W dniu dzisiejszym wszystkie serwery PlanetSide 2 zostana wyłaczone o godzinie 15-tej czasu polskiego celem wprowadzenia Hotfixa.
Oto jakie zmiany i nowości zostaną wprowadzone do gry:
- Wstępne wsparcie dla joystika i gamepada. Należy pamiętać, że funkcja ta została przywrócona do poprzedniego stanu (sierpień) i ekipa PlanetSide 2 ciągle będzie nad tym pracować.
- Zmniejszenie pamięci dla klientów 32-bitowych co oznacza, że powinno być mniej awarii dla graczy używających ten system.
- Naprawiono lag wejściowy GPU.
- Ulepszenie wygładzania (smoothing)
- Od programisty: Zamiast ponownego przetworzenia klatek gdy przypisany jest GPU, gra monitoruje teraz czas przetwarzania GPU i przeniesie dużą część czasu, który normalnie by czekała na GPU do części kodu gdzie klatki zostaną wygładzone. Chociaż nie daje to tak wiele korzyści jak ponowne przetwarzania klatek, to jest to mniej inwazyjne dla silnika gry. Minusem jest to, że wygładzanie musi być włączone. więc nasz wysiłek został skoncentrowany na tym, aby gracze nie mogli wyłączyć opcji wygładzania. W tym celu wygładzanie adaptuje się teraz do bieżącej częstotliwości odświeżania, i gra wybiera największą częstotliwość odświeżania dostępnego dla danej rozdzielczości.
- „Język mugolski” [czyli dla n00bów technicznych takich jak ja – Kinya]: zrobili optymalizacje renderowania poszczególnych klatek, tak ze jest mniejsze opóźnienia miedzy obliczeniami CPU i GPU co powinno skutkować płynniejszym renderowaniem kolejnych klatek.
- Ulepszono wykrywanie obrażeń.
- Silniki ESF oraz FX nie powinny być przyczyna drgania lub powodować szarpanie.
- Wprowadzono pewne zmiany aby zapobiec spamowaniu rzeczy w Warpgate (granaty, c4, itd?)
- Blokada sprintu ma teraz przełącznik powrotu do trybu podstawowego.
- Osłona HA Adrenaline powinna teraz działać poprawnie.
- Ustawienia wygładzania myszki powinny teraz utrzymać się pomiędzy logowaniami.
- Środkowy przycisk myszki może zostać przypisany do większej ilości opcji.
- Przeglądarka outfitowa pozwala teraz pokazać odpowiednią liczbę graczy, którzy są online.
No to obstawiamy: pójdzie gładko, czy będą problemy?
Wśród prawidłowych odpowiedzi (bez problemów lub z problemami) rozlosuję jutro kod na złoty pistolet oraz boost na XP 😀
Będzie bez problemów, starych raczej nie naprawią ale póki co lepsze takie coś niż nic 😮 Czekam kiedy w końcu naprawią bugi z:
– valkyrią, ponieważ wiele razy gdy ją widzę kiedy lata, nieraz ciągnie za sobą skrzydła na niewidzialnej nici,
– z chatem, bo nadal gdy odejdzie się z plutonu i przyłączy do drugiego słychać płacz lidera z poprzedniego,
– ze spadaniem pod mapę, jest to w hooy irytujące,
– z minami (przeciwników), ponieważ minę przy odpowiedniej prędkości i szczęściu można zapakować na nos harrasera i wjechać z nią w kogoś. Oczywiście jest to kamikaze i nieraz tej miny nie widać (wczoraj to odkryłem gdy pomogłem tr zabić siebie i całego sundka z vanuchami),
– z opadem daltona, ponieważ gra myśli że jak jesteśmy o 90 stopni (kiedy latamy) to pocisk powinien spadać w „dół” fuck logic.
No i czekam kiedy w końcu duster dostanie buffa 😀
Będą problemy, jak zawsze. Może niewielkie ale będą. W końcu gdyby ich nie było to co by naprawiali? Umarli by tam z nudów 🙂
Jedno jest pewne
Czy pójdzie gładko czy nie to i tak będziemy grać
pozdrawiam
Ma być bez problemu. Dostałem właśnie telefon że jedzie do mnie ram 😀 . Będzie no live totalny.
Ta gra zjada tyle ramu ile masz więc 😀
Jestem na głodzie. Bez gier i seriali od dwóch tygodni.
