W piątkowy wieczór ekipa PlanetSide 2 zebrała się, po raz pierwszy od wielu miesięcy, by podzielić się ze społecznością tej gry informacjami o tym, jakie nowości trafią do gry w przeciągu kilku najbliższych miesięcy.
Zacznijmy od tego, że pod sam koniec streamu Andy Sites przekazał naprawdę dobre informacje: ekipa PlanetSide 2 ponownie rośnie! Dzięki sukcesowi systemu konstrukcji oraz rewitalizacji gry, już w poniedziałek do ekipy dołączy ponownie Kevmo (Kevin Moyer), który kiedyś pracował nad tym tytułem oraz kilku nowych programistów i artystów, którzy rozpoczną pracę w przeciągu najbliższego miesiąca!
No i to jest dobra wiadomość – jeśli Was ona ucieszyła, to zostawcie komentarz 😀
No to teraz zacznijmy od początku.
- PlayStation 4
Aktualizacja dla PlayStation 4 już niedługo trafi do gry. Powodem opóźnienia było naprawienie błędów, jakie wyłapane zostały w wersji na PC. Jeśli chodzi o system konstrukcji, to wprowadzony on zostanie do gry dwufazowo. W pierwszej fazie do gry trafią wszystkie dane związane z systemem konstrukcji, ale nie będą one dostępne dla graczy, jednakże dzięki specjalnym komendom i z braku serwer testowego w tej wersji, bazy te będą pojawiały się na serwerach PS4. Dopiero po przetestowaniu ich działania, czyli w drugiej fazie, system ten zostanie uruchomiony.
- System konstrukcji
System konstrukcji jest na tyle stabilny, że już niedługo do gry wprowadzone zostaną kolejne schematy.
W pierwszej kolejności flagi frakcyjne, czyli pierwsze kosmetyki, na których widoczny będzie kolor frakcyjny oraz decal outfitu, który zbudował dana bazę. Z czasem dodanych zostanie więcej kosmetyków. Do gry trafi także krótka ściana oraz moduł wzywania posiłków, czyli moduł dzięki któremu będzie można wezwać graczy na pomoc.
Jeśli chodzi o przyszłość, to kolejnym etapem jest wprowadzenie tuby do odradzania ze specjalną funkcją, przypisania danego miejsca jako „baza docelowa” (home base). Dzięki temu, gracz będzie mógł odrodzić się w danej bazie bez względu na to gdzie znajduje się na mapie. Tuba ta nie będzie działała pomiędzy kontynentami.
Inne rzeczy:
- Rampy dla pojazdów;
- Działo Jonowe, które wejdzie w skład mechniki oblężniczej;
- Budowanie baz jest bardzo fajne. Atakowanie także, ale jak ma się dużą grupę. Działo jonowe, będzie można wybudować w okolicy bazy przeciwnika i ma pomóc w ataku oraz zachęcić obrońców do opuszczania baz. Pociski tego działa będą przede wszystkim uszkadzać wszystkie osłony, będą zadawać obrażenia innym rzeczom także, ale z racji tego, że działo to nie będzie zbyt dokładne, nie powinno być aż tak groźne. Owszem, gdyby jakimś cudem pocisk trafił bezpośrednio w piechotę, to postać taka zginie.
- Bariera ANT
- Niezniszczalna bariera, którą będzie można użyć dzięki ANT i służyć ona będzie do ochrony budowanych elementów konstrukcyjnych. W czasie użycia bariery, spalane jest cortium znajdujące się w ANT, nie można też strzelać z tego pojazdu. Na ten moment bariera ma trwać maksymalnie 90-120 sek i spalać będzie przez ten czas 5.000-10.000 cortium, co pozwoli na pobudowanie kilku elementów bazy.
- Orbital Strike!
- Nie jest to nalot orbitalny taki jak był w PlanetSide 1;
- Gracze będą mogli zakupić rdzeń uderzenia orbitalnego i umieścić go w specjalnej obudowie (tak jak teraz rdzeń HIVE). W miarę upływu czasu (maks 35-45 min) i dostarczania surowców, będzie powiększał się zasięg ataku i maksymalnie będzie on mógł osiągnąć 500 metrów!
