W dniu dzisiejszym Funcom ogłosił, iż premiera tworzonego przez nich survivalu osadzonego w świecie Conana Barbarzyńcy – Conan Exiles, została opóźniona na początek 2017 roku.

Jeśli informacja ta zaskoczyła Was i zważywszy na niedawna problemy finansowe studia – nieco zaniepokoiła, tym bardziej, że data wrześniowej premiery ogłoszona została niecałe dwa tygodnie temu, to wytłumaczenie tego opóźnienia może Was uspokoi. W komunikacie informującym o opóźnieniu napisano, że przyczyna opóźnienia nie jest brak funduszy, ale chęć dostarczenia lepszego produktu.

Od momentu ogłoszenia [w czerwcu] daty premiery, przyglądaliśmy się bliżej grze i naszemu harmonogramowi produkcji, czytaliśmy wszystkie opinie jakie od Was otrzymaliśmy oraz oczekiwania, jakie mają fani tego gatunku. Uświadomiliśmy sobie, że chcielibyśmy spędzić trochę więcej czasu nad stworzeniem naszej wizji Hyborii, zanim gra ta będzie mieć premierę na Steam Early Access. Niedawno zabezpieczyliśmy dodatkowe fundusze dla naszego studia dzięki czemu nasza sytuacja finansowa jest bardziej elastyczna niż kilka tygodnie wcześniej, dlatego też chcemy z tego skorzystać i przenieść premierę gry na styczeń 2017. Dzięki temu opóźnieniu, uważamy, że przygotujemy lepszą grę dla naszych fanów.

Powiem uczciwie, że pierwszy zwiastun rozgrywki w Conan Exiles nie wyglądał tragicznie, a nawet mnie zaciekawił, ale chwali się, że studio chce dopracować produkt zanim wypchnie pokaże go światu jako grę Wczesnego Dostępu. Jeśli o mnie chodzi, to poczekam i mam nadzieję, że się nie zawiodę 🙂