W czasie ostatniego Friday Night Ops, Malron, developer odpowiedzialny za ten event opowiadał w skrócie jakie zmiany są planowane. Parę godzin temu opublikował on oficjalny komunikat z wyszczególnieniem tychże zmian oraz kiedy zostaną one wprowadzone.

WDS LogoCelem World Domination Series jest stworzenie długoterminowego wydarzenia, w którym mogą uczestniczyć outfity i frakcje walcząc z przeciwnikami. Developerzy chcą aby gracze Planetside 2 mieli więcej długoterminowej zabawy oraz współzawodnictwa, a nie obecne w tej chwili osiągnięcia dzienne i zdobywanie punktów Cert.

Jak większość graczy z pewnością wie, developerzy koncentrują swoje wysiłki na optymalizacji gry i wszelkie inne prace zostały zawieszone. WDS jest eventem, który udało się stworzyć bardzo małym kosztem dając graczom coś do zabawy i zaangażowanie do czasu kiedy zostaną zakończone prace nad optymalizacją. To także doskonała okazja do beta testów idei eventów WDS zważywszy na to, że w najbliższych tygodniach nie są spodziewane żadne zmiany w mechanice gry.

Preseason, czyli 5-cio tygodniowy wstęp do WDS, który trwa do 20.10, stworzony został po to aby dowiedzieć się co działa, a co nie oraz aby otrzymać opinie graczy. Developerzy chcą aby w momencie gdy rozpocznie się właściwy evenr WDS gracze otrzymali dobrą zabawę oraz uczciwe i angażujące walki.

Obawy Graczy

Opinie graczy zostały zebrane i developerzy wiedzą, że gracze obawiają się, że walki nie są sprawiedliwe. Oto jakie zmiany zostaną niedługo wprowadzone:

  • Populacja – zmiana punktacji, która zależy od ilości wroga na danym kontynencie w porównaniu do całej populacji. Frakcje z mniejszą populacją będą zarabiać więcej punktów.
  • Geograficzny brak równowagi – w obecnym evencie zmiana Warpgate nastąpi w czasie nadchodzącego Hotfixu i oraz w następnych tygodniach podczas trwania WDS. We właściwych eventach zmiany Warpgate zostaną lepiej zaplanowane.
  • Zmiana Imperium (4ta frakcja) – dodany zostanie wymóg uczestnictwa w walkach i we właściwym evencie nagrody będą odpowiednio skalowalne w zależnosci od tego jak długo walczyło się po danej stronie. Lojalność do danej frakcji zostanie nagrodzona.
  • Przechwytywanie baz w czasie niskiej populacji (Ghost capping) – zmiana punktacji spowoduje, że przechwytywane bazy na kontynentach gdzie są wrogowie i toczą się walki będą o wiele więcej warte niż te kontynenty, gdzie nie ma wrogów albo jest ich znikoma ilość.
  • Prowadząca Frakcja – dodany zostanie bonus przy przejmowaniu terytorium od frakcji, która ma najwyższy wynik na serwerze. W ten sposób developerzy mają nadzieję, że event będzie oferował konkurencyjność i każda frakcja będzie mieć realna szansę na objęcie prowadzenia.
  • Różnorodność – punkty za przejęcie terytorium wroga będą także uzależnione od czasu jakie dane terytorium było w posiadaniu wroga. Im dłużej – tym więcej punktów. Zapewni to, że najbardziej lukratywne terytoria pod względem punktów będą te położone najbliżej Warpgate. Wprowadzone zostaną także tygodniowe wyzwania, które lekko zmienią zasady i trochę „namieszają”.
  • Integracja z UI – developerzy pracują aby podsumowanie punktacji było widoczne w grze w zakładce ze statystykami (TAB). Dodane zostaną wartości WDS do opisów terytoriów na mapie, dzięki czemu będzie można dokładnie zobaczyć ile dany obszar jest wart.
  • Nagrody dla Serwera a Globalne – na ten moment nie planowane są żadne zmiany, ale developerzy są świadomi tego problemu. W przyszłych eventach WDS gracze zobaczą więcej nagród w oparciu o wyniki danego serwera.

Zmiany w punktacji

Celem jest aby wprowadzić te zmiany zanim skończy się wstępny WDS, tak aby sprawdzić jak się bawić będą gracze, ustawić odpowiednie wartości oraz uzyskać opinie na temat tych zmian, a więc „niedługo„.

Wartości Bazowe

Podstawa punktacji bazuje na zdobywaniu i posiadaniu terytorium. Poniżej przedstawione zostały punktacje bazowe przed przeliczeniem za pomocą współczynników. Oczywiście, mogą one ulec jeszcze zmianie:

  • mały posterunek – 10 pkt za przechwycenie, 20 pkt na godzinę za utrzymanie;
  • duży posterunek – 20 pkt za przechwycenie, 30 pkt na godzinę za utrzymanie;
  • Baza (Bio Laby, Tech Planty i Amp Stacje) – 50 pkt za przechwycenie, 40 pkt na godzinę za utrzymanie.

Jak widać punktacja uległa zmianie w przeliczeniu o 10 ponieważ współczynnik znacznie zredukuje wartość, a nie chcemy zobaczyć wartości ujemnej. Całkowite punkty zdobywane powinny być podobne do obecnych. Zmiany te spowodują więcej możliwość dla zbierania punktów, ale zrównoważone zostaną przez współczynnik  trudności.

