Po wielu miesiącach przerwy, w końcu doczekaliśmy się serwera testowego dla The Division 2. I nie oszukujmy się, był to oczekiwany i zdecydowanie potrzebny dodatek, bo ilość błędów we wprowadzanych ostatnio aktualizacjach, była wręcz powalająca.
Sezon 1 w The Division 2 powoli dobiega do końca. Pierwotnie miał zakończyć się na początku czerwca, ale obecnie został on przedłużony do połowy czerwca. Dzięki temu ci,którym nie udało się jeszcze wbić poziomu 100, mają na to więcej czasu.
W pierwszej fazie testów aktualizacji TU10, ekipa The Division 2 skoncentrowała się na kilku aspektach:
- Balansie broni;
- Balansie zestawów;
- Obrażenia broni i czas zabicia w PvP;
- Trudność / moc gracza;
- Łupy i nagrody.
Jeśli czekaliście by móc wypróbować nowy najazd, to przykro mi, ale się zawiedziecie. Zarówno Najazd II, jak Sezon 2 nie będą dostępne na PTS.
UWAGA: Pamiętajcie, że są to jedynie PROPONOWANE przez developerów zmiany, a to oznacza, że mogą ulec zmianie lub ostatecznie na zostać udostępnione na serwerach Live.
NOWE EGZOTYKI
Snajperka: Modliszka
„Kamuflaż polega na czymś więcej niż tylko na wtopieniu się w tłum. Znasz określenie „agresywna mimika”? Każdy może ukryć się i zaczekać na okazję do dokonania zabójstwa, ale po co tracić czas, gdy można zwabić ofiarę?” – Sid 'Ludojad’ Madison
- Na widoku
- Widok przez celownik optyczny opatrzony jest dodatkowymi informacjami na temat przeciwnika, który do ciebie celuje.
Obrażenia od trafień w głowę oraz we wrażliwe punkty przeciwników, którzy do ciebie nie celują zostają zwiększone o 50%.
Zabójstwa trafieniami w głowę resetują czas odnawiania umiejętności Wabik. Premia ta zostaje wstrzymana, jeśli Wabik jest aktywny i uruchomi się, gdy umiejętność zacznie się odnawiać.
- Widok przez celownik optyczny opatrzony jest dodatkowymi informacjami na temat przeciwnika, który do ciebie celuje.
Karabin: Żarłoczna (z najazdu II)
„Geri, Freki i ogary Odyna, po wieczność przemierzają pola bitew w poszukiwaniu ciał tych, którzy polegli. Ruszaj wojowniku Odyna i poluj, ugaś ich żądzę krwi.”
- Geri i Freki
- Po naciśnięciu spustu strzela jednocześnie z obu luf.
Przy strzale z prawego ramienia trafienie zwiększa ładunki ofensywne, a przy strzale z lewego ramienia – ładunki defensywne.
Trafienie z jednego ramienia powoduje detonację wszystkich przeciwstawnych ładunków, o ile takie są.
Po detonacji każdy z ładunków ofensywnych zadaje 100% obrażeń od broni, a każdy z defensywnych ładunków zapewnia +4% premii do pancerza oraz +10% do zwiększonych obrażeń zadawanych płytkom pancerza na 5 s.
Skuteczność ładunków jest podwajana po 10 seriach.
- Po naciśnięciu spustu strzela jednocześnie z obu luf.
Pistolet: Regulus (z najazdu II)
„Nie szczędź kamieni
władcom tej ziemi,
choć kiedyś razem
W niej z nimi spoczniemy”
– Javier Kajiika
- Królobójstwo
- Zabójstwa strzałem w głowę wywołują eksplozję o zasięgu 5m, zadając 400% obrażeń od broni i nakładając na wszystkich trafionych przeciwników efekt krwawienia.
- Toksyczna dostawa
Efekty statusu nakładają też tymczasową karę do obrażeń na 10s.