- Po tym jak osiągnięty zostanie maksymalne zasięg ataku, będzie można go uruchomić i spuścić małą bombę atomową na dany rejon.
- Gracze będą widzieli, gdzie pobudowany został taki rdzeń i jak powiększa się zasięg ataku, więc będą mogli udać się w to miejsce i starać się zniszczyć ustrojstwo zanim wybuchnie.
- Tylko właściciel ustrojstwa będzie mógł uruchomić ten atak.
- Kradzież neutralnych rdzeni
- Na ten moment neutralne rdzenie trafiają do wolno stojących konstrukcji. W planach jest aby pojawiały się one jako fizyczny obiekt w jednej z baz, widoczny na mapie, i aby trzeba go było przetransportować do bazy, która ma nieaktywny HIVE.
- Działo
- Devsi słyszeli prośby o udostępnienie mega-działa w systemie konstrukcji i zastanawiają się nad tym
Implanty
Devsi planują wprowadzić kilka zmian w systemie implantów. Nie zaczęto jeszcze prac z tym związanych – na ten moment trwają zażarte dyskusje w jaki sposób system ten powienien zostać zmieniony.
Na tą chwilę nie chcą mówić w jakim kierunku pójdą zmiany, ale z pewnością będą one związane z… usunięciem energii.
Rocket Rifle
Do gry wprowadzona zostanie w przeciągu najbliższych kilku tygodni. Jest w tej chwili dostępna na serwerze testowym i będzie posiadała dwa rodzaje amunicji: jeden pod lewym przyciskiem, drugi pod prawym. Broń ta dostaną wszyscy Light Assault wraz z podstawową amunicją, a zakupić będzie trzeba jedynie specjalny rodzaj amunicji.
Hackowanie pojazdów!
Jest już prawie gotowe, a wraz z nim niewielkie zmiany w widoku z trzeciej osoby.
Nowe typy pancerzy!
Bill Yeats, dyrektor artystyczny praktycznie przebudowuje modele postaci, po to aby można było do gry wprowadzić nowe typy pancerzy. Dzięki tym olbrzymim zmianom, które trwaja od kilku tygodni i potrwają pewnie jeszcze jakiś czas ciuchy/ pancerze w jaka ubrana jest postać zostaną podzielone na oddzielne sekcje, co pozwoli na założenie na przykład jednego naramiennika, czy też wymianę plecaka na inny.
Biorę teraz obecną konfiguracje pancerza i zamieniam go tak, aby nowy pancerz przyczepiał się do niego. Domyślny wygląd będzie działał tak, jak obecnie nakrycie głowy.
Prace te związane są praktycznie z przepisywaniem kodu gry, więc jest to naprawdę duże wyzwanie, ale takie, które z pewnością zostanie przyjęte z entuzjazmem.
Oto jakie pancerze trafią do gry i jak gracze będą mogli zmieniać różne elementy, dzięki czemu zmieniony zostanie wygląd postaci:
Transfery
Ekipa PlanetSide 2 zapytała się graczy co myślą na temat umożliwienia dowolnego przenoszenia postaci pomiędzy serwerami. Jeśli chodzi o nich, to we wprowadzeniu tej funkcji widzą bardzo dużo pozytywów, jak i minusów.
Na tą chwilę nie trwają prace nad tą funkcją, a jedynie dyskusje.
Inne
- Streamy ekipy PlanetSide 2 powinny odbywać się mniej więcej co miesiąc;
- Johari Cove zmieni nazwę na Rusty Bent Glaive;
No to mówcie, co sądzicie o tych planach 🙂
P.S. Opisanie tego streamu zajęło mi kilka godzin, więc byłabym wdzięczna gdybyście zostawili komentarz i podzielili się tym wpisem ze swoimi znajomymi oraz udostępnili go na FB. Z góry dziękuję 😀
Jak zwykle NC dostaje jakieś krzywo wyglądające pancerze a na TR i VS wyglądają nieziemsko. Działo jonowe? Oj będą bugi. Co do przenoszenia rdzenia, ciekawe czy będzie to jako dodatkowa funkcja do ANTa czy jako piechota i co się stanie jak zniszczą pojazd/zabija osobę posiadającą?
