Ewidentnie zmiany, które trafiły do New World na początku czerwca nie były ostatnimi przed rozpoczynającymi się w lipcu beta testami. Kilka dni temu wersja alfa doczekała się kolejnych.
Tym razem skupiono się na dodaniu nowych misji, wprowadzeniu zmian w wypowiadaniu wojen o terytoria oraz uprzyjemnieniu rozgrywki PvP. Prócz tego po raz kolejny zbalansowano ilość zarabianych punktów doświadczenia, ulepszono wygląd elementów wyposażenia oraz system tytułów, a także wprowadzono multum zmian w rzemiośle.
Poniżej zamieszczam listę tych najważniejszych zmian.
Ogólne
- Dodano dwa nowe rodzaje misji frakcyjnych PvE: Zabójstwa, czyli likwidacje konkretnych celów, a także Elitarne, które wysyłają graczy do walki z najgroźniejszymi złoczyńcami Aeternum.
- O 20% zmniejszono koszt Azothu podczas szybkiej podróży.
- Nagrody za inwazję, są teraz powiązane z wynikiem gracza.
Wypowiedzenie Wojny
- By móc wypowiedzieć wojnę, kampania musi wnieść co najmniej 10% całkowitego wpływu wymaganego do postawienia terytorium w stan konfliktu. Jeśli żadna kampania nie uzyska 10%, to tylko wtedy wojnę wypowiedzieć będzie mogła dowolna gildia.
- Jeśli więcej niż jedna kompania wypowie wojnę temu samemu terytorium podczas konfliktu, wielkość wpływów, które gildia wniosła do konfliktu zwiększa jej szansę na wybór.
PvP
- Zmniejszono utratę wytrzymałości ekwipunku w wyniku śmierci podczas walki PvP;
- Zwiększono ilość punktów doświadczenia otrzymywanych za zabójstwa;
- Zmieniono mechanikę odradzenia w obozach wydłużając czas za każdym kolejnym odrodzeniem, dzięki czemu gracze powinni także odradzać się w osadach.
Postęp postaci
- Zmniejszono o 20% liczbę punktów doświadczenia wymaganych do awansowania na wszystkich poziomach powyżej poziomu 7.
- Podwojono liczbę punktów doświadczenia z powtarzalnych zadań związanych z Ekspedycjami.
- Ulepszono projekty miejskie poprzez balans nagród, ilość materiałów potrzebnych do ukończenia projektu oraz dodając większy wybór misji.
- Zbalansowano ilość zarabianych punktów doświadczenia w zbieractwie, tkactwie i garbarstwie, tak by profesje te lepiej się uzupełniały.
- Dodano nowe wyglądy do broni i pancerzy.
- Z przeciwników Zagubionych (Lost) wydzielono Utopionych, którzy otrzymali własny styl upuszczanego przez nich wyposażenia.
- Dodano nowe bronie otrzymywane z przeciwników Dynastii.
- Dodano nowe elementy wyposażenia z ciekawym wyglądem, które można otrzymać po zabiciu przeciwników w Aeternum, wliczając w to strój XVII wiecznego pszczelarza.
- Ulepszono nagrody z Ekspedycji.
- Do elitarnych lokacji dodano odzież z profitami związanymi z profesjami rzemieślniczymi.
- Zarówno wytworzone, jak i otrzymane po zabiciu przeciwników wyposażenie, może teraz posiadać profity związane z umiejętnościami.
- Otrzymane wyposażenie można rozłożyć na części otrzymując jedynie złoto i elementy naprawcze.
- By zbalansować ekonomię, wprowadzono kilka zmian w sklepach frakcyjnych, usunięto elementy rzemieślnicze, dodano specjalne przedmiotów pozwalające na zmianę atrybutów na wyposażeniu frakcyjnym, a także zbalansowano ceny wszystkich przedmiotów.
Rzemiosło i zbieractwo
- Dodano możliwość łączenia klejnotów z niższego poziomu w wyższy.
- Zbalansowano koszt zestawu naprawczego, poprzez zmniejszenie ilości elementów naprawczych wymaganych do wytworzenia.
- Zwiększono koszt przetwarzania surowca dla IV i V poziomu odpowiednio o 50% i 100%.
- Usunięto potrawy dające bonusy profesji z pojemników z wyposażeniem, jakie można znaleźć w świecie.
Tytuły i osiągnięcia
- Usunięto część tytułów, a większość z tych co została będzie można zdobyć tylko dzięki trudniejszym osiągnięciom.
- Dodano wybór zaimka (On, Ona, Oni) do interfejsu wyboru tytułu;
- Dodano osiągnięcia Steam.
Balans broni
- Łuk
- zmniejszono wartości modyfikatorów przyspieszenia umiejętności i czas trwania wzmocnień
- Muszkiet
- zmniejszono wartości modyfikatorów przyspieszenia niektórych umiejętności i spowolnienia
- Kostur życia
- Zmieniono oraz zwiększono siłę leczenia niektórych z umiejętności
- Lodowa rękawica
- Zwiększono obrażenia i usunięto odepchnięcie, a także zwiększono czas trwania efektu zmrożenia i niektórych umiejętności czasowych.
Czy to już ostatnie zmiany przed premierą gry? Nie sądzę.
Beta testy New World ruszają 20 lipca, a na premierę trzeba poczekać do 31 sierpnia, więc sądzę, że do tego czasu usłyszymy jeszcze o jakichś zmianach, a może nawet otrzymamy niespodziankę w postaci niezapowiedzianych wcześniej nowości?
Widać że słuchają sie graczy i próbują zbalansować grę tak by grało się dobrze zarówno PvP jak i PvE. Ja osobiście nie moge się doczekać kiedy będe mógł sie zagubić w Aeternum na długie miesiące.