Będzie problem z tym :
Ulepszenie wygładzania (smoothing)
Od programisty: Zamiast ponownego przetworzenia klatek gdy przypisany jest GPU, gra monitoruje teraz czas przetwarzania GPU i przeniesie dużą część czasu, który normalnie by czekała na GPU do części kodu gdzie klatki zostaną wygładzone. Chociaż nie daje to tak wiele korzyści jak ponowne przetwarzania klatek, to jest to mniej inwazyjne dla silnika gry. Minusem jest to, że wygładzanie musi być włączone. więc nasz wysiłek został skoncentrowany na tym, aby gracze nie mogli wyłączyć opcji wygładzania. W tym celu wygładzanie adaptuje się teraz do bieżącej częstotliwości odświeżania, i gra wybiera największą częstotliwość odświeżania dostępnego dla danej rozdzielczości.”
zamiast polepszyć płynność gry – Znacznie spowolni ( obstawiam że od 10 do 20 fps )
witam kynja uwazam ze to pytanie retoryczne ZAWSZE sa jakies problemy 😛 pozdraiwam wszystkich
więc nasz wysiłek został skoncentrowany na tym, aby gracze nie mogli wyłączyć opcji wygładzania – Ar ju kidding me
Osłona HA Adrenaline powinna teraz działać poprawnie. – A co oni tam popsuli? wiem ze w tarczach kazdej tarczy HA jest bug ze jak ja wlacze to niewidac efektu czerwonej tarczy i niewiaodmo cyz jest wlaczona czy nie w ogniu walki blad reportowalem kilka razy ponad rok temu i pol roku temu do dzisaj nie zostal naprawiony DZIEKUJE SOE.
Mysle ze nie bedzie problemow(Poprosze zloty pistolet :D)
Zabijanie wrogów nie dodawało energii do Adrenaline Shield.
Generalnie wierzę w ekipę SOE, ale jestem realistą. Pewnie cośtam się pieprzenie i będzie co robić w kolejnym hot-fixie…
Nic się nie popsuje, bo będą ostrożni po ostatnim paczu, który uniemożliwiał normalne wejście do gry 😛
A ja powiem to co zawsze.
Morał z tego hotfixa jest krótki i niektórym znany, jeśli uwierzyłeś w te bajki będziesz załamany 😛
Tak , tak Soe jak mówi, że coś naprawia to znaczy, że gra będzie chodziła okrponie do czasu hotfixa hotfixa :P.
Ehm hotfixa hotfixu hotfixa hotfixu
coś myśle , że nie będzie problemu
Problemy na pewno jakieś będą. Ale mam nadzieje że takie w stylu „nie wiedziałem nawet że były, dopóki SOE nie napisali że naprawili” ^^
Ja też sądzę że będą problemy.
Będą problemy. Zawsze są jakieś.
podejrzewam, że będą problemy, ale nie moje i z tego powodu wyłączą grę na hotfixa jak akurat będę chciał pograć
Będą problemy jak zawsze. Legenda głosi że KaleSony wprowadziły kiedyś patch bez żadnych problemów i patch ten nie powodował spadków wydajności xD
patch poszedl bez problemu 😀 ale smoothing na szczescie nie dziala
Poczekaj jeszcze z godzinkę albo i dwie, zanim ocenisz do końca 🙂
Hmm… Wg mnie, to dobrze, że developrzey robią coś z optymalizacją (czyt. próbują). Z jednej strony zastanawia mnie, kiedy dojdą do swojego celu o ile jakiś cel mają (mam taką nadzieję :P). Wiadomo dodanie nowego pojazdu, interfejsu, rankingów wymaga trochę czasu, testów i obowiązków, ale bądźmy realistami: Ile pojazdów (przede wszystkim czołgów), broni (np.miotacz ognia dla maxa) nie dotarło do „startu” w Planetsidzie? 🙂 Pewnie sporo. Być może twórcy gry (albo i ci co się nią opiekują) uznali, że było by to złe dla graczy, albo po prostu się nie na daje, ale ile radochy odbierają nam?! Czemu nie ma czegoś takiego jak PhysX? 🙁 Przecież tak wspaniała grafika uwiodła bardzo dużą populację graczy, a przede wszystkim cieszyła nasze oczyska… 🙂 No nic… Nam wybitnym graczom RP pozostaje tylko patrzeć i z nienawiścią strzelać do wrogich frakcji… (ewentualnie marnowanie czasu na testowym) 🙂 Jestem tylko ciekaw kiedy dodadzą jakieś inne tryby gry… Czasami chodzenie za alertem, albo podkładanie C4 na Prowlera czy tam Magridera staje się na tyle nudne, że jak przez cały dzień nie rozwalę chociaż jednego T4NKa, albo obLEGINSOWanego Vanucha, któremu czasem nie renderuje się głowa, to uważam ten dzień za stracony…
Tak więc, chyba jeszcze zostało spoooro problemów do rozwiązania 🙂
Na pewno będą buugi, upadki i chore ambicje, ale mam nadzieje, że SOE się szybko z tego wygramoli i „pójdzie gładko” (bądźmy optymistami :P).
Coś błędów nie widać, nie słychać 😀
Jest jeden! D.Carey:
😀
Szczerze to liczyłem na błędy rzędu freezy co 2min, ale jednak takich ni ma xd
tym razem pójdzie zajebiście 😀
patch ten został wypuszczony miesiąc przed premierą 😀
Więc poszłaby na totalnym 0 😛 ? To ciekawe X) .