Jak w każdy drugi czwartek miesiąca Matt Higby oraz Tramell Isaac, czyli osoby dowodzące ekipą Planetside 2, prowadzili program Command Center.
Na początku programy Higby opowiedział nam pokrótce co obecnie dzieje się na serwerze testowym, czyli:
- nowy przepływ walk – zmienione połączenia między bazami oraz przebudowano, usunięto jak i dodano kilka nowych placówek;
- narzędzie do podejrzenia wyglądu broni, kamuflaży oraz innych rzeczy dostępnych ze sklepu Depot;
- nowe wygląd okna ekwipunku (prawdopodobnie w GU08 gracze będą widzieli już pełne statystyki broni, a nie tylko kreseczki)
- nowy interfejs pokazujący obecność graczy z tej samej frakcji jak i wrogów na danym obszarze oraz czas pozostały do przechwycenia bazy.
W następnym tygodniu zobaczymy GU07, a w nim między innymi zmiany w oknie ekwipunku, narzędzie do podejrzenia wyglądu rzeczy oraz ulepszenia w jednostce MAX.
No i teraz przechodzimy do najważniejszego, po raz pierwszy gracze usłyszeli co dokładnie będą robić specjalne nowe zdolności MAX’a. Okazuje się, że opisy zdolności na serwerze testowym nie oddają dokładnie, co te jednostki będą mogły robić, tym bardziej, że nie można ich jeszcze testować. Wszystkie nowe zdolności są bardzo sytuacyjne i mają swoje plusy jak i minusy.
- TR: Lockdown – MAX przytwierdza się do podłoża, ale dzięki temu zyskuje szybsze tempo wystrzałów, prędkość pocisków oraz czas przeładowania broni. Niestety ale podczas użycia tej zdolności kąt używania broni (fire arc) także będzie ograniczony. W wizji developerów MAX’y używające tych zdolności mogą zbudować pewnego rodzaju blokadę dla nadjeżdżających czołgów;
- NC: Riot Shield – wielka osłona pojawiająca się z przodu MAX’a, ale niestety z racji tego, że jest przed nim osłona, nie będzie mógł on używać broni. Zdolność ta ma służyć głównie do tego, że MAX używając tej osłony może np. wedrzeć się do budynku, a za nim podąża osłonięta piechota;
- VS: Zoe Module – w czasie używania tej zdolności MAX nie tylko będzie zadawać większe obrażenia, ale również jego zręczność, szybkość (troszkę szybciej niż piechota) oraz uniki (avoidance) zostaną zwiększona. Czyli można powiedzieć, że to taka stancja ofensywna. Niestety, ale obrażenia zadawane MAX’om używającym tej zdolności będą znacznie większe.
Poza tymi zdolnościami, wszystkie jednostki MAX dostaną nową pasywną zdolność: „tryb transportu” (Transport Mode). Polegać to będzie na tym, że im dłużej MAX biegnie, tym staje się szybszy osiągając prędkość pojazdów.
W GU08 zobaczymy pojazd Buggy, który to niedługo trafi na serwer testowy. Buggy to pojazd 3-osobowy: kierowca, strzelec oraz siedzenie pasażera na którym będzie mógł podróżować MAX.
A oto inne ciekawski, które zobaczymy w grze i nad którymi pracują obecnie developerzy:
- kiedy zostanie dodany nowy kontynent Hossin to będzie na nim już nowy przepływ walk;
- implanty, które zobaczymy być może już w GU08 – czyli rożnego rodzaju urządzenia dające graczowi pewne dodatkowe możliwości, np.: ulepszony słuch, który pozwoli graczowi zobaczyć ikonę strzelającego przeciwnika na mini mapie;
Kolejnym punktem programu było streszczenie pierwszego eventu MLG (e-sport) na którym obecna była ekipa Planetside 2 (10:00 – 14:00). Przez dwa dni ekipa prezentowała grę Planetside 2 publiczności obecnej na zawodach ligi MLG.
httpv://www.youtube.com/watch?v=k7GC5JMVqHk
Po raz kolejny (15:10) zaprezentowano silnik ForgeLight oraz krótki wywiad z dyrektorem technicznym Ryan Elamem, który przez wiele lat był programistą SOE.
No i oczywiście czas na filmy stworzone przez fanów. Z kilkunastu pokazanych mi osobiście ten najbardziej przypadł do gustu, może dlatego, że oglądałam go już wczoraj no stworzony jest przez gracza ZoranTheBear, który potrafi stworzyć naprawdę fajne filmy.
httpv://www.youtube.com/watch?v=GdSIzEwy_yQ
No i oczywiście zapomniałam dodać najważniejszą rzecz, która pokazywana jest w każdym odcinku Command Center – concept art! Poprzednim razem była to kusza, a tym razem tajemniczy pojazdu VS:
Filmik dobry, a co do buggy już się nie mogę doczekać.
Coś czuję, że na początku te umiejętności MAX-ów nie będą dobrze zrównoważone, ale mam nadzieję, że szybko się z tym uporają.
Kiedy ciasto? 😀
przeczytaj jeszcze raz, bo o zaktualizowałam o informację o implantach 😀
Co prawda MAX’em nie gram ale chętnie wdarł bym się do bazy za nimi albo ukrywał się za nim strzelając z Phoenixa 🙂
Implanty też fajne 😀 na pewno każdy znajdzie coś do siebie 😛 choć myśl że Infiltratorzy będą mogli podejść do mnie od tyłu nie robiąc hałasu (jeśli taki implant będzie) mnie przeraża 😀 ale sam chętnie bym wypróbował taki z lepszym słuchem 🙂
Mi najbardziej podoba się „transport mode”. Ciekawy jestem jak mocna będzie ta tarcza, albo jak długo będzie działać i czy będzie można się bronić przed ogniem z pojazdów. Najbardziej bym chciał jakąś nową broń dla NC MAX przeciwko piechocie na średni i daleki dystans.
a już myślałem że tarcza dla naszego maxa będzie coś typu heavy… Ale cóż poradzisz