W ciągu ostatnich kilku dni pojawiło się mnóstwo pytań związanych z dalszym rozwojem H1Z1, RoadMap oraz przyszłością gry.

Właśnie z tego powodu producent H1Z1, Steve George, postanowił wyjaśnić fanom gry jakie zmiany wprowadzone zostaną w związku z pracami nad tą grą.

W zeszłym miesiącu poświeciliśmy trzy tygodnie na czyszczenie błędów występujących w grze. Z naszego punktu widzenia był to sukces. Udało nam się rozwiązać sporo małych i dużych problemów. Z racji tego, że miało to tak dobry wpływ na grę, stało się to teraz naszym priorytetem.

Mamy zamiar zmienić sposób w jaki wprowadzamy funkcje z RoadMap. Powód jest prosty – błędy i wydajność gry mają pierwszeństwo ponad wszystko inne. […]

Po uzyskaniu solidnej i stabilnej aktualizacji na serwerze testowym, zbierzemy i opublikujemy wszystkie informacje związane z daną wersja gry. Więc jeśli będziecie zwracać uwagę na to co dzieje się na serwerze testowym, to będziecie wiedzieć dokładnie co trafi na serwery Live. Od tego momentu nie obiecujemy także cotygodniowych aktualizacji gry. Zamiast tego skupimy nasz wysiłek na serwerze testowym, aż do momentu kiedy będziemy mieć pewność, że jest on stabilny. Kiedy dojdziemy do tego punktu, przeniesiemy zmiany na serwery Live.

Śmiało mogę powiedzieć, że w przyszłości będziemy wprowadzać aktualizacje co najmniej kilka razy na miesiąc.

Na dzień dzisiejszy, oto kilka rzeczy nad którymi obecnie pracujemy i które powinny zostać wprowadzone w terminie sierpień/ wrzesień. Oczywiście sa to tylko największe zadania. Zawsze znajda się małe ulepszenie, które będziemy wprowadzać wraz z każdą aktualizacją.

Należy pamiętać, że będziemy mieć obecnie sporo czasu na poprawki błędów oraz ulepszania. Aby dać Wam pewna perspektywę, oto lista rzeczy wprowadzona w ostatnim czasie na serwer testowy:

  • Poprawki w wydajności serwera
  • Poprawki związane z wyłączaniem się klienta gry
  • Poprawka dla utknięcia na ekranie ładowania
  • Skorygowano efekt „uszkodzony”
  • Poprawka dla zoomu mapy za pomocą myszy
  • Poprawka do problemów z bronią do walki wręcz i innymi działaniami w Battle Royale
  • Poprawka do części modeli, które się nie renderowały (niewidzialni gracze)
  • Ładowanie ekranu
  • Wskazówki na ekranie ładowania
  • Ulepszone grupowanie
  • Ulepszona AI i pojawienie się przeciwników NPC
  • Korekty w zasadach umieszczania struktur
  • Zmiany w wysokości skoku i mechanice
  • i wiele innych (pełna lista na Reddit– Kinya)

[…] Jestem pewien, że wielu z Was zgodzi się z tym, że ostatnie aktualizacje znacznie polepszyły rozgrywkę. Niedługo uaktualnimy także RoadMap, tak aby odzwierciedlała to o czym wspomnieliśmy.

Co się stało ze strefą w stylu miejskim?

Krótko mówiąc, mamy zamiast zawiesić obecnie prace nad tym projektem. Z dobrego powodu! W ostatnich 6 miesiącach zrobiliśmy sporo dużych ulepszeń w naszym procesie tworzenia świata. Obecnie istniejący świat potrzebuje sporo uwagi, nie tylko z technicznego punktu widzenia, ale także wizualnie i grywalnie. Sposób w jaki nasz obecny świat jest skonstruowany wprowadza ograniczenia do przyszłej ekspansji. Nasz zespól tworzący świat ma już pomysł jak to rozwiązać. Jeśli wszystko pójdzie tak jak planujemy, będziemy w stanie jeszcze bardziej zagęścić istniejący świat zachowując jego wydajność i grywalność.

Czy to oznacza, że nie zobaczymy strefy miejskiej?

Nie, praca ta zostanie włączona do zmian wprowadzanych w obecnie istniejącym świecie.

Co z tymi wszystkimi miejscami w grze, które tak lubimy?

Pozostaną w grze. Mogą nie być dokładnie w tym samym miejscu, ale zostaną utrzymane. Pomyślcie o obecnej mapie jako o wstępnym planie dla nowej wersji świata.

W niedalekiej przyszłości zobaczycie temat, w którym opiszemy nasza nową mapę.

Skomentuję to tylko tak – to już kolejny raz kiedy ekipa H1Z1 zmienia podejście do rozwoju tej gry i jakoś nic więcej z tego nie wychodzi. Na tą chwilę, przeczuwam, ze niedługo większa część developerów pracujących przy H1Z1 przesunięta zostanie do prac nad EQNext. DBG potrzebuje funduszy i musi wydać kolejna grę we wczesnym dostępie w przyszłym roku…

Mam nadzieję, że się mylę.

Poprzedni artykułZapowiedziano sezon 11 w Star Trek Online – New Dawn
Następny artykułPierwszy zrzut ekranu z angielskiej wersji Black Desert