Ostatnie kilka tygodni było z pewnością nieco wyczerpujące dla ekipy studia WildCard: zakończona ugodą spór z Trendy Entertainmet oraz premiera darmowego trybu ARK: Survival of the Fittest.

Wyglądałoby, że wszystko jest już na dobrej drodze do, zapowiedzianej na czerwiec 2016 premiery ARK, ale okazuje się, że fani będą musieli poczekać nieco dłużej na pełną wersje gry.

W piątkowym komunikacie, Jesse Rapczak, jeden ze współzałożycieli studia WildCard, poinformował iż premiera pełnej wersji ARK: Survival Evolved przesunięta została na sezon zimowy. Opóźnienie to jest związane z olbrzymim sukcesem jakim okazała się ta gra oraz z tym, że developerzy dodali do niej o wiele więcej rzeczy niż pierwotnie planowali. Okazuje się, że na dzień dzisiejszy sprzedano ponad 4 miliony kopii ARK w wersji na PC oraz ponad milion na Xbox.

Sukces ARK spowodował, że wzrosły nasze cele, a dzięki opinii graczy – także i ambicje. Kiedy po raz pierwszy informowaliśmy o ARK mówiliśmy, że będziemy mieć 70 dinozaurów, a obecnie mamy ich ponad 100. Nie zakładaliśmy, że dodamy modding, lokalne serwery wieloosobowe, podzielony ekran i wiele innych funkcji. W momencie premiery, gra ta będzie mieć o wiele więcej zawartości niż pierwotnie myśleliśmy i potrzebujemy więcej czasu aby nad tym popracować

Studio WildCard poinformowało także o tym, że już niedługo najciekawsze mody stworzone przez graczy wprowadzane będą jako oficjalne i  staną się dostępne dla wszystkich graczy.

Pierwszym z oficjalnych modów ma być The Center, który to dodany ma zostać do ARK: Survival Evolved już w maju. Modyfikacja ta dwukrotnie zwiększa mapę, dodając jednocześnie nowe biomy, starożytne ruiny, unoszące się wyspy i mnóstwo tajemnic do odkrycia.

Latem natomiast udostępniona zostanie modyfikacja Primitive Plus, gdzie gracze mogą korzystać tylko z kamieni oraz drewna i nie mają dostępu do zaawansowanych metali pozwalających na tworzenie broni palnej.