Parę godzin temu w piątkowym Friday Night Ops prowadzonym przez Maggie „Luperza” Krohn mieliśmy szansę spojrzeć na znacznie zmieniony Esamir.

FNO_2013_05_24_Esamir drzewa 1Wiele baz zostało zmienionych w przygotowaniu na nowy przepływ walk, który już niedługo zobaczymy na serwerze testowym. Oto pierwsze spojrzenie na mapę Esamir, z tym że połączenia jeszcze nie są dopracowane więc nie przejmujcie się tą pajęczą siecią…

FNO_2013_05_24_Esamir 1W przygotowaniu na te zmiany developerzy musieli przesunąć wiele mniejszych baz oraz zmienić je dopasowując do terenu.

FNO_2013_05_24_Esamir Eli AmpW związku z tym postanowiono znacznie wzmocnić większość baz dodając im wysokie ściany tak aby graczy uchronić przed pojazdami i stworzyć tereny przeznaczone dla walk piechoty.

FNO_2013_05_24_Esamir placowka 2FNO_2013_05_24_Esamir placowkaWśród tych ścian gracze znajdą specjalne miejsca do zaparkowania swoich pojazdów. Oczywiście nie są one w 100% bezpieczne, gdyż wszyscy przeciwnicy będą wiedzieć iż tam właśnie może się znajdować zaparkowany Sunderer z AMS.

FNO_2013_05_24_Esamir ściany

Oprócz tego developerzy postanowili usunąć rożnego rodzaju kontenery stojące w bazach i w ich miejsce pojawia się drzewa oraz skały. Wygląda to świetnie.

FNO_2013_05_24_Esamir nowyFNO_2013_05_24_Esamir natura

Jeśli wysokie ściany oraz drzewa i skały Was nie przekonały do zmian na Esamir, to może pewne małe urządzono zawieszone w powietrzu nad bazami spowoduje, że zaczniecie się zastanawiać jak mogą wyglądać walki w niedalekiej przyszłości.

Oto Dome Shield Emitter:

FNO_2013_05_24_Esamir dome shield emitterCo robi to urządzenie? Otóż w prawie każdej bazie ochraniać ono będzie teren przeznaczony dla walk piechoty. W skrócie oznacza to, że żadne pociski nie przenikną tej osłony zarówno te wystrzelone z zewnątrz jak i z wewnątrz w stronę samolotów. Zanim zaczniecie panikować to samoloty mogą pokonać ta barierę, ale oznacza to, że będą bardzo nisko i narażać się będą na niebezpieczeństwo. Oczywiście samoloty będą mogły wznieść się ponad ta osłonę, która będzie ochraniała w pewnym sensie także je przed piechotą.

Osłona nie zakrywa całej bazy w 100%, samoloty znajda miejsca przez które będą mogły strzelać z dalekiej odległości, ale trzeba będzie dokonywać pewnego rodzaju wyborów. Osłona ta także nie blokuje żołnierzy wyskakujących z Galaxy. Jedyne co blokuje to pociski. I tu jest mały problem… snajperzy. Developerzy próbują rozwiązać teraz problem snajperów. Jednym z pomysłów jest danie snajperom specjalnych pocisków przenikających ta osłonę. Innym pomysłem jest aby wszystkie naboje małego kalibru przechodziły przez osłonę. Z pewnością różnego rodzaju rozwiązanie będą testowane zanim ostateczna wersja trafi na serwery Live.

Oto jak wyglądają co niektóre zmienione bazy na Esamir:

FNO_2013_05_24_Esamir Eisa piechota FNO_2013_05_24_Esamir Eisa placowka FNO_2013_05_24_Esamir Aurora Material FNO_2013_05_24_Esamir Freyer Network 2 FNO_2013_05_24_Esamir EisaCo oznacza wprowadzenie osłon nad bazami do gry? Otóż w końcu piechota doczeka się specjalnych miejsc gdzie zarówno pojazdy jak i samoloty będą mieć znacznie utrudniony dostęp.

Czy będzie można wyłączyć tą specjalną osłonę? Na obecną chwilę nie jest to w planach, ale trwają dyskusje więc być może to się jeszcze zmieni zanim trafi na serwer testowy.

