Przed Wami kolejna runda informacji z frontu Z1 Battle Royale. Wiem, że nieco spóźnione podsumowanie, ale powiem uczciwie iż myślałam, że temat ten nikogo nie interesuje. No bo kogo mogłyby obchodzić prace nad czwartą wersją, tej kiedyś cieszącej się olbrzymią popularnością, gry battle royale?

Podczas piątkowego, trzygodzinnego streamu poświęconemu przyszłości Z1 Battle Royale, nowa-stara ekipa developerska poruszyła mnóstwo tematów. O przyszłości skórek, sklepu Skull Store i częstotliwości aktualizacji pisałam w poprzednim poście, a tym razem skupmy się na zmianach i usprawnieniach, jakie trafiły na serwer testowy i w niedługim czasie udostępnione zostaną na serwerach Live.

BRONIE

Niektóre cechy AR-15, Ak-47, M-9, strzelba i Magnum zostały zmienione na serwerze testowym:

  • prędkość pocisku;
  • opad pocisku;
  • szybkostrzelność;
  • reset;
  • odrzut.

Nie wprowadzono na razie żadnych zmian w mechanice krwawienia oraz zadawanych obrażeniach.

Wzór granulek ze strzelby pozostanie taki sam jak w sezonie 1 i 2 H1Z1.

Inne bronie, których nie było w grze podczas pre-sezonu 3, takie jak Hellfire i snajperka M40, pozostały one bez zmian. Przed podjęciem ostatecznej decyzji związanej z ich przyszłością, twórcy chcą poznać wpierw opinie graczy .

Podobnie zresztą jest w stosunku do broni, które zostały usunięte z gry, takich jak 1911 i R380. To od graczy zależy, czy powrócą one do gry, czy też nie.

W przypadku usunięcia Hellfire z gry i powrotu 1911 – ku czemu skłaniają się devsi, skórki SMG zmienione zostaną ma 1911.

MECZE

Dobieranie graczy

Gracze dobierani są teraz na podstawie doświadczenia

Dynamiczne dobieranie graczy

Mecze solo, duo i piątki maja teraz maksymalny czas oczekiwania w lobby wynoszący 135 sekund (niezły spadek z obecnych 8 minut) i zaczną się one nawet, gdy do gry dołączyło jedynie dwóch graczy.

Mecze rozpoczynające się z liczbą graczy mniejszą niż 100, będą dynamicznie dopasowywać początkową strefę biorąc pod uwagę ich ilość:

  • 100+ – start od strefy 0 (brak gazu);
  • 50-99 – start od fazy 1;
  • 30-49 – start od fazy 2;
  • 20-29 – start od fazy 3;
  • 10-19 – start od fazy 4;
  • 2-9 – start od fazy 5.

By móc włączyć ten system, devsi musieli wziąć pod uwagę tereny na mapie z małą ilością łupów i wykluczyć je z bycia strefami początkowymi. Zamiast tego, w przypadku mniejszej ilości graczy, system wymusza teraz wybór miejsc z dużą ilością łupów.

Prócz tego:

  • Wszystkie mecze liczą sie teraz do rankingu;
  • Wybór miejsca odradzania został wyłączony;
    • funkcja ta nadal jest dostępna dla serwerów prywatnych;
  • Nagradzanie czaszkami zostało tymczasowo wyłączone;
  • Dynamiczne mecze będą mieć jedynie 1 zrzut w danym momencie (zamiast trzech jednocześnie, jak to jest w przypadku meczy 100+).

Odliczanie

Gracze zobaczą zegar odmierzający czas do rozpoczęcia meczu w Box of Destiny. Kiedy mecz jest gotowy, zegar natychmiast przeskoczy na 30 sekundowe końcowe odliczanie.

Pora

Dopasowano pogodę i czas meczy na 14:00:

  • 90% słonecznie;
  • 5% ponuro;
  • 4% zachód słońca;
  • 1% noc.

INNE

Sezon 2

Nagrody w postaci kilku wariantów Livewire AR-15 trafiły już na serwer testowy. Więcej informacji na temat tych nagród znajdziecie tutaj.

Nazwa gracza

Do ustawień (kategoria „gameplay”) dodano opcję pokazania tabliczki z nazwą nad postacią w Box of Destiny. Są trzy możliwości:

  • Zawsze wyświetlaj nazwy;
  • Wyświetlaj, gdy ktoś mówi;
  • Nigdy nie wyświetlaj.

Podskok

Animacja podskoku jest bardziej czuła.

Strzał z wyskoku

Gracz może strzelać z celnością podczas skoku i celowania.

Zamiana miejsc w pojeździe

Gracze mogą zmieniać miejsca i strzelać z poruszającego się pojazdu, tak długo jak nie przyspiesza.

Natychmiastowe celowanie

Usunięto opóźnienie, które uniemożliwiało graczom strzelanie z celnością podczas celowania. Korzyści z używania ADS są teraz natychmiast dostępne (domyślnie: prawy przycisk myszki).

ENAS

ENAS to technika szybkiego przemieszczania się z boku na bok, którą to taktykę przez długi czas mogli stosować gracze, ale twórcy ostatecznie ją zlikwidowali.

Ekipa Z1BR zmniejszyła wprowadzone ograniczenia, tak by gracze nie byli aż tak mocno karani, gdy starają się poruszać w ten sposób.

Tablice rankingowe

Tablice rankingowe w Box of Destiny już działają!

Podzielone są ona na ranking dzienny, tygodniowy i miesięczny i wyświetlane są z podziałem na region.

Anty-cheat

Wprowadzono wiele ulepszeń do tego systemu oraz pozbyto się niektórych luk w zabezpieczeniach, które były wykorzystywane przez programy oszukujące.

Wyzwanie

Dodano nowe wyzwanie:

  • Osiągnij 5 razy w TOP 15 z 3 zabójstwami.

Nagrody za pro-ligę

Ta skórka AR-15 zostanie przyznana wszystkim graczom, którzy brali udział w Pro-League Sezon 1 w H1Z1.

PODSUMOWANIE

Od dawna wielu graczy domagało się powrotu mechanik, jakie obecne były podczas pre-sezonu 3 w H1Z1: King of the Kill. I nie chodzi tu tylko o mechanikę strzelania, ale także i kolory, dźwięki, poruszanie się postaci – to wszystko, co według nich, właśnie w tamtym okresie było idealne.

Prace nad przywróceniem tego stanu trwają już od kilku tygodniu i pierwsze efekty możecie wypróbować na serwerze testowym H1Z1.

Trzeba jednak powiedzieć jedno: nie będzie łatwo i pewne rzeczy mogą zająć więcej czasu niż myślicie. Zresztą widać to chociażby po dacie pierwszej aktualizacji gry: podczas streamu podano 13 września, ale już w tej chwili wiadomo, iż przełożono ją na 18 września. Także i data może ulec zmianie.

Ekipa Z1 Battle Royale o skórkach i przyszłości Skull Store

Jak na razie opinie z serwera testowego są bardzo pozytywne, jednak część rzeczy musi zostać naprawiona, zanim aktualizacja ta będzie gotowa na serwery Live:

  • Dopasowanie opadu pocisków;
  • Natychmiastowe celowanie podczas sprintu i przykucnięcia;
  • Obrażenia i czas zamykania się stref gazowych;
  • Gracze pojawiający się poza granicami bezpiecznych stref.
Poprzedni artykułNowy okultystyczny scenariusz zawita do Secret World Legends
Następny artykułEkipa New World o technologii, specjalizacji i śmierci