Dyrektywy (directives) – tak właśnie będą się zwać w PlanetSide 2 osiągnięcia graczy, czyli popularne achievementy, które znamy z innych gier, a nad którymi pracują obecnie developerzy. Nie pomylcie ich z obecnie istniejącymi baretkami, czyli ribbonami za wasze codzienne dokonania w grze.
RoadMap Status: Zaprojektowany
Cel: zapewnić graczowi cele i korzyści, stworzyć rejestr tych osiągnięć, nadać kierunek w grze oraz przedstawić systemy rozgrywki dla nowych graczy.
Troszkę inne osiągnięcia (achievementy):
Dyrektywy (directives) to wersja osiagnięc dla PlanetSide 2. To co różni ten system od innych istniejących, to to, że ma być on skierowany do nowych graczy, a jednocześnie być istotnym systemem dla graczy weteranów.
Ekipa PlanetSide 2 ma zamiar to osiągnąć poprzez podział dyrektyw na poziomy (tier). Aby awansować na kolejny poziom, trzeba będzie ukończyć określoną ilość dyrektyw w danym tierze. Tak więc na kilku pierwszych poziomach gracz będzie musiał ukończyć około 3-5 dyrektyw w grze, aby odblokować kolejny tier. W końcowych poziomach tzreba będzie ukończyć 10-20 aktywnych osiągnięć, które są znacznie bardziej charakterystyczne dla stylu gry i zaawansowanej rozgrywki.
Przykłady dyrektyw z niskich poziomów:
- Zabij 5 wrogów
- Zaakceptuj revive
- Użyj Squad deploy
- Użyj Instant Action
- Wydaj 20 punktów Cert
- Napraw generator osłon
- Automatycznie uzupełnij granaty
- Zdobądź baretkę (ribbon) na jakiejkolwiek broni
Przykłady dyrektyw z wysokiego poziomu:
- Zarób 20 medali Auraxium
- Miej największa ilość punktów w czasie Alertu
- Zdobądź 1000 baretek
- Zabij 5 wrogów jednym C4
- Zdobądź wszyskie dzienne baretki przez 7 następujących po sobie dni
- Zabij 20 wrogów gdy masz poniżej 20% życia
- Zabij 5 wrogów rozbijając Galaxy
Nagrody: Jak większość systemów związanych z osiągnięciami graczy także dyrektywy będą mieć punkty z nimi powiązane. Im więcej dyrektyw ukończonych, tym lepszy wynik. Ten wynik będzie wyświetlany na ekranie śmierci gracza, którego zabijesz i na profilu.
Wiele dyrektyw będzie bardzo trudnych lub długoterminowych i dlatego tez będą za nie specjalne nagrody takie jak: unikalne tytuły, kamuflaże, decale, ornamenty, unikalny wygląd broni i kilka innych unikalnych rzeczy nad którymi pracują obecnie developerzy.
Nareszcie 😀 zawsze mi się podobało nabijanie achivków w innych grach i to jest to czego mi w PS2 brakowało. To jedna z tych rzeczy która potrafi wielu graczy zatrzymać przy grze, bo daje poczucie roboty do dokończenia i satysfakcji z jej wykonania 🙂
Powini jeszcze podzielić na achivementy ogólne i specjalne do klas/ pojazdów/ ewentualnie dla liderów składów.
Nawet niegłupi pomysł.
Czyli takie mini-questy. Nawet fajny pomysł.
Prawie jak osiągnięcia Steam X) .
Zniszcz 10000 wrogich pojazdów.
Challenge accepted. 🙂
> Zarób 20 medali Auraxium
> Miej największa ilość punktów w czasie Alertu
> Zdobądź 1000 baretek
Mam nadzieję, że to będą acziki jednorazowe i jakiegoś super-high poziomu… Bo nie wyobrażam sobie, żeby ludzie siedzieli przy grze i chcieli takie acziki męczyć.
Co do baretek to nie wiem, czy już nie nabiłem tysiąca, ale jeżeli to będzie odpowiednik złotych aczików ze Steam to ok, ma sens.
„Zarób 20 medali Auraxium” jesli dobrze kojarzę to jest medal za ustrzelenie z danej broni 1000 osób, życzę powodzenia.
ja niedlugo skończe 16, 17 i 18 auraxium więc nie jest to chyba aż tak duże wyzwanie 😀
Te auraxium to nie problem. Na wszystko jest sposób.