Gdy zostaniemy zabici w PlanetSide 2 na naszym ekranie pojawiają się bardzo podstawowe informacje na temat gracza, który nas zabił lub też zadał nam obrażenia przed naszą śmiercią. Od dawna gracze prosili developerów o zmianę wyglądu 'ekranu śmierci’ tak aby zawarta była na nim większa liczba informacji.
No cóż, być może niedługo doczekamy się zmian, gdyż developerzy zamieścili w RoadMap swoją propozycję wyglądu tegoż elementu gry, a jedna z proponowanych zmian spowodowała olbrzymią dyskusję wśród graczy…
Cele: pokazać więcej informacji na temat postaci która nas zabiła oraz co robiliśmy od naszej ostatniej śmierci, jakie cele osiągnęliśmy, jak również dać możliwość wyboru tego co chcemy zobaczyć.
Już w maju developerzy zamieścili w RoadMap pierwsze planowane zmiany jakie chcieliby wprowadzić w grze po śmierci postaci. Po przeczytaniu setki komentarzy i zidentyfikowaniu rzeczy, które gracze uważali za ważne, developerzy doszli do wniosku, że ekran śmierci mógłby wyglądać w ten sposób:
Pamiętajcie, że to nie jest ostateczny wygląd, ale tylko propozycja i z pewnością nastąpią jeszcze jakieś zmiany.
Jak widać, developerzy zmienili ekran śmierci w taki sposób aby pokazywał więcej informacji o naszym zabójcy. Dołączono także nowe informacje dla gracza na temat rzeczy, które albo już są, albo tez będą wprowadzone do gry, jak na przykład dyrektywy. Developerzy uważają, że ważne jest aby gracz dowiedział się nie tylko w jaki sposób umarł, ale także co może robić po odrodzeniu postaci.
Temat 'Kill Cam’ był poruszany zarówno przez developerów, jak i graczy PlanetSide 2 już wielokrotnie. Jest to temat bardzo drażliwy, gdyż prawie każdy gracz i developer ma odmienną opinię jak ewentualnie mogłoby to wyglądać.
Obecne odczucie developerów jest takie, że obecnie po śmierci gracz nie ma możliwości zobaczyć chociażby ukształtowania terenu w najbliższym otoczeniu i może to być dla niego frustrujące doświadczenie. Z drugiej strony frustrującym może być dla zabójcy informacja o jego położeniu, zważywszy na to że mógł on spędzić sporo czasu aby znaleźć niesamowite miejsce dla, na przykład, snajpera.
Aby zrównoważyć obie te frustracje, developerzy myślą o wprowadzeniu bardzo prostego 'kill cam’, który tylko ogólnie wskazywałby kierunek gdzie może przebywać zabójca. Punktem wyjściowym kamery nadal będą zwłoki postaci, ale kierunek aparatu będzie skierowany w stronę z której zadany został śmiertelny strzał. Według developerów osiągnięty zostanie w ten sposób cel, który polega na nauczaniu graczy gdzie i jak można zginać w pewnych sytuacjach, a jednocześnie nie narażać snajperów.
Innym rozwiązaniem, które developerzy biorą pod uwagę, jest wprowadzenie mini mapy na ekranie śmierci podkreślając miejsce gdzie znajduje się nas zabójca lub też wskazując kierunek z którego został zadany śmiertelny strzał.
A co wy o tym sądzicie? Z tym, że na ekranie śmierci powinno być więcej informacji to chyba wszyscy się zgadzamy, ale co jesli chodzi o kill cam: pokazywać miejsce gdzie jest nasz zabójca, czy też nie?
Killcam powinni sobie darować. To nie jest gra „rundowa” i wydaje mi się że taka mechanika byłaby nie fair dla zabójcy.
Nowy ekran śmierci ładny i szczegółowy.
Jestem przeciwny dodawaniu jakichkolwiek dodatkowych rzeczy na temat polożenia zabójcy za to nowy ekran śmierci bardzo by się przydał
Heh ten temat już też poruszałem na forum http://babagra.pl/forum/viewtopic.php?id=982 tylko ja myślałem, że mógłoby to być 5 sekund przed śmiercią.
mafia dobrze to okreslił, to nie gra rundowa.
Jak dla mnie to za dużo informacji na temat zabójcy mi wystarcza tylko nick aby go znaleść a reszta już nie ma znaczenia ;]
Ale oczywiście wizerunek musi być bo po co tyle się wydaje na różne ulepszenia wyglądu, a większość ekwipunku można zobaczyć strzelając się z takim ancymonem a nawet usłyszeć róznice jeśli chodzi o tłumniki itp.
Moim zdaniem powinno jakoś pokazywać kierunek śmiertelnego strzału, bo często gra nie ogarnia tego ostatniego, zadanego w prawie tym samym czasie co inny. Nie ważne, czy kill cam czy tylko strzałka pokazująca przez pewien czas na ekranie śmierci 😛