Podczas gdy część graczy The Division 2 z niecierpliwością wyczekuje lutowej aktualizacji TU7, zdecydowana większość z pewną dozą niepewności oraz zaciekawieniem przygląda się zmianom, jakie wprowadzone zostaną do gry w późniejszym czasie.
W ostatnim State of the Game, czyli prawie-cotygodniowym programie ekipy The Division 2 poświęconym bieżącym problemom, aktualizacjom oraz planom, skupiono się na zmianach jakie wprowadzone zostaną do systemu łupów oraz losowości statystyk.
Po prawie roku od premiery i zbieraniu opinii użytkowników na temat rozgrywki, developerzy mają wiele pomysłów na to, jak ulepszyć co niektóre problematyczne systemy. Mimo wielkiej chęci szybkiej zmiany co niektórych systemów, to nie mogą one być wprowadzane stopniowo. I dlatego też, kolejna aktualizacja po TU7, może być sporym wstrząsem dla graczy The Division 2. To właśnie wtedy wszystko się zmieni…
Aktualizacja ta bowiem, nie tylko całościowo zmieni dostępne wyposażenie, ale także statystyki, modyfikacje oraz wprowadzi poważne zmiany w rekalibracji i umiejętnościach. By jednak gracze mieli co robić (i gdzie „farmić” nowe wyposażenie), aktualizacja ta doda także mnóstwo nowej zawartości – o której na razie twórcy nie chcą mówić, a także podniesie maksymalny poziom wyposażenia.
No dobrze, to przyjrzyjmy się zapowiadanym zmianom, mając w pamięci, że przedstawione poniżej rzeczy pochodzą z wersji developerskiej i ich ostateczna wersja może ulec zmianie.
Cele nowego systemu:
- Intuicyjność – gracze będą w stanie spojrzeć na daną rzecz i ocenić ją, bez konieczności zajrzenia w arkusz Excela;
- Głębia – wyposażenie powinno posiadać synergię i różnego rodzaju możliwości połączenia, tak by różne zestawy były nadal interesujące;
- Satysfakcja – kiedy otrzymuje się dobre łupy, gracze czuja satysfakcję;
- Przejrzystość – nowy system skupia się bardziej na tym co widać gołym okiem, a nie ukrytych mechanikach;
- Logiczne zestawy – gracze nie powinni być powstrzymywani tworząc swój wymarzony zestaw, tym że nie mają wystarczającą ilość atrybutów by odblokować jakiś talent;
- Role w grupach – nowy system kładzie większy nacisk na synergie grupowe i liczne wzmocnienia, a także na wyznaczone w grupach role.
Poniżej zmiany najważniejsze zmiany, jakich możemy się spodziewać:
BRAK BUDŻETU
Nowy system łupów usunie z przedmiotów system budżetu, który w tej chwili ogranicza statystyki. Dzięki tej zmianie, wszystkie statystyki na danym przedmiocie będą mogły mieć najwyższe wartości (tzw. „god-roll”).
PODSTAWOWE ATRYBUTY
Atrybuty podstawowe to nowy system, który pojawi się na przedmiotach i bardzo przypomina działanie statystyk Broń Palna/ Wytrzymałość/ Elektronika z The Division 1.
Każdy element wyposażenia posiadać będzie jeden z trzech atrybutów podstawowych:
- + % do obrażeń broni
- + 1 poziom umiejętności (o tym developerzy rozmawiać będą za tydzień)
- pancerz
Atrybuty podstawowe będą jedynym sposobem na uzyskanie tych statystyk, więc gracze będą musieli dokonać wyboru, które z nich są dla nich najważniejsze.
Na przykład: mając 6 atrybutów związanych z pancerzem, Agent będzie zadawał o wiele mniej obrażeń, niż gracz mający 6 atrybutów zwiększających obrażenia od broni. Z drugiej strony, Agent inwestujący w obrażenia, będzie miał mniejszą ilość życia, od tego który wybrał pancerz.
Warto dodać, że podstawowe atrybuty będą określane przez markę (zestaw), a także, że będzie można je skalibrować.
TALENTY
W nowym systemie ekwipunku Talenty będą mieć nieco inne role niż dotychczas:
- Definiujące – będą mieć wpływ na wyposażenie;
- Wzmacniające – zwiększają statystyki (np. obrażenie broni);
- Bez wymagań – aktywacja talentu nie będzie zależeć od posiadanych statystyk.
Poza tym w nowym systemie talenty będzie można znaleźć jedynie na kamizelce oraz plecaku, inne elementy wyposażenia zostały ich pozbawione. Zmiana ta NIE będzie dotyczyć przedmiotów egzotycznych.
Synergie grupowe
Jednym z celów wprowadzanych zmian, jest położenie większego nacisku na synergie grupowe. Nowe talenty będą promować także podział na role w grupach, dzięki czemu będzie można specjalizować się w leczeniu (naprawianiu) lub też „tankowaniu” przeciwników.
Dla przykładu:
- Talent „Przywództwo” daje drużynie bonus do pancerza podczas wykonywania ruchu od osłony do osłony. Ilość tego pancerza zależeć będzie od ilości pancerza osoby, która aktywowała talent.
Oczywiście użytkownicy preferujący rozgrywkę Solo, nadal znajdą talenty, które skupią się na wzmocnieniu pojedynczego gracza.