Ogólna wartość obrażeń wynosi 50% obrażeń od granatu wstrząsowego o jest zwiększona o atrybuty twojego efektu statusu.
NOWE ZESTAWY
Protokół: Zaćmienie
- Atrybut kluczowy: Poziom umiejętności (żółty)
- 2+ szt.
+15% Efekty statusu - 3+ szt.
+15% Przyspieszenie umiejętności
+30% Ochrona przed zagrożeniami - 4+ szt.
Pośrednie zarażenie
Wrogowie, którzy zginą wskutek nałożonych przez ciebie efektów statusu, przenoszą te efekty na kolejnego wroga w promieniu 15 m z czasem trwania odświeżonym o 50% - Talent kamizelka
Proliferacja – Zwiększa zasięg pośredniego zarażenia z 15m na 20m i podnosi wartość odnawiania z 50% na 75% - Talent plecak
Wzmacniacz symptomów – Zwiększa wszystkie obrażenia zadawane celom z nałożonym efektem statusu o 15%
Inicjatywa dla przyszłości
- Atrybut kluczowy: Poziom umiejętności (żółty)
- 2+ szt.
+15% Naprawa – umiejętności - 3+ szt.
+15% Czas trwania umiejętności
+15 % Przyspieszenie umiejętności - 4+ szt.
Kontrola naziemna
Zwiększa ogólne obrażenia od broni i umiejętności zadawane przez Ciebie i sojuszników o 15%, gdy macie pełen pancerz.
Gdy naprawiasz pancerz sojusznika, ty i wszyscy sojusznicy w promieniu 5m od ciebie zyskujecie 60% tego leczenia lub naprawy. - Talent kamizelka
Przewaga taktyczna – Zwiększa premię do obrażeń zapewnianą przez Kontrolę naziemną z 15% do 25% - Talent plecak
Strategiczne wsparcie bojowe – Zwiększa wartość leczenia zapewnianą przez Kontrolę naziemną z 60% do 120%
Stalowy Bastion
- Atrybut kluczowy: Pancerz (niebieski)
- 2+ szt.
+10% Wartość pancerza - 3+ szt.
+3% Regeneracja pancerza - 4+ szt.
Prowizoryczne naprawy
Ilekroć ty lub twoja tarcza przyjmujecie obrażenia, 40% ich wartości jest naprawiane w ciągu 10s.
NOWA MARKA
Walker, Harris & Co.
- Atrybut kluczowy: Obrażenia od broni (czerwony)
- +5% Obrażenia / broń
- +5% Uszkodzenia pancerza
- + 5% Obrażenia zmniejszające zdrowie
NOWE TALENTY
- Kamizelka
- Łowca Głów
Po zabiciu przeciwnika strzałem w głowę, twoje kolejne trafienie zadane w ciągu 30s zadaje dodatkowe 125% obrażeń wcześniejszego zabójczego trafienia.
Premia ta ograniczona jest limitem 1500% twoich obrażeń od broni. - Perfekcyjny Łowca Głów
Po zabiciu przeciwnika strzałem w głowę, twoje kolejne trafienie zadane w ciągu 30s zadaje dodatkowe 150% obrażeń wcześniejszego zabójczego trafienia.
Premia ta ograniczona jest limitem 1500% twoich obrażeń od broni.
- Łowca Głów
- Plecak
- Skok adrenaliny
Ilekroć jesteś w odległości 10m od przeciwnika zyskujesz 20% premii do pancerza na 5s. Maksymalna kumulacja: 3 razy. Czas odnawiania: 5sek. - Perfekcyjny skok adrenaliny
Ilekroć jesteś w odległości 10m od przeciwnika zyskujesz 23% premii do pancerza na 5s. Maksymalna kumulacja: 3 razy. Czas odnawiania: 5sek.
- Skok adrenaliny
- Broń
- Jasna przyszłość
Zabójstwa dokonane z broni zapewniają + 1 poziom umiejętności na 15 s. Maksymalna kumulacja: 3 razy.
