Czy New World ma szansę odbudować zaufanie graczy? Wierzę, że tak się stanie, a marcowa aktualizacja jest krokiem w dobrą stronę.
Owszem, troszkę mnie przerażają niektóre ułatwienia, ale całe szczęście nie dotyczą one walk z przeciwnikami. Lutowe zmiany, takie jak bardzo tanie przenoszenie się pomiędzy najdalszymi zakątkami Aeternum, czy też niskie podatki za posiadane domy były zdecydowanie dobrą zmianą. Jednak marzec też zaskakuje wieloma zmianami, które jeszcze bardziej ułatwią życie zbieraczom i rzemieślnikom.
Zapowiadana od dawna, testowana przez kilka tygodni (co pewnie i tak nie uchroni nas przed błędami) aktualizacja Heart of Madness, zadebiutuje już we wtorek, 29 marca. Serwery New World wyłączone zostaną o godzinie 14:00 na około 2 godziny – trzymam kciuki, by wszystko poszło zgodnie z planem.
Poniżej znajdziecie listę najważniejszych nowości oraz zmian.
WĄTEK GŁÓWNY I EKSPEDYCJA SERCE BURZY
Czas na zakończenie opowieści związanych z Isabellą i skażeniem. Finałową linię questów dostaniecie w przy posterunku w Strzaskanej Górze i zabierze Was ona do Myrkgardu, do ekspedycji Serce Burzy.
Ekspedycja ta jest zalecana dla graczy na 60. poziomie, którzy mają biegłość na poziomie 550-570.
NOWA BROŃ: GARŁACZ
Garłacz to broń dystansowa charakteryzująca się dużą mobilnością, która może zadawać znaczne obrażenia podczas ataków na bliskim i średnim zasięgu.
To pierwsza broń, której obrażenia skalują się zarówno od poziomu siły, jak i inteligencji, dzięki czemu jest doskonałym wyborem także dla magów.
-
Drzewo kontroli jest idealne dla wszystkich, którzy chcą zbliżyć się do wroga i stanąć z nim twarzą w twarz.
-
Drzewo chaosu ma za zadanie utrzymać dystans od wroga i zadawać ataki obszarowe.
NOWE MISJE
- Nowe zadania na Legendarny Garłacz do wzięcia w Czarnej Łusce. Odblokowują się one po osiągnięciu poziomu 60 na postaci i maksymalnego poziomu na broni.
- Nowe solowalne opcje dla misji z wątku głównego, które pozwalają graczom ukończyć misje bez konieczności udania się do Ekspedycji.
- Nowe misje frakcyjne na Skażone Portale.
- Prócz tego dodano Gips jako nagrody za ukończenie questów na poziomie 60 w Strzaskanej Górze, Cuchnącej Wodzie i Czarnej Łusce.
EKSPLORACJA
Dodano nową zawartość w świecie:
- Obrazy Świata – dwie sztalugi do odkrycia w każdym rejonie. Nagrodą jest obraz.
- Gnaciarz, czyli zbieracz łupów – tego stwora można spotkać w każdym regionie i by dostać nagrody, należy pokonać go w 45 sekund. Po tym czasie ucieknie ze swoimi łupami. Dodatkowo, postacie na poziomie 60 otrzymają za pokonanie Gnaciarza gips, a zabicie stwora na 60 poziomie nagrodzi 500 odłamkami Umbralu.
- Myśliwy Śmierdziuch – wałęsa się za dnia po bagnach w Tkackich Mokradłąch i nagradza graczy trzema nazwanymi przedmiotami na 30 poziomie.
- Zapomniany Yeti – stwory te można spotkać w Wielkiej Wyrwie.
- Bezgraniczna Wyspa – przeprojektowano układ oraz zawartość wyspy, na której znajduje się bosman Benjamin na Wyspach Kordelasowych.
- Andrometus w Tkackich Mokradłach – przeprojektowano układ i rozgrywkę.
POPRAWA JAKOŚCI ROZGRYWKI
- Podwojono premię skrzyń magazynowych.
- Zmodyfikowano opisy trofeów.
- Zmieniono utratę trwałości – teraz utrata wpływa tylko na przedmioty wyposażone przez gracza.
- Magazyn – usunięto koszt oraz ograniczenia związane z przesuwanie przedmiotów pomiędzy magazynami.
- Można otworzyć okno wyposażenia gracza podczas biegu!
- Usunięto kolizję postaci w ekspedycjach, inwazji i podczas eksploracji PvE w otwartym świecie.
- Uruchomienie kolejki ekspedycji wymaga teraz tylko jednej osoby przy wejściu.
- Premia zwiększenia prędkości ruchu po drodze jest teraz stosowana wobec graczy używających emotek umożliwiających ruch.
- Wprowadzono nieskończoną amunicję
- Jeśli nie masz amunicji, licznik amunicji nie będzie widoczny przy celowniku, ale będzie można cały czas strzelać z broni.
- Zaktualizowano amunicję:
- T1 nieskończona – obrażenia x1
- T2 żelazo – obrażenia x1,05
- T3 stal – obrażenia x1,10
- T4 gwiezdny metal – obrażenia x1,15
- T5 orichalcum – obrażenia x1,20
- Usunięto wagę amunicji.
- Zwiększono stosy amunicji z 500 na 1000.
- Gracze mogą dołączyć do wojen i inwazji z mapy.
- Zwiększono ilość i jakość nagród za pokonanie bossów na Arenach – dodano także 50 odłamków Umbralu za ukończenie areny.
- Zwiększono ilość i jakość nagród, które gracze otrzymują ze skrzyń z nagrodami z inwazji.
- Zwiększono ilość i jakość nagród, które gracze otrzymują ze skrzyń z nagrodami z wojny.
- Kule strojące na Areny mogą teraz wypaść jako nagroda za pokonanie elitarnych przeciwników z elitarnych lokacji.
- Gracze „poza walką” regenerują teraz 40 punktów życia na sekundę, regeneracja many zwiększona o 100%, a efektywność leczenia z pożywienia zwiększona na 150%.
- Dzienny bonus dla misji frakcyjnych nagradza teraz także 5x żetonami frakcyjnymi.
RZEMIOSŁO I EKONOMIA
- Gracze mogą sprzedać teraz dom i otrzymają zwrot w wysokości 50% kosztu zakupu.
- Zmniejszono ilość materiałów wymaganych do wytworzenia kul strojących na Areny.
- Dodano nowe profity.
- Podczas zbierania surowców można odkryć ukryte skarby, a z nich otrzymamy drobinki, walutę oraz diamentowy gips.
- Codzienne cooldowny resetują się teraz każdego dnia o 5:00 rano.
- Tygodniowe cooldowny resetują się w każdy wtorek o 5:00 rano.
Prócz wymienionych wyżej nowości i zmian, zespół New World naprawił także mnóstwo błędów. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Dajcie znać co sądzicie o tej aktualizacji. Macie w planach wrócić do New World w niedługim czasie, a może nadal gracie – tak jak ja, i macie sporo zabawy?