 trafia dzisiaj największa aktualizacja ostatnich lat: Eskalacja. Oznacza to, że już od dzisiaj gracze będą mogli zwiedzać Sankuarium, zbierać nowe surowce, przywoływać Bastiony i siać jeszcze większy zamęt na Auraxium.
Eskalacja to nie tylko nowości. Także dzisiaj serwery Europejskie przeniesione zostaną do nowego centrum danych, więc przerwa w dostępie do gry potrwa cały dzień (do 21:00 i może się wydłużyć). Ponadto członkowie outfitów bez aktywnych liderów (min. 180 dni nieobecności), mogą od dzisiaj wysyłać zgłoszenia do działu obsługi klienta, by uprawnienia dowódcze nadano innej aktywnej osobie z najwyższą rangą.
Wracając do Eskalacji, to nie tylko developerzy, ale i pozostali fani tego niesamowitego MMOFPS, mają nadzieję, że aktualizacja ta przywróci tę grę do życia. Poniekąd tak się już stało…
W styczniu 2015 roku PlanetSide 2 uwiecznione zostało w księdze rekordów Guinessa, jako gra sieciowa z gatunku FPS (First Person Shooter) z największą ilością osób toczących walkę na jednej mapie. Wówczas na Indar walczyło 1158 osób. W trakcie ostatnich testów aktualizacji, w walkach na jednej mapie na serwerze testowym brało udział jednocześnie 1261 osób! Żadna inna gra sieciowa nie oferuje tego rodzaju rozgrywki.
Przyjrzyjmy się zatem nowościom, które dzisiaj udostępnione zostaną graczom PlanetSide 2.
Bastion
Mając wystarczającą ilość zasobów i czasu, każdy Outfit może wytworzyć i przywołać Bastion. Tylko jeden Bastion z danego Imperium może być aktywny, a jago obecność nad spornym terytorium wpływa na siłę Imperium do którego należy.
Ten ogromny statek międzyplanetarny wyposażony jest w wieżyczki pokładowe i zdolny jest do atakowania wrogów na duże odległości. Służyć także będzie jako miejsce odradzania dla członków outfitu do którego należy.
Bastion można zniszczyć tylko poprzez skoordynowany atak na jego słabe punkty (jest ich osiem), których nie można naprawiać.
Zasoby wojenne
Zasoby wojenne to nowy sposób, który pozwoli outfitom na wpływanie na przebieg walki, a dodatkowo zapewni większą różnorodność rozgrywki.
Podczas przejmowania baz na mapach gracze zdobywać będą teraz także nowe rodzaje surowców, które wykorzystane są do tworzenia nowych zasobów znajdujących się w zbrojowni outfitu.
Zasoby te można będzie następnie przywołać na pola bitwy. Należeć do nich będą na przykład:
- Bastion – powietrzny moloch służący za punkt odradzania;
- Steel rain (stalowy deszcz) – skoordynowany atak i jednoczesne przemieszczenie się wszystkich członków drużyny / plutonu w wybrane miejsce (za pomocą kapsuł);
- Tarcza (Citadel Shield) – masywna tarcza blokująca pociski, którą można czasowo przywołać by ochronić bazy (czas trwania 6 min, generator można zniszczyć);
- Atak orbitalny w dowolnym miejscu na polu bitwy;
- Kontenery z pojazdami.
Oto ich obecny koszt (może ulec zmianie):
Dodatkowo liderzy outfitów mają możliwość ustalenia, które rangi mogą je tworzyć oraz przywoływać.
Sanktuarium
Do PlanetSide 2 zawita obiecywane od dawna Sanktuarium, czyli nowe centrum społecznościowe wspólne dla wszystkich graczy – bez względu na przynależność frakcyjną. Początkowo miejsce to będzie służyło jako miejsce służące do rekrutacji graczy do outfitów oraz dowiedzieć się ci nieco o lore związanym z PlanetSide 2. Z czasem przeznaczenie tego miejsca zostanie rozszerzone.
Sanktuarium podzielone jest na dwa główne obszary:
- Atrium to przestronny obszar z widokiem na Auraxis oraz handlarzami i innymi usługami.
- Piętro zajmuje Centrum Operacyjne prowadzone przez żołnierzy Nanite Systems, którzy koordynują działania satelitów.
Dodatkowo w Sanktuarium pojawią się także handlarze podzieleni na kategorie:
- Alerty – za walutę A7, za którą zakupić będą mogli różnego rodzaju wyposażenie. Asortyment tego sklepu będzie ulegał zmianie.
- Outfit – przedmioty kosmetyczne i boosty do kupienia za Merity.
- Ekspedycje – wymiana surowców na rzadsze.
Nowe waluty
- A7 będzie można znaleźć w formie zaszyfrowanych danych na Auraxium, a także zdobywać się ją będzie za uczestnictwo w Meltdown Alert
- Merity to punkty, które zdobywać będzie można w nowym system progresji dla Outfitów: Lojalność.
- Poziom lojalności wzrastać będzie wraz z upływem czasu i wykonywaniem wspólnych akcji z członkami własnego outfitu.
- Oferta handlarzy zależeć będzie od posiadanego poziomu lojalności w outficie.
Wojny Outfitów
To nowa rozgrywka skierowana do osób lubiących uczestnictwo w kompetytywnych walkach 48vs48vs48.
Wszystkie outfity będą miały możliwość wzięcia udziału w bitwie o dominację poza planeta Auraxis. Każdy outfit może się zgłosić, po czym w wyznaczonych godzinach rozgrywane będą mecze pomiędzy outfitami z przeciwnych frakcji.
Sezon trwać będzie maksymalnie cztery tygodnie, a zwycięzca otrzyma dodatkowe zasoby oraz inne nagrody.
Walki rozgrywać się będą na nowej mapie Desolation (Pustkowie) ulokowanej na asteroidzie krążącym na orbicie Auraxis.
Siła Imperium
Ekipa PlanetSide 2 zrezygnowała z wydarzeń rozgrywających się w centralnych częściach kontynentów i wprowadziła kilka zmian w sposobie zdobywania punktów dla Imperiów.
Od dzisiaj kontrola 41% terytorium nagradza 5 punktami siły, kolejne 5 punktów jest za 44%, a potem za 48%, 52%, 56% i 60%. Bastion znajdujący się nad spornym terytorium wygeneruje 15 punktów siły – pod warunkiem, że przetrwa 17 minut. Dodatkowo zmieniono siłę Eisa Tech Plant (z 30 na 25), Ascent (z 15 na 25) oraz Crown (z 15 na 25).
Dajcie znać, kto z Was ma zamiar zajrzeć do PlanetSide 2.
I pamiętajcie: Vanu rządzi! 😀
Zajrzałem, obecnie wygląda to mega, ale jestem po upgrade sprzętu (i7 9750h, RTX2060). Mogliby usunąć blokadę kontynentów, bo ja się czuję dobrze tylko na Indar.
Czy na PS4 tez pojawi się ta aktualizacja?
Mam nadzieję, chociaż jak na razie nie widzę o tym informacji. Wydaje mi się, że PS4 jest tak z rok do tyłu z aktualizacjami 🙁