Pierwsze informacje na temat daty, kiedy faza I optymalizacji gry trafi na serwery Live mówiły o „końcu października”. Data ta została opóźniona na 6-ty listopada, który wypada w dniu jutrzejszym. Czy rzeczywiście w dniu jutrzejszym czeka nas aktualizacja serwerów Live, czy jednak ze względu na ciągle występujące błędy na serwerze testowym, aktualizacja ta zostanie ponownie przesunięta w czasie?
Wczorajszy post Ryana Elama, dyrektora technicznego, który na forum Planetside 2 ukrywa się pod nickiem codeForge, zaczyna się od słów:
’Więc pierwsza aktualizacja podnosząca wydajność gry jest w fazie końcowej i wciąż mamy nadzieję, że dopniemy wszystkiego jeszcze w tym tygodniu.’
Niby optymistycznie, ale jednak jakoś mam nieodparte wrażenie, że możemy się jednak nie doczekać tej aktualizacji w tym tygodniu…
’Rezultaty są fantastyczne i nie możemy się doczekać, kiedy będziecie mogli uzyskać lepsze FPS na waszych monitorach.
Jak już wspominałem wcześniej, jeśli zdecydujemy w ostatniej chwili, że aktualizacja ta nie jest jednak wystarczająco dobra, to ją opóźnimy. W tym momencie ciężko pracujemy, aby rozwiązać wszystkie występujące obecnie problemy.
Na pewno nie dalibyśmy rady tego zrobic bez Waszej pomocy. Wasz czas, reporty o błędach, posty na forum były bardzo konstruktywne i najlepsze jakie mielismy od czasu Bety, co pozwoli nam na stworzenie jeszcze lepszego produktu. Bez względu na to, jak duzy jest nas wewnętrzny zespół do testowania, nie możemy jednak konkurować z dziesiątkami tysięcy graczy, którzy to robią. Bardzo dziękujemy.
W tej chwili moglibyśmy bardzo skorzystać z Waszej pomocy w kwestii 'hitching’, którego doświadczają niektórzy gracze.
Chcę podkreślić co rozumiemy pod słowem 'hitching’. Jest to moement kiedy wasza gra zamraża się na sekundę lub więcej. Nie mówię tu o lagu, gdy widzicie rzeczy tak jakby wydarzyły się w przeszłości, czy też gdy komuś zajęło dużo czasu by umrzeć lub użyć medkit, itd. 'Hitching’ to moment kiedy Wasz komputer blokuje się na sekundę lub więcej.
Jeśli w ciągu najbliższych kilku dni moglibyście udać się na serwer testowy i zareportować nam to zjawisko gdy pojawi się u Was byłoby fantastycznie. Mamy nadzieję, że dzięki kolekcji waszych anegdot będziemy mogli stworzyć powtarzalny test, który wyłapie ten problem.
Wiemy, że problem występuje rzadko, ale nadal chcemy go znaleźć, ponieważ jest do bani. Jest to szczególnie widoczne, gdy poza tym błędem gra działa sprawnie i szybko.’
Lepiej żeby dopieścili do końca ten patch, bo będzie nie wesoło jak znowu będzie 2 tuziny bugów.
Nie miałem tego typu zdarzeń opisywanych nazwą „hitching”. Natomiast często zdarzają mi się sytuacje opisywane już wcześniej dotyczące przesunięcia widma fizycznego postaci. Np. ginę już po schowaniu się w spawnroom’ie albo po wbiegnięciu za róg – mówię o zauważalnym zmysłami opóźnieniu w reakcji kierowanej przeze mnie postaci. Ma to również inny nieciekawy aspekt – czasami dosłownie w ułamku sekundy ginie się od ognia wybiegającego zza rogu gościa, bo w momencie kiedy ja widzę że on rozpoczyna ogień w moim kierunku w rzeczywistości prowadzi już ogień od sekundy. W efekcie program zlicza trafienia mojej postaci jako natychmiastowe i generuje dziwny efekt dźwiękowy, podobny do zlewającego się w jeden dźwięku trafiających pocisków. wbrew pozorom dosyć często mi się trafia że ginę w ten sposób. Zastanawiam się czy nie jest powodem realne opóźnienie jakie następuje w wyniku tego, że gram na serwerach SOE które są w Stanach, a nie na ProSieben w Niemczech.
A na jakim serwerze grasz?
Miller
http://youtu.be/n3fUok2AoaU proszz…
Miller stoi w Europie, podobnie jak Ceres, Cobalt i Woodman 🙂
Po obejrzeniu filmu podesłanego przez Bociana już jestem zorientowany w temacie. A że Miller jak mówi Kinya stoi w Europie, to znaczy że np. gracze z USA mogą mieć większe problemy niż my. Tak więc nie ma znaczenia czy konto się założyło na SOE czy na ProSieben, to wybór serwera determinuje czy gra się na serwerach europejskich czy na tych w USA. Dzięki za info.
jak to zobaczy Skaramanga to będzie coś w stylu: „mówiłem, że na mikołaja się wyrobią” 😀
Tylko czy aby na mikołaja 2013?
to się okaże 😉
mówiłem, że na mikołaja się wyrobią ^^
😀