Zabójstwa z broni przy 6 poziomie umiejętności zapewniają przeciążenia na 15s. Czas odnawiania przeciążenia: 90 sek. - Perfekcyjna jasna przyszłość
Zabójstwa dokonane z broni zapewniają + 1 poziom umiejętności na 18 sek. Maksymalna kumulacja: 3 razy.
Zabójstwa z broni przy 6 poziomie umiejętności zapewniają przeciążenia na 15s. Czas odnawiania przeciążenia: 80 s. - Synchronizacja
Trafienie przeciwnika zapewnia +15% do obrażeń od umiejętności na 5s.
Skorzystanie z umiejętności lub zadanie obrażeń przeciwnikowi, który z niej korzysta, zapewnia +15% do obrażeń od broni na 5 sek.
Zwiększenia obrażeń są podwajane, gdy obie premie są aktywne jednocześnie. - Perfekcyjna synchronizacja
Trafienie przeciwnika zapewnia +20% do obrażeń od umiejętności na 5s.
Skorzystanie z umiejętności lub zadanie obrażeń przeciwnikowi, który z niej korzysta, zapewnia +20% do obrażeń od broni na 5 sek.
Zwiększenia obrażeń są podwajane, gdy obie premie są aktywne jednocześnie.
- Jasna przyszłość
ZMIANY W ROZGRYWCE
Misje
Zredukowano ilość elitarnych przeciwników pojawiających się w następujących misjach:
- Manning National Zoo
- Coney Island Ballpark
- Coney Island Amusement Park
- Camp White Oak
- Space Administration HQ
- Federal Emergency Bunker
- Wall Street
- Liberty Island
- Pathway Park
- Stranded Tanker
- The Tombs
Łup
- Ogólne
- Dodano nowe bronie i zestawy z Sezonu 2 do ogólnej puli nagród;
- Łup docelowy
- Zwiększono szansę uzyskania łupu docelowego z misji i punktów kontrolnych;
- Dodano nową markę do rotacji łupu docelowego w Nowym Jorku;
- Przedmioty nazwane
- Zwiększono szansę na zdobycie przedmiotów nazwanych w Strefach Mroku;
- Zwiększono szansę na zdobycie przedmiotów nazwanych w łupie docelowym;
- Egzotyki
- Dodano egzotyki z rozszerzenia Władcy Nowego Jorku (prócz Bighorn) do ogólnej puli łupów;
- Dodano egzotyki z rozszerzenia Władcy Nowego Jorku (prócz Bighorn) do ogólnej puli łupów egzotyków (heroiki, legendarki, najazd, zasobniki egzotyczne);
- Maska Kojota wypadająca z Kojota nie wymaga już minimalnego poziomu w Sezonie;
- Punkty kontrolne
- Usunięto zwykłe pojemniki na broń, które nie skalowały się wraz ze wzrostem trudności;
- Zwiększono ilość skalowalnych łupów z dużego kontenera z punktów kontrolnych;
- Legendarki
- Zwiększono szansę na łup z przeciwników elitarnych
Handlarze
- Dodano przedmioty nazwane do wszystkich handlarzy – wliczając w to Strefy Mroku;
- Zwiększono ceny na przedmioty nazwane;
- Zwiększono jakość przedmiotów u wszystkich handlarzy;
- Handlarze nie sprzedają już fioletowych przedmiotów na maksymalnym poziomie postaci.
