Minęły już cztery tygodnie od premiery New World i spora część graczy zdążyła osiągnąć maksymalny 60 poziom postaci. No i teraz zaczynają się schody, bo to czas by zacząć zdobywać przedmioty o jak najwyższej klasie wyposażenia, tak by ostatecznie nałożyć na siebie wymarzony zestaw.

To właśnie po osiągnięciu poziomu 60 postaci, przedstawieni zostajemy nowemu systemowi – High Watermark (HWM), który odnosi się do najwyższej klasy wyposażenia naszej postaci, jaką zapamiętuje system. A ponieważ w ostatnich dniach było tak wiele debat związanych z tym systemem i jak konkretnie zdobyć wyposażenie o jak klasie wyposażenia, to developerzy postanowili rozwiać wątpliwości i wyjaśnić na jakich zasadach funkcjonuje ten system.

Podczas zdobywania kolejnych poziomów, klasa naszego wyposażenia (GS – gear score) naturalnie rozwija się wraz z poziomem postaci, więc póki walczymy z wrogami na tym samym lub wyższym poziomie, otrzymujemy łupy, które są dostosowane do poziomu postaci.

Po osiągnięciu poziomu 60 mechanika ta ulega nieco zmianie.

Uzyskujemy wtedy górny limit klasy wyposażenia – Watermark, który stopniowo rośnie w miarę pojawiania się elementów o wyższej klasie wyposażenia. Limit ten związany jest osobno z każdym slotem na pancerz, biżuterię oraz rodzajem broni. Mówiąc prościej: statystyki łupów, które znajdujecie podczas swoich przygód, nie są określane przez poziom postaci, ale przez zapamiętaną przez grę górną klasę wyposażenia z podziałem na sloty (po osiągnięciu poziomu 60 jest to domyślnie 500 GS)

Tylko łupy zdobyte w świecie – z przeciwników i kontenerów – wpływają na zwiększanie  górnej granicy klasy naszego wyposażenia. Nie trzeba nawet podnosić tego przedmiotu, bo jest on automatycznie zapisywany w systemie Watermark. Niestety, przedmioty wytwarzane i kupowane z Faktorii nie mają wpływ na ten system, jednak z pewnością pomogą, gdy zechcecie udać się w bardziej niebezpieczne rejony.

W systemie Watermark nie wszyscy wrogowie i pojemniki są sobie równe.

I podczas gdy zawsze jest mała szansa na wzrost Watermarka po pokonaniu przeciwnika poziomu 60+ lub przeszukaniu kontenera w punkcie orientacyjnym poziomu 60+, każdy poziom powyżej sześdziesiątego lekko zwiększa szansę na prawdopodobieństwo wzrostu HWM. Podobnie pojemniki z nagrodami za wydarzenia (Wojna, Inwazja i Napad na Posterunek) szacują obecny poziom HWM i mają niewielką szansę na jego zwiększenie.

Oznacza to, że chociaż niezawodnie zobaczycie wzrost HWM do 530 GS po pokonaniu wrogów na poziomie 61, szanse na zobaczenie czegoś poza 530 GS od wroga na poziomie 61 są znacznie niższe, niż w przypadku wroga na poziomie 62. Przeciwnicy na poziomie 64+ dość często potrafią nagrodzić wyposażeniem na poziomie 600 GS.

System High Watermark nie jest w pełni losowy.

Za każdym razem, gdy pokonujecie przeciwnika na poziomie 60+ i nie otrzymacie elementu wyposażenia, który zwiększa dany typ HWM, następnym razem jest nieco bardziej prawdopodobne, że otrzymacie element, który go podniesie.

Dodatkowo, niektórzy wrogowie – tacy jak ci z elitarnych punktów orientacyjnych i ekspedycji – mają większą podstawową szansę na upuszczenie przedmiotów, które zwiększają Wasz HWM. Nazwani wrogowie na poziomie 60+ są jeszcze bardziej skłonni do upuszczania przedmiotów zwiększających HWM, a końcowi bossowie Ekspedycji zawsze upuszczają przedmiot, który zwiększa Wasz HWM.

Ekspedycje, ekspedycje…

Niestety, rywalizacja o łupy w zatłoczonych obszarach od najpotężniejszych przeciwników w otwartym świecie nie jest nieoptymalna. Kiedy wiele różnych grup atakuje tego samego wroga, mają małą szansę na lepszy łup.

Jeśli chcecie zmaksymalizować swoje szanse na zwiększenie HWM w bardziej kontrolowanym środowisku, to należy kończyć ekspedycje. Garden of Genesis i Lazarus Instrumentality są pełne elitarnych przeciwników, a finalni bossowie gwarantują, że zobaczcie wzrost Waszej granicy klasy wyposażenia za każdym razem, gdy upuszczą dla Was przedmiot.

By ułatwić graczom udział w ekspedycjach, już niedługo do New World trafi poprawka, która ułatwi wytwarzanie kul strojących (kluczy do ekspedycji i aren), dzięki czemu więcej osób i częściej będzie mogło stawić czoła przeciwnikom w tych najtrudniejszych wyzwaniach.

ŹRÓDŁOForum
Poprzedni artykułI ty możesz stworzyć Frankensteina w Rust
Następny artykułPremiera DLC Deadlands, ESO zmniejsza losowość i dodaje Zbrojownię
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Gotik

Bardzo dziekuje, naprawde przydatna informacja