Dyskusji oraz pytań zadawanych na różnego rodzaju forach i blogach, a dotyczących ustawień opcji graficznych tak aby zwiększyć wydajność Planetside 2, było tyle, że naprawdę ciężko mi jest już je zliczyć. Gra wygląda pięknie, ale niewielu graczy radzi sobie z lagami czy nawet wywalaniem z gry.

2013_06_28 amerishNiedawne problemy z efektami PhysX spowodowały kolejną fale krytyki względem developerów i braku optymalizacji w Planetside 2. Osobiście nie jestem osobą, która jest zaawansowana technicznie w obsłudze komputerów, ale znalazłam dla Was kilka ciekawych przewodników, które mam nadzieję, że pozwolą Wam rozwiązać Wasze problemy i uprzyjemnić grę.

Wszystkie przewodniki radzą aby:

  • wyłączyć cienie oraz cienie we mgle (fog shadows), ponieważ gra prawie się nie różni, a cienie znacznie obciążają procesor;
  • dystans renderowania ustawić maksymalnie na 1000 jeśli gramy piechotą, oraz 2000-3000 jeśli używamy samolotów, dystans ten nie ma wpływu na renderowanie jednostek wroga ale tylko na budynki oraz całe otoczenie, zmiana ta również powinna nam pomóc w zyskaniu kilku FPS;
  • wyłączenie flory również pomoże naszemu procesorowi (zniknie tylko trawa oraz kwiatki);
  • wyłączyć Ambient Occlusion, które niewiele wnosi do gry ale za to obciąża CPU;
  • wyłączcie particles (efekty?);
  • podobno pomaga również zmniejszenie jakości dźwięku w grze…

Ostatnio znaleziony przeze mnie poradnik radzi zrobić rzecz kompletnie nielogiczną, bo po wyłączeniu tych wszystkich opcji w naszym pliku useroptions.ini należy zwiększyć ustawienia graficzne do Ultra, co powinno znacznie zwiększyć ilość FPS w największych bitwach… Otóż według słów Higbiego, gdy ktoś gra na niższych ustawieniach to może mieć lagi ponieważ większość pracy spada w tym momencie na procesor, a karta graficzna się „nudzi”. Podkręcenie opcji graficznych powinno odciążyć procesor na tyle że ogólna ilość FPS i płynność gry pójdzie w górę…

Oto według mnie trzy najlepsze poradniki opisujące w jaki sposób można ulepszyć wydajność Planetside 2, niestety ale wszystkie po angielsku:

httpv://www.youtube.com/watch?v=ld-w0JVgfE4

Poza tym pamiętajcie, iż dobrym pomysłem jest wyłączenie także efektów PhysX, ponieważ na razie nie do końca działają jak powinny.

Jeśli macie jakieś uwagi albo podpowiedzi to będę wdzięczna za komentarze tutaj lub na FORUM.

Poprzedni artykuł[DCUO] Ostatni dzień na zmianę konta z SOE na P7Sat.1
Następny artykuł[SOE] Harmonogram na SOE Live
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

[Rendering]
GraphicsQuality=3
TextureQuality=1
TerrainLOD=3
ShadowQuality=1
RenderDistance=-1.000000
Gamma=0.000000
MaximumFPS=100
UseLod0a=0
VSync=0
OverallQuality=-1
LightingQuality=0
FogShadowsEnable=0
EffectsQuality=3
EffectsLOD=3
EffectsDistanceScale=2.000000
TerrainQuality=3
FloraQuality=0
FloralLOD=0
FloralDistanceScale=0.000000
ModelQuality=3
ParticleLOD=3
ParticleQuality=3
ParticleDistanceScale=2.000000
MotionBlur=0
MotionBlurQuality=0
BlurQuality=0
VerticalFOV=74
AOQuality=0
AmbientOcclusionQuality=0
AO=0
GpuPhysics=0

Podobno dobre …

[3PL3] VarDenSar

Optymalizacją powinno zająć się SOE a nie gracze. Gra wygląda bardzo ładnie na najwyższych ustawieniach, ale nawet entuzjaści mocnych konfiguracji sprzętowych miewają z grą problemy.

Słyszałem że podobno SOE ma wprowadzić serwery, które będą obliczać część grafiki na sobie. I że podobno dopiero pod koniec roku coś takiego wprowadzą. Nie wiem ile w tym prawdy ale coś takiego jest możliwe, widziałem nawet serwery, które potrafią obliczać całość grafiki.

Możliwe że nowe serwery wprowadzą pod wydaniu nowych konsol i gry na PS4…