Współczynnik trudności

Każda frakcja ma współczynnik trudności, który zastosowany zostanie do punktacji każdego kontynentu. Trudność obliczana jest dla każdej frakcji i bazowana jest na procentowej populacji wroga w stosunku do górnej granicy (cap).

Trudność = MAX (WrogaPop1/PopGranica, WrogaPop2/PopGranica, MinWartość)

Ma to na celu rozwiązanie kwestii nierównowagi populacji i przechwytywania baz w czasie bardzo niskiej populacji. Jeśli frakcja jest w mniejszości to zarabiać będzie więcej punktów za przechwytywanie i utrzymywanie baz. Walki w godzinach szczytu będą także warte więcej punktów.

Nagroda za Terytorium Prowadzącej Frakcji

Terytorium należące do frakcji, która obecnie prowadzi w punktacji na serwerze będzie warte znacznie więcej punktów. Ma to pozwolić aby frakcje, które maja niższą punktację mogły dogonić lidera i zachęcić je aby atakować dominującą frakcję;

Wzrost Wartości Terytorium

Każda godzina kiedy dany obszar jest w posiadaniu danej frakcji zwiększa zarówno  wartość punktów za jej przechwycenie, jak i utrzymanie. Istnieje jednak limit tej punktacji więc nie ma co spodziewać się „kosmicznych” cyferek. Chodzi tylko o to aby dodać trochę głebi do walk i aby gracze chcieli wbijać się w terytorium wroga.

Alerty

Punkty WDS będą przyznawane za zwycięstwo w Alercie. AM to na celu sprawic aby Alerty stały się częścią WDS, a nie sprzecznymi celami. Poniewaz Alerty są częstsze w czasie gdy na serwerach jest niska populacja, pozwoli to graczom grającym w tych godzinach na zarobieniu punktacji dla danej frakcji w WDS.

Tygodniowe Wyzwania

Są to tygodniowe dodatkowe wyzwanie, których celem jest wprowadzenie różnorodności i możliwości aby poszczególne outfity mogły pokazać swoja siłę i grac w sposób w który lubią. Kilka z nich może pojawić się jeszcze w tym evencie WDS:

  • Szaleństwo Esamir / Amerish – okreslony kontynent będzie wart podwójne punkty. Zmienią się także Alerty tak aby dostoswać je do wyzwania, a więc Alerty będą na danym kontynencie (nie ma szans na Indar).
  • Rozmiar ma Znaczenie – Wartości punktowe za duże bazy wzrosną. Pojawi się więcej Alertów związanych z Obiektami.
  • Red Alert – Punkty WDS za wygrany Alert zostana zwiększone, tak aby miały bardziej znaczący wkład.
  • Molon Labe – Zwiększona wartość wraz z upływem czasu za posiadane terytoria.
  • Pillage (Rabunek) – Zwiększona wartość za przychwytywanie obszarów należących do Lidera na serwerze.
  • Nagła śmierć – Zwiększona wartość punktów za przechwytywanie baz i utrzymanie terytorium.

————————-

No i jak Wam się podobają te zmiany? Powiem szczerze, że jedyne co wbiło mi się do głowy to informacja o Hotfixie jaki zobaczymy w niedługim czasie, a że dzisiaj środa to jest on wielce prawdopodobny…

Poprzedni artykuł[PS2] Decale WDS
Następny artykułSystem walki w Everquest Next: Landmark
11 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
[PCPL]sH4maN

Powinni zrobic tak jak bylo kiedys : Masz postac NC np na millerze to juz char TR na millerze nie zrobisz i bye bye 4 frakcja , napewno zmiejszylo by to problem populacji danej frakcji na serwie.

kociamafia

Shaman dobrze mówi, polać mu.

Nie rozumiem czemu nagle odeszli od tego systemu. Każda z moich postaci jest na innym serwerze i tak być powinno.

Arttem

Dobrze prawisz skończyłyby się dywersje.

kociamafia

Ograniczyć? Raczej zwiększyć.

Znając życie to PS2 i tak zniknie (lub prawie zniknie) z tego bloga jak tylko wyjdzie EQ- Next.

balrogos

Jak dla mnie ten caly WDS jest slaby nagrody sa slabe pomijajac fakt ze nie odstalem tego boosta XP przyjalem go(claim item) ale go nie mam, niczym sie to nie rozni od alertu tylko ze na wieksza skale problem ciagle stwarza lattice system i brak wykorzystania otwartego pola w walkach, zle skonstruowane jest przejmowanie prowincji.

Co do wzmianki o kontach mialbyc token ktory umozliwil by przenosiny na inny serwer kolega zrobil konto na innym i tam sporo gral i niemozemy grac razem a tokeny byly juz dawno zapowiadane.

BlackJDragon

@balrogos musisz wejść w menu w grze i otworzyć okienko tam gdzie jest twoja postać i statystyki itd. i tam jest taka zakładka boost i tam możesz sobie aktywować tego boosta. Raczej nie możliwe, że go nie dostałeś jak nawet ja dostałem jak mam postać TR tylko po to by zbierać pasywne certy 🙂

balrogos

Własnie tam go nie mam mam stare boosty 2×50%XP7days i 1×50%Recource 7days

BlackJDragon

no to nie wiem. Może kliknąłeś, że go nie chcesz przez przypadek? albo po prostu nie zasłużyłeś 😀

[3PL3] VarDenSar

Raczej to drugie…:p …bo to zły chłopczyk był…