Poziomy SHD
- Dodano zasobniki sprawności polowej jako nagrody za podnoszenie poziomu SHD po osiągnięciu poziomu 100 w Sezonie;
- Zwiększono ilość materiałów rzemieślniczych za punkty SHD;
Konflikt
- Dodano punkty doświadczenia Sezon/ SHD do poziomów w Konflikcie
Zbuntowani Agenci
- Każdy zabity Agent rzuci teraz łup;
- Zbuntowani Agenci nie pojawiają się teraz podczas zadań na czas (liga);
Oficerowie w punktach kontrolnych
- Gracze podniesieni przez oficera w punkcie kontrolnym będą mieć odnowione 80% pancerza (wcześniej 0%);
- Zredukowano szansę zabicia oficera;
Polowania
- Polowania zdobywane przez rozmowę z postaciami w otwartym świecie, będą mieć zawsze trudność, taka jak jest czynna w momencie zdobycia lub wyższą
- Dotyczy to Kapusia i cywili uratowanych podczas działań w otwartym świecie;
- Nie ma to wpływu na zaplanowane polowania;
Projekty
- Nowy slot na dzienny projekt dla posiadaczy przepustki Sezonowej;
- Cotygodniowy projekt SHD na poziomie 40 nagradzający zasobnikiem egzotycznym;
- Cotygodniowy projekt na Misję Legendarną nagradzający zasobnikiem egzotycznym;
- Ten projekt odblokuje się dopiero po tym, jak zostanie ukończona przynajmniej jedna legendarna misja na postaci.
ZMIANY W BRONIACH
Zmiany w Panowaniu nad bronią
- 1% panowania nad bronią daje teraz 1% celności, stabilności, prędkości przeładowywania i zmiany broni, w porównaniu do dotychczasowych 0,25%
- Zmniejszono maksymalną możliwą ilość atrybuty Panowanie nad bronią, jaką można uzyskać na wyposażeniu o 4% – maksimum 10% na 40 poziomie.
Komentarz: W obecnej grze końcowe statystyka Panowanie nad bronią uważana jest za martwą i bez znaczących korzyści. Wraz z TU10 posiadanie 10% Panowania nad bronią da graczowi:
- 10% do celności
- 10% do stabilności
- 10% do przeładowania
- 10% do zmiany broni
Zmiany w obrażeniach broni
Broń boczna i egzotyki udostępnione zostaną w II fazie testów
- Karabinki szturmowe – zwiększenie obrażeń
- AK-M – 15.8%
- F2000 – 14.3%
- Military AK-M – 13.2%
- Black Market AK-M – 13.2%
- FAL – 12.0%
- FAL SA-58 – 12.0%
- FAL SA-58 Para – 12.0%
- SOCOM Mk 16 – 11.4%
- Tactical Mk 16 – 11.4%
- Mk 16 – 11.4%
- AUG A3-CQC – 11.2%
- Honey Badger – 10.9%
- FAMAS 2010 – 10.6%
- ACR – 9.7%
- ACR-E – 9.7%
- Military G36 – 9.5%
- G36 C – 9.5%
- G36 Enhanced – 9.5%
- Carbine 7 – 7.6%
- Military P416 – 7.4%
- Custom P416 G3 – 7.4%
- Police M4 – 6.8%
- CTAR 21 – 6.2%
- LMG
- Zwiększenie obrażeń
- Classic M60 – 12.5%
- Classic RPK-74 – 12.4%
- Military RPK-74 M – 12.4%
- Black Market RPK-74 E – 12.4%
- Military M60 E4 – 9.2%
- Black Market M60 E6 – 9.2%
- Military L86 LSW – 8.5%
- Custom L86 A2 – 8.5%
- IWI NEGEV – 2.6%
- Stoner LAMG – 2.0%
- Bez zmian
- M249 B
- Tactical M249 Para
- Military MK46
- MG5
- Zmniejszenie obrażeń
- Infantry MG5 o 3.2%
- Zwiększenie obrażeń
- MMR
- Zwiększenie obrażeń
- Model 700 – 14.9%
- Hunting M44 – 13.5%
- Classic M44 Carbine – 12.5%
- G28 – 11.4%
- SOCOM Mk20 SSR – 9.3%
- SR-1 – 8.6%
- Custom M44 – 8.1%
- M700 Tactical – 8.1%
- M700 Carbon – 8.1%
- Covert SRS – 6.0%
- SRS A1 – 6.0%
- Zmniejszenie obrażeń
- Surplus SVD o 2.9%
- Paratrooper SVD o 2.9%
- Zwiększenie obrażeń
- Karabiny
