Sporo się dzieje w ostatnim czasie w studio Intrepid, które tworzy MMO Ashes of Creation. Powiększono zespół do ponad 200 osób, zniesiono NDA na komentowanie o stanie alfa testów, a do tego studio opuścił jeden z głównych projektantów, którego możecie także kojarzyć z Everquest 2 – Jeffrey Bard.
W ostatnich dniach opublikowano także kilka ciekawych materiałów filmowych z alfa testów, które rzucają nieco więcej światła na rozgrywkę i jak będzie ona wyglądać. To nadal wczesne testy, więc wiele rzeczy z pewnością zostanie ulepszonych.
Obecne alfa testy skupiają się na oblężeniach, a konkretnie na ich optymalizacji, gdyż developerzy chcieliby, by docelowo w walkach brało udział nawet 500 osób. I to właśnie temu poświęcony został najnowszy materiał filmowy.
Pierwsza część filmiku poświęcona jest walce ze światowym bossem, po to by po jego zabiciu otrzymać wzmocnienie, które pomaga obrońcom w oblężeniu. Kolejna część poświęcona została faktycznemu oblężeniu, podczas którego obrońcy muszą obronić kilka różnych punktów kontrolnych (i przetrwać spam miliona wiadomości na ekranie).
Nie wiem jak Wy, ale jakoś nie porwała mnie zaprezentowana rozgrywka. Spodziewałam się chyba nieco więcej na tym etapie produkcji.
Ja tam jestem pod wrażeniem tego że prazy takiej ilości ludzi niebyło widocznych spadków FPS i wszystko działało płynnie mimo że chodziło tylko na 1080Ti. Sam plan oblężenia ciekawy i całkiem fajnie przemyślany.
Walka to kiszka totalna ale to nawet dev’i przyznają że jest do naprawienia. Wszędzie panuje opinia że tu trzeba jeszcze z 2-3 lata ciężkiej pracy zanim to ujrzy release date.
Nie jest to gra dla mnie ze względu na pewnie corowe założenia rozgrywki ale mimo wszystko ciekawi mnie jak się to potoczy.