Przykład wyposażenia
Ekipa The Division 2 zaprezentowała także przykładowy zestaw wyposażenia złożonego z elementów markowych:
- Wszystkie przedmioty mają jeden podstawowy oraz dwa normalne atrybuty;
- Sloty na modyfikacje widoczne są jedynie na masce, plecaku i kamizelce;
- Talenty dostępne są jedynie na plecaku i kevlarze.
ZESTAWY
Marki
Ekipa The Division 2 przyjrzała się statystykom wszystkich istniejących marek i zdecydowała się wprowadzić nieco zmian:
- Elementy markowe będą bardziej dostosowane do stylu rozgrywki;
- Będzie możliwa większa ilość kombinacji pomiędzy markami;
- Marki niezbyt popularne obecnie wśród graczy, otrzymają nowe atrybuty, bo to by uczynić je bardziej interesującymi.
Praktycznie wszystkie zestawy zostały zmienione, zachowując swoje główne zastosowanie.
Zestawy będą mieć bonusy za 2-, 3- i 4 elementy. A dodatkowo kamizelka oraz plecak będą mieć specjalne nowe talenty wzmacniające.
Talenty wzmacniające (amplification)
Kiedy gracze wyposażą kevlar lub plecak z zestawów, poświęcą dwa normalne talenty. By to zrekompensować, zestawy posiadać będą specjalne talenty wzmacniające, które zwiększą ich wydajność.
INTERFEJS
Wraz z nowym systemem łupów, otrzymamy także nowe sposoby oceny jakości przedmiotu.
Każdy atrybut będzie mieć widoczny pasek, który pokazuje ile jeszcze brakuje by uzyskać idealny wynik. Dodatkowo, statystyka posiadająca maksymalna wartość, zostanie podkreślona pomarańczowym kolorem.
Także przy stole do rekalibracji, będzie widać wartości maksymalne.
MODYFIKACJE
Zmiany nie ominą także modyfikacji. Nadal będą one dostępne, ale:
- posiadać będą tylko jedną statystykę;
- podobnie do elementów wyposażenia, także tutaj dodano pasek pokazujący jakość statystyki;
- Sloty na modyfikacje znajdować się będą tylko na masce, kamizelce oraz plecaku.
PRZEDMIOTY NAZWANE
Przedmioty nazwane nadal będą obecne w grze i zgodnie ze słowami developerów, ich ilość znacznie wzrośnie.
Jednak nie ominą ich zmiany. Z racji tego, że talenty będą dostępne jedynie na plecaku i kamizelce, to w przypadku innego nazwanego elementu, jedna ze statystyk będzie miała wyższą wartość. Dzięki temu przedmioty nazwane nadal będą lepsze niż ich normalne odpowiedniki.
PRZEDMIOTY EGZOTYCZNE
Podczas gdy normalny ekwipunek ma talenty tylko na plecaku i kamizelce, egzotyki wciąć posiadać będą talent bez względu na to do jakiego slotu są przeznaczone (np. rękawiczki BTSU).
Decydując się na wyposażenie egzotycznego plecaka lub kamizelki, gracze rezygnują z podstawowych talentów, ale talenty egzotyczne będą rekompensować tę stratę.
INNE ZMIANY
- Zmiana w systemie łupów, to także zmniejszenie ich ilości, ale zwiększenie jakości – dzięki temu, każdy element powinien być interesujący;
- W momencie wprowadzenia nowego systemu, dotychczasowe wyposażenie ulegnie zmianie:
- Przedmioty nazwane nada będą nazwane;
- Egzotyki i Zestawy nadal będą egzotykami i zestawami, tyle, że zostaną zmienione.
- Usunięto statystykę „Obrażenia zadawane wrogom elitarnym”
- Celem jest by gracze tworzyli zestawy zadające wysokie obrażenia wszystkim przeciwnikom i nie zabijali elitarnych szybciej niż tych słabszych.
- Po wprowadzeniu zmian, statystyka ta na obecnie posiadanych przedmiotach zmieniona zostanie na inną ofensywna statystykę.
- Usunięto statystykę „% do Pancerza”
- Atrybut ten nadal będzie obecny w grze, ale głównie jako bonus przy wyposażeniu niektórych marek.
OPINIA
Nie wiem jak Wy, ale ja uważam, że to zapowiedź bardzo dobrych i potrzebnych zmian. W końcu zbieranie łupów będzie mieć znaczenie, a do tego prawdopodobnie wzrośnie wyzwanie.
Z racji tego, że podczas streamu developerzy kilkakrotnie wspominali o statystyce „Ochrona przed zagrożeniami” zgaduję tylko, że może ona mieć spore znaczenie w przyszłości. Nadciągający najazd „Odlewania” może naprawdę być sporym wyzwaniem, co mnie bardzo cieszy.
Dajcie znać w komentarzach poniżej co sądzicie o tych zapowiedziach.
Jeśli jesteście negatywnie nastawieni co do tych zmian, to poniżej filmik, który może Wam poprawić humor 😀
Czeka nas „wietrzenie magazynów”. Większość pójdzie do śmieci. Ale to dobrze. Zbieranie zacznie się od nowa.
Zmiany wyglądają obiecująco. Cieszy mnie usunięcie obrażeń dla elit, ich brak pozwoli mam nadzieję tworzyć uniwersalne zestawy do pve i pvp. Czekam z niecierpliwością.