- Zwiększenie obrażeń
- UIC15 MOD – 21.6%
- 1886 – 21.3%
- LVOA-C – 12.1%
- M1A CQB – 10.7%
- Lightweight M4 – 10.5%
- SIG 716 CQB – 8.7%
- SIG 716 – 6.7%
- ACR SS – 3.7%
- Bez zmian
- SOCOM M1A
- M16A2
- Zmniejszenie obrażeń
- USC .45 ACP o 2.8%
- Urban MDR o 5.5%
- Military Mk17 o 11.8%
- Police Mk17 o 11.8%
- Classic M1A o 12.6%
- Zwiększenie obrażeń
- SMG – zwiększenie obrażeń
- Tommy Gun – 38.8%
- PP-19 – 29.6%
- Enhanced PP-19 – 29.6%
- MP7 – 27.5%
- MPX – 20.8%
- M1928 – 20.0%
- P90 – 15.6%
- Converted SMG-9 – 15.8%
- Black Market T821 – 15.4%
- Police T821 – 15.4%
- Vector SBR .45 ACP – 14.7%
- CMMG Banshee – 12.5%
- Police UMP-45 – 12.0%
- Tactical UMP-45 – 12.0%
- AUG A3 Para XS – 11.8%
- Enhanced AUG A3P – 11.8 %
- Tactical AUG A3P – 11.8%
- Converted SMG-9 A2 – 11.6%
- MP5A2 – 10.0%
- MP5-N – 10.0%
- MP5 ST – 10.0%
- Tactical Vector SBR 9mm – 5.9%
- Strzelby – zwiększone obrażenia
- M870 Express – 23.3%
- Military M870 – 23.3%
- Custom M870 MCS – 23.3%
- Super 90 – 23.2%
- Marine Super 90 – 23.2%
- Tactical Super 90 SBS – 23.2%
- SASG-12 – 21.3%
- Tactical SASG-12 K – 21.3%
- Black Market SASG-12 S – 21.3%
- SPAS-12 – 18.6%
- KSG Shotgun – 9.0%
ZMIANY W ZESTAWACH
Asy i Ósemki
- Główny talent – Mina pokerzysty (obracasz dodatkową kartę przy trafieniach w głowę)
- Ten talent z plecaka jest teraz efektem bazowym
- Nowy talent na plecaku – As w rękawie
- Zwiększa jeden dodatkowy strzał kiedy odsłaniasz karty w ręku
Grot Włóczni
- Główny talent (PvE)
- Bonus do obrażeń od broni ze Zwiadu Ofensywnego działa teraz po zadaniu obrażeń bronią specjalistyczną, a nie po zabójstwie
- Główny talent (PvP)
- Bonus do obrażeń od broni ze Zwiadu Ofensywnego działa teraz po zadaniu obrażeń granatem, a nie zabójstwie granatem
- Talent na plecaku (nowy)
- Popisowy ruch – Zwiększa obrażenia broni specjalistycznej o 20% i podwaja ilość amunicji specjalistycznej generowanej przez Zwiad Ofensywny
Uszkodzenie systemu
- Główny talent – Protokół hakowania
- Teraz prócz 50% premii do pancerza, naprawia także 20% pancerza
Wyposażenie bojowe Strzelców
- Talent główny – zredukowano ilość kumulacji traconej przy niecelnych strzałach z 3 na 2
- Talent na plecaku
- Nie zmniejsza ilości poziomów kumulacji traconych przy niecelnych strzałach
- Zwiększa obrażenia od broni na ilość „Ryzyk Strzelca” z 0,5% do 0,65%
Obowiązująca dyrektywa
- Główny talent
- Amunicja grzybkująca nie jest upuszczana przez zabitych przeciwników będących pod wpływem efektu statusu, ale zamiast tego jest automatycznie dodawana do aktywnej broni
- Talent na plecaku – Specjalista urazowy
- Wydłuża trwanie efektu krwawienia o 50% i obrażenia od krwawienia o 100%
- Zwiększa bonus do przeładowania broni za 3 elementy zestawu z 20% na 30%
ZMIANY W MARKACH
Overlords Amaments
- 2 szt. – zwiększono bonus celności z +10% na + 20%
Douglas & Harding
- 2 szt. – zwiększono bonus do stabilności z +10% na +20%
- 3 szt. – zwiększono bonus do celności z +10% na +20%
Fenris Group AB
- 2 szt. – zwiększono bonus do przeładowania broni z +10% na +20%
- 3 szt – zwiększono bonus do stabilności z +10% na +20%
ZMIANY W TALENTACH
- Przywództwo – Bonus do pancerza zwiększony z 12% na 15%.