Czy osłony te pojawią się na innych kontynentach? TAK. Pierwszym kontynentem będzie oczywiście Esamir. Jak zostaną zakończone prace nad tym kontynentem, to wtedy rusza prace nad Amerish. Na koniec kolejne zmiany przejdzie Indar i wtedy też prawdopodobnie zobaczymy nowy posterunek pomiędzy mostami, w tym miejscu:

FNO_2013_05_24_Indar

Bazy na Hossin, Oshur jak i Searhus będą już miały te osłony zanim trafią na serwery Live.

Wiele osób skarży się, że nowy przepływ walk na kontynencie Indar wyeliminował jednostki specjalne, które mogły atakować wroga tam gdzie się tego nie spodziewał. Obecnie developerzy myślą nad wprowadzaniem zadań specjalnych do gry, takich jak na przykład:

  • specjalne terminale we wszystkich bazach, które pozwalają na przepływ surowców ale mogą być zdobyte i zniszczone nawet na obcym terenie blokując przepływ surowców przez ta bazę;
  • różnego rodzaju generatory, które kontrolowały by działa na murach czy tez terminale w bazach – zniszczenie ich spowodowało by niemożność użycia dział na murach bazy oraz terminali.

Zmiany na kontynencie Esamir, które mieliśmy szansę obejrzeć sa dopiero na wewnętrznym serwerze i na obecną chwilę nie wiadomo kiedy trafia na serwery Live. Możecie je obejrzeć w ostatnim odcinku FNO zaczynając od 1:18:00 aż do 1:55:00.

Kolejną ciekawostką zdradzoną w czasie FNO są specjalne strefy, pewnego rodzaju wyspy, które są w czasie tworzenia i na których będą mogły walczyć pluton przeciwko plutonowi. Oczywiście wyspy te są  głównie przygotowywane dla walk MLG, ale prawdopodobnie będą one dostępne dla wszystkich outfitów jako pewnego rodzaju „rajdy”.

A już niedługo zostanie zaprezentowana nam nowa baza… Interlink.

No to jak Wam się podobają zmiany na Esamir? Bo mi bardzo 🙂

Poprzedni artykuł[PS2] Weekend pełen niespodzianek
Następny artykuł[PS2] Serwer Cobalt i VS
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

z jednej strony sto kos nie będzie mogło do ciebie strzelać ale z drugiej koncepcja gry walki masowej na wielu poziomach leży i kwiczy… Ludzie przyzwyczajeni do Call Of Duty chyba kwiczą o takie rzeczy. I tak zanim zobaczymy to w grze minie kilka miesięcy chociaż pewnie jest to gotowe od kilku… bo przecież SOE live ….

RinzlerPL

No aktualizacje zapowiadają się całkiem fajnie,jest na co czekać

FrancuSsPL

Co do uniknięcia problemu ze snajperami i osłoną to najlepszym wyjściem było by jednak danie im pocisków zdolnych do przebicia osłon, ale tylko osłon wiszących nad bazami. Umożliwienie przebicia tych osłon przez każdą małokalibrową broń, byłoby idiotyzmem, ponieważ osłonięci żołnierze mogliby strzelać do wiszących nad osłoną myśliwców bez konsekwencji ostrzału ze strony samolotów. Poza tym jest wiele rzeczy teraz w grze, do dopracowania i moim zdaniem wpierw powinni się zająć ważnymi sprawami, ale cieszy mnie, że gra wciąż prze do przodu. Szczególnie, że jest to gra F2P.

[3PL3] VarDenSar

Dziwnie ta mapa wygląda…Tam chyba pokazane są tylko bazy, ale granice i terytoria powinny być podobne do tych co były…

Nie miałbym nic przeciwko gdyby gdzieniegdzie pojawiły się małe posterunki (nie mające wpływu na kontrolę terytoria), gdzie można się uzupełnić…

[3PL3]RinzlerPL

ogólnie pomysł z tymi bazami jest fajny ale mogli by też coś zacząć robić konkretnego w sprawie outfitów