ANT wybuchnie.
Ciekawi mnie, jak zmienią pancerze kompozytowe. Pewnie będą czymś w rodzaju „kompletu pancerza” a gracze będą wydawać cer…hajsy na nowe pancerze 😛
Hakowanie – ciekawe ile TU będzie bugów 😀
Rozwój konstrukcji był do przewidzenia, ale nadal brakuje balansu w tym.
Nowe pancerze wyglądają zacnie. Styl VS smukły i elegancki. Styl TR bardzo zwarty i najbardziej współczesny, Light Assault ma plecak wyglądający jak mały myśliwiec. NC ma bardzo grube pancerze, Heavy Assault wygląda jak w zmodyfikowanym stroju sapera. I spodziewam się złośliwych komentarzy na temat VS Light Assaulta (Dzwoneczek z Piotrusia Pana?).
Jedynie obawiam się tego hackowania pojazdów, np nie wyobrażam sobie rozłożonego sandka naszej frakcji który zostaje przejęty przez przeciwną, mam nadzieję że mają to na uwadze.
Już widze te TK bo będą myśleli że vanuch jedzie, a dorwać taką wycertowaną pralke z GK cud miód.
Będą prawdziwe wróżki! 😀
Ale skończy się ból dupy że vanguard OP, pojeżdżą trochę i zobaczą jakie to ma szanse przeciwko prowlerom i mcburgerom 😀
Hę? Pralkę jeszcze rozumiem ale z jakiej racji Vanguard miałby mieć mniejsze szanse w starciu z Magiem?
Bo jest zwrotniejszy :d Za dużo grałem w VS żeby nie wiedzieć, po prostu trzeba wiedzieć jak :d Pod względem walki 1vs1 na długi i średni dystans ogarnięci kierowcy mcburgera rozwalą vanguarda, nawet z shieldem na maxa 😛 Na krótki dystans owszem, vanguard op i tu przyznaję się bez bicia
Ciekawe kiedy BattleEye – czekam z niecierpliwością… Zobaczymy jak szybko zaczną spadać staty co poniektórym.
Prędzej niektórzy będą nagle kończyć swoją przygodę z PlanetSide 😀
Tranfery serwerowe mogłyby wkońcu połączyć naszą rozbitą polską społeczność 😀 Fajnie błoby strzelać do polaków znowu
Powiem tak czekam na jebany czolg Colossus juz 3 lata! kolejne 2 lata czekam az usuna system przeplywu walki lattice a oni jak zwykle zajmuja sie pierdolami
„Niezniszczalna bariera, którą będzie można użyć dzięki ANT i służyć ona
będzie do ochrony budowanych elementów konstrukcyjnych. W czasie użycia
bariery, spalane jest cortium znajdujące się w ANT, nie można też
strzelać z tego pojazdu”
Tak powinien działać noob shield vanguarda. Można włączyć, wycofać się i ewentualnie naprawić, ale nie można strzelać. Teraz jest zdecydowanie OP.
Widzę, że nie jeździłeś nigdy Vanguardem…
Nie jeździłem, ale nie raz dostałem wp#$%ol od płonącego vanguarda, który włączył noob shield.
No to znaczy, że podjechałeś za blisko, chyba że byłeś Prowlerem, to znaczy że nie umiesz nim jeździć. Jakbyś pojeździł chwilę Vanguardem, to byś zrozumiał dlaczego jest on ogólnie najgorszym czołgiem w grze.
Bardzo podobają mi się nowe pancerze. Ciekawi mnie też w których sytuacjach będzie działało to hakowanie.
Jak budowanie i obleganie budowli zostanie rozwinięte, to może będzie dla mnie bardziej interesujące.