- Nadciągająca śmierć – Nie trafia na cooldown gdy nie ma w pobliżu wrogów na których można nałożyć status. Nałożone efekty statusu teraz prawidłowo kopiują właściwe obrażenia i czas trwania.
- Kolec – Czas trwania zwiększonych obrażeń od umiejętności wydłużono do 15 sekund
- Reformacja – Czas trwania bonusu do naprawiania zwiększono z 8 na 15 sekund
PVP
Jest to pierwszy rok w walce z krótkim czasem zabicia (TTK) w PvP. Dodatkowych zmian spodziewać się można w fazie II testów.
Globalne modyfikatory
- Zwiększono obrażenia MMR o 12%
- Zmniejszono globalne obrażenia od broni w PvP o 20%
- Zmniejszono obrażenia od karabinków szturmowych o 15%
- Zmniejszono obrażenia od karabinów o 5%
- Zmniejszono obrażenia od SMG o 10%
Modyfikatory umiejętności
- Zmniejszono obrażenia od krwawienia zadawane przez Ul Żądło, Wieżyczkę Artyleria oraz Wybuchowe miny poszukujące o 75%
Specyficzne bronie
- Zwiększono obrażenia w PvP dla strzelb z podwójną lufą o 10%
- Zmniejszono obrażenia od Zarazy w PvP o 10%
- Zmniejszono obrażenia klasycznego M1A o 5%
W TU10 wzmocnione zostaną karabinki szturmowe, pistolety maszynowe oraz strzelby. By zapobiec nadmiernej mocy w PvP, trzeba było obniżyć ich modyfikatory obrażeń w PvP.
Dodatkowe zmiany, które trafią na PTS w fazie II
Dylemat Negocjatora
- Zmniejszono zasięg, w którym oznaczone cele mogą zadawać sobie obrażenia przy trafieniu krytycznym
- Dodano wizualną informację zwrotną na interfejsie użytkownika, gdy znajdzie się on w zasięgu oznaczonego celu.
Cesarska Dynastia
- Nie nakłada automatycznie statusu podpalenia na najbliższego przeciwnika w zasięgu;
- Wymaga utrzymania zasięgu i linii wzroku przez 3 sekundy między posiadaczem kabury, a najbliższym wrogiem zanim efekt podpalenia zostanie nałożony;
- Dodano wizualna informację zwrotną pokazująca promień działania w PvP oraz linię wzroku pomiędzy posiadaczem kabury, a najbliższym wrogiem.
Zaraza
- Efekt obrażeń z Plagi Wygnańców nie aktywuje już białego debuffa z True Patriot naprawiającego pancerz.
—
Dajcie znać co sądzicie o tych zmianach i czy mieliście nadzieję na coś innego.
Rozczarowujące dla mnie jest minimalne zwiększenie obrażeń mojego ulubionego Ctara. Cóż, trzeba będzie pograć i zobaczymy. No i zwiększy się TTK w DZ, czyli takie lamusy PvP jak ja nie będą miały szansy na wygranie walki.