Dragon’s Prophet to gra o smokach. Nasza postać będzie nie tylko walczyć ze smokami ale także je oswajać, po czym używać ich do walki, zbierania surowców i jako środek transportu.
Auraxia to kraina którą od zarania dziejów rządziły smoki i które zdążyły się rozmnożyć tworząc przy tym naprawdę zaskakująco wyglądających przedstawicieli swojego gatunku.
W czasie webcastu SOE, mieliśmy okazję zobaczyć kilkanaście różnie wyglądających smoków, a to naprawdę niewielka ilość z tych dostępnych do oswojenia.
Gracze rozpoczynają grę z jednym smokiem, ale prawie każdy przedstawiciel „smokowatych” w grze może być przez nas oswojony. Można powiedzieć, że oswajanie smoków to taka mini gra. Naciskające przycisk na którym mamy umieszczony skill do oswajania (zazwyczaj 6) gracz wskakuje na grzbiet smoka i zaczyna się rodeo. Pojawia się mały interfejs na którym widać nas oraz smoka. Naszym zadanie jest utrzymać się na smoku, czyli w środku koła za pomocą klawiszy WASD, dopóki wskaźnik oswajania się nie wypełni (czerwony pasek) i musi to nastąpić zanim skończy nam się czas (żółty pasek po lewej stronie).
Aby oswoić smoka musimy inwestować w charyzmę. Smok który przewyższa nas levelem oraz tzw „ancient”, czyli bardzo rzadki smok, będzie dość ciężki do oswojenia dlatego musimy mieć dość dużo charyzmy. Możemy także osłabić smoka poprzez rozpoczęcie z nim walki, zejście do poziomu oko 20-30% punktów życia i wtedy użycie skilla do oswajania. Jeśli smok ma poziom wyższy od naszego to zawsze możemy poprosić przyjaciół aby pomogli nam w walce, tak byśmy mogli go odpowiednio osłabić.
Smok smokowi nierówny. Nawet przedstawiciele tego samego gatunku mogą znacznie się różnić swoimi statystykami jak i zdolnościami. Dlatego znalezienie tego idealnego smoka z unikalnymi i interesującymi nas skillami może zając nam trochę czasu.
Gracz może mieć w sumie 12 smoków: 6 gotowych do przywołania oraz 6 w smoczym legowisku. Nasza postać może wykorzystywać zdolności smoków gotowych do przywołania i poznamy je po tym, że ikony tych zdolności otoczone są fioletowymi konturami. Niektóre zdolności są dostępne tylko jeśli mamy odpowiedniego smoka, jak na przykład leczenie, a więc by móc używać zdolności leczących na naszej postaci musimy znaleźć odpowiedniego smoka.
I teraz kwestia, która wymaga wyjaśnienia. O ile smoka do latania, czy też jazdy możemy przywołać bez ograniczeń, to smoka do walki możemy przywołać na określony czas. Podobnie jak pasek życia i many, posiadamy pasek określający nam na jak długi czas przywołujemy naszego smoka – charyzma (kolor żółty). W momencie, gdy wyczerpie się charyzma naszego smoka, znika on i możemy przywołać gdy pasek charyzmy wypełni się. W miarę levelowania czas ten możemy wydłużyć poprzez różnego rodzaju ulepszenia tego skilla.
Oswojone smoki, prócz różnego rodzaju zdolności służących do walki mogą także posiadać zdolności przydatne do craftu. Poza tym, smoki możemy wysyłać na różnego rodzaju misje, które mogą ulepszać zdolności nasze, jak i smoka oraz dostarczać nam różnego rodzaju składniki potrzebnych do craftu. Misje te smoki mogą wykonywać zarówno gdy jesteśmy w grze, jak i gdy jesteśmy wylogowani.
Oczywiście gra jest F2P, ale ma swoje ograniczenia. Gdy chcemy smoka wysłać na misje, która zajmie 12 godzin i więcej, to należy się już liczyć z wydaniem Station Cash.
Poza tym, gracz F2P będzie mieć ograniczoną ilość smoków. Owszem 12 smoków posiadanych przez graczy to ilość maksymalna, ale już teraz można zaobserwować „kłódki” na co niektórych slotach, które oznaczają, że trzeba je będzie odblokować z pewnością za SC.
Jedną z nagród jaką otrzymujemy za misje na które wysłaliśmy nasze smoki jest „fodder”, czyli pożywienie dla smoka za pomocą którego możemy zwiększać jego poziom, jak i ulepszać zdolności.
Jednym z ciekawych rozwiązań jest możliwość uczenia zdolności smoków. Załóżmy, że mamy smoka, który ma jedną świetną zdolność, ale reszta nie jest aż taka dobra. W oknie smoka, możemy nauczyć innego smoka tej zdolności, po czym uwolnić smoka, którego nie chcemy już mieć. Niestety, nie wszystkie smoki mają możliwość uczenia innych smoków swoich zdolności…
Dragon’s Prophet z pewnością wygląda bardzo ciekawie na tym etapie bety, a możliwość oswajania smoków zdecydowanie wyróżnia go od innych dostępnych obecnie gier MMO.
Sprwdźcie skrzynki pocztowe. W przyszłym tygodniu stress testy.
Wiem, wszyscy dostali kod, ale ja nie mam zamiaru ściągac calej gry po to by moc się zalogować na 6 godzin 😀
Nie grałem zbyt wiele. Gra ma dziwny system sterowania. Ciężko się przestawić. Mam tylko nadzieję, że nie będzie to kolejny tytuł pay4win. I właśnie te „kłódki” mnie przerażają.
Te „kłódki” miałes do niedawan w EQ kiedy trzeba było odblokowywać (płacić) za dostęp do plecaków.
Będzie ktoś w to grał albo już gra? Jestem pijany i smoki wydaję mi się na tę chwilę atrakcyjne 🙂 jeśli ktoś gra to jakie wrażenia z bety?
jak dostane klucz do bety to pewnie spróbuję, ale nie mam zamiaru wydac tam ani centa i tak naprawdę czekam na eqnext 😀
eqnext to melodia przyszłości i to nie wiadomo jak odległej 🙂
wiem, ale na razie i tak moja główna gra jest eq2 😀
Ja gram. Na obecną chwilę nie ma się co napalać. Jedyną innowacją są smoki i syste sterowania. Mieszanka non-target i tradycyjnego klikania. Postaram się wrzucić kilka screenów. Może osobny dział dla tej gry na forum ?
Jeżeli chodzi o EQnext, nie spodziewam sie zbyt wiele. Gra raczej skierowana będzie do „dzisiejszego”, młodego odbiorcy. Resztę dopowiedźcie sobie sami.
Ostu . ja gram
Jak na chwile obecna nie powala . Grafa taka sobie , wiadomo jak w becie sporo bugów. Walka bazujaca na klikalnych combosach. Jedyna różnica jak Corvus napisał to smoki , ale to raczej za mało by poświecic temu tytułowi